Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ?

Forumindex Forums Modellen Astra Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 56 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 137)
  • Auteur
    Berichten
  • #17757190

    Motoren die het overleven na een dsitri crash:

    12ST (1.2 ohc)
    13NB (1.3 ohc)
    C13N (1.3i ohc)
    13SB (1.3S ohc)
    16NV (1.6 ohc)
    C16NZ E16NZ (1.6i ohc)
    E16SE C16SE C16SEI (1.6Si 1.6i-hp ohc)
    18NV E18NVR (1.8 ohc)
    18SV E18NV (1.8S ohc)
    18E 18SE (1.8i ohc)
    C18NZ (1.8i ohc)
    C20NE (2.0i ohc)

    Willem

    #17757191

    toch knap allemaal.
    mijn astra g begint te roesten in de wielkasten achter. 2002 komt hij uit.

    naar mijn idee is die 2.0 8v wel de sterkste moter idd. ik ken er verschillende met meer dan 3 ton op de klok, allemaal calibra.

    heb ook van horen en zeggen dat de 1.6 8v motoