waarom is de Ascona C niet geliefd???

Forumindex Forums Modellen Ascona waarom is de Ascona C niet geliefd???

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #18102241

    @Andre_Ede wrote:

    Kun je over twisten, Walter werd wereld Kampioen, Opel werd tweede stukje achter Audi.
    Opel heeft puur als merk geen enkele wereld titel op zijn naam staan.
    Maar rijder/merk wordt vaak als 1 gezien.

    Maar goed we hebben het over de Ascona C.

    Dus ontopic maar weer.

    In t eerste jaar van Audi konden ze t in t begin niet voor de Ascona’s blijven
    even later hadden ze de techniek beter voor elkaar en lukte dit wel
    maar vergeet niet dat dat gepaard ging met de introductie van de 4×4 in de rally sport
    dus dan is t geen slechte prestatie om 2e te worden met aleen achterwielaandrijving ;)

    #18102242

    nou ik ben een C liefhebber, heb nix met de B of A ascona..

    hier mijn 3e… welke nog steeds in bezit is en hopelijk ook een tijdje blijft.




    is inmiddels omgebouwd naar c20ne handgeschakeld.

    #18102243

    Eigenlijk is het een kwestie van eigen smaak en mening.Wat de 1 mooi vind hoeft de ander niet te vinden.
    Ik heb zelf niks met de Ascona B,Rekord-E….Maar meer met de Kadett-D en E en de Ascona-C.Later kwamen de Astra-F en Calibra.
    Dat zijn ook de auto´s waar ik mee ben opgegroeid.

    #18102244

    bevestigd eigenlijk precies wat ik al postte

    ik ben zelf van de wat oudere generatie
    daardoor heb ik wel wat meer met het oudere rwd spul ;)

    maar nu die jongere auto,s ook wat ouder worden vind ik de overgebleven exemplaren wel leuker om te zien :thumb :thumb

    #18102245

    ascona c cabrio vind ik zo een mooie auto he zo hoort een cabrio te zijn als de financien wat beter zitten dan wil ik daar ook nog eens voor gaan kijken…

    #18102246

    de cabrio komt niet heel vaak meer voor.. en zeker niet in een knappe staat.
    degene die ik heb was showmodel van nederland.. heb alle documentatie erbij.
    mooi exemplaar

    #18102247

    Weet iemand een site waar de type emblemen te vinden zijn van de Ascona C ?

    #18102248

    ter info of voor aanschaf ???

    voor info :http://www.ascona-info.de/
    voor aanschaf : cope parts ebay.de classic opel parts oid

    #18102249

    Ik was apetrots op mijn 2.0 SRE
    ff voorbeeld foto….dit is een SR kleurstelling gelijk aan mijn auto toen, onderkant antraciet… heerlijke stoelen.

    Daarom ook mijn keus de vectra GTS ….
    gr Arnold

    #18102250

    @opelpower89 wrote:

    ter info of voor aanschaf ???

    voor info :http://www.ascona-info.de/
    voor aanschaf : cope parts ebay.de classic opel parts oid

    Dacht dat er op ascona info geen emblemen staan maar zal nog eens goed kijken.
    Mochten er andere zijn die een foto van hun embleem willen maken (zoals GL, CD, GT, GT/Sport)
    ze zijn zeer welkom ze zullen gebruikt worden voor een opelpedia cq ascona-info achtige pagina die in de toekomst online komt.

    #18102251

    @Andre_Ede wrote:

    Misschien omdat die auto vooral in het begin niet zonder problemen was, mijn schoonvader had een B kocht zonder
    twijfel een C.
    Nog nooit had die zoveel spijt gehad en dat al naar een paar dagen, de auto kraakte en rammelde.
    Daarbij de problemen van de 1.6 motor.

    Al snel stond er een jonge 2.0S Rekord E2 voor de deur ipv de Ascona, en de Rekord werd toen voor lange tijd de laatste Opel.

    Een tijdje zijn vooral de 5 Deurs versie’s gelieft geweest bij de jongere, maar ook dat was al snel weer over.
    Voor nu denk ik dat de Ascona nog wat te jong is net als de Kadett E die ook nog niet echt een toto verbeelding sprekend klassieker is. Maar dat gaat wel komen, de Kadett E was een nieuw tijd perk voor Opel en daardoor zal de E straks gelieft gaan worden.

    Oja en natuurlijk de rampzalig bodykit’s zoals we bij de Rode sprint en de Witte zien

    Die bodykit van de rode sprint vind ik juist vet :shock:
    Grote probleem is inderdaad voorwielaandrijving en kwa model vind ik de B gewoon mooier (smaak) :angel

    #18102252

    Ben ik nou de enige die die rode uitvoering teveel op een Ford sierra Cosworth vind lijken :?:
    Ik heb daar totaal niets mee.

    Maar Ascona c sedan (1982) blijft voor mij altijd “de brulbak”

    Gr
    Marcel

    #18102253




    prachtig toch :wub :wub :wub :wub :wub

    #18102254

    Vooral de koplamp :jerry

    #18102255

    Wat is dan met de koplamp ?

    #18102256

    C Ascona’s waren in zijn tijd echt geen slechte auto’s,
    alleen voorwielaandrijving dus had wat de neiging om bij snelle bochten rechtdoor te willen.
    En in combinatie met een gastank achterin, als de mijne toen, krijg je opeens onvoorspelbare reacties.
    Was ook maar een 1.6 dus niet een van de snelste versies maar wel een stuk comfortabeler dan mijn toen vroegere C Kadett.
    Maar zou nou ook geen C Ascona meer hoeven, vind een C Kadett leuker.

    #18102257

    @asconahobbyist wrote:

    de 400 was natuurlijk de homologatie voor de rallywagen,een 2.4i 16V met ik meen 140 pk,de C 2.0i SEH GT had 130 pk,dus weinig minder.
    De irmscher sprint bodykit is ook mijn smaak niet,beetje té. Echter de GT versies van 87/88 waren echt wel dik aangekleed.
    Bij mij in de straat had iemand een 2.0i GT hatchback in karmin rood,een 88er,kenteken begon met TJ weet ik nog,vond ik toen zo’n gave bak!Uiteraard spreekt de Kadett GSI meer,kleiner,ronder,en natuurlijk dat gave digi dash.
    EN problemen,tsja,mijn pa kocht in 83 een nieuwe en we hebben er eigenlijk in 17 jaar nooit wat mee gehad. Ook tijdens de restauratie kwam ik (behalve roest) weinig geks tegen,wel veel preventief vervangen vanwege 10 jaar stilstand.
    En rijdersauto,tsja,ook alleen maar met een dikkere motor lijkt me,immers een 19N doet ook maar 75 pk (net als de 13S van de C)
    EN uiterlijke verwantschap met de Kadett D heeft ie zeker,en das toch een heel geliefd modelletje.
    Ik begon in 1997 met autorijden met een blauwe 1.8S GT uit 1988,ding had zo’n jamex verlaginssetje eronder,en 15 inch velgjes met 195/55 15,dat ding dat lág me toch op de weg,je hebt hier bij Halfweg bij de suikerfabriek zo’n lekker slinger in de A200 zitten,die kon je met dat ding met zowat 140 nemen,heb ik later nooit meer gedurfd,ookniet met de Kadett/Astra GSI of Calibra.

    @harrybarry
    ,het hikje ken ik,dat hebben veel 16SHjes in meer of mindere mate,mijn rooie heeft het ook altijd een beetje gehad,ik blijf erbij dat het in de carburateur zit,Nissan sunny’s uit 91-92 met een GA14DS of GA16DS hadden exact hetzelfde hikje,als je vanuit gewoon constant rijden flink gasgeeft hikt ie even en daarna gaat ie pas.

    tekst is duidelijk van iemand uit het c ascona kamp ;)
    geeft niets iedereen moet z,n mening hebben
    kleine details kloppen niet geheel

    de 140 pk van een straatversie 400
    vergelijken met een 130 pk c ascona b,v

    das qua pk,s inderdaad niet zo veel verschil
    qua koppel en daardoor beleving echter wel

    ook de lichter variant van de ascona b zoals de genoemde 19n
    deed het best leuk als je daar wat gek mee deed zonder ervaring
    kon die je ook flink verrasen cker met nat wegdek

    dan de sterkste productie variant de 19E van de sport
    of de 2.0 in de i2000 tjah die deden het nog wat beter
    en zo slecht was/is zo,n starre aangedreven achteras echt niet qua wegligging

    dat ze de c ascona niet vectra a hebben genoemd is in mijn ogen de enigste misstap
    is namelijk een heel ander type auto
    met veel gemoedelijkere rijdeigenshappen
    ik heb beide type,s wel gehad en gereden

    vind ze beide erg leuk de c ascona nu meeer als jaren geleden
    maar mijn voorkeur blijft bij de achterwielaandrijvers en dus de b ascona

    verder zoveel mensen zoveel smaken
    dat maakt het leven ook een stuk aantrekkelijker dus mijn opmerkingen moet je cker niet zien als kritiek ;)

    enige puntje van mischien “kritiek” :shock: ;)
    als je iets wild vergelijken zoals hier de B en C ascona
    vind ik wel dat je tenminste ook de rij ervaring in beide zelf moet hebben ondervonden ;)
    en daarna mag je nog best de C ascona de betere auto vinden :shock: :thumb :jerry :jerry

    #18102258

    Ik vindt de Opel Ascona C een mooie auto !
    Toen der tijd in vele uitvoeringen te krijgen (nou ja, kopen natuurlijk!)
    Ook met de nodige variatie aan motoren.
    Van een degelijke tot sportief uitziende auto.
    Er zijn er meer dan 1.7 miljoen exemplaren van verkocht in heel veel landen.
    En ja smaken verschillen maar als ik het totaal plaatje bekijk vindt ik het een mooie auto waar je nu ook veel mee kunt.

    #18102259

    ik heb een a en b gehad en nu dan twee c ascona een hatch 16sv en een 2drs met licht gekietelde c20xe
    maar een c ascona vind ik toch veel beter meer ruimte meer rij comfort en is een stuk minder met trillen tijdens rijden

    #18102260

    De C ascona was zeer geliefd bij de bouwvakkers vanwege de grote kofferbak en de betrouwbaarheid.

    #18102261

    idd krijg hendig veel kratten bier in mijn hatch ! H&T

    #18102262

    wat ik van jonges uit de bouw hoorde was dat als je er een kar achter had en er zat aardig wat gewicht op de trekhaak dat hij van voren als het ware omhoog kwam en de tractie verloor op een slechte ondergrond, hier hadden ze met de B-Ascona veel minder last mee.

    #18102263

    Tja wat zou daar nu de oorzaak van zijn :jerry

    #18102264

    Achter een B Ascona hoort ook geen aanhanger, die bouwvakkers slopen al die mooie opels alleen maar met die zware karren erachter, daar hebben ze de Vivaro voor uitgevonden. Het is net als met Omega’s alle v6,en station worden gesloopt door die zzp,ers die goedkoop een mooie auto willen rijden.
    De c is geen Ascona meer een Ascona heeft de aandrijving op de juiste wielen. Al die voorwiel aandrijvers zijn hoe snel ook alleen maar snel rechtuit. Neem je een bocht te hard krijg je onderstuur, Zet je de TC uit bij een Omega of neem je een B Ascona dat kun je het kontje lekker laten zwiepen zonder problemen.

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.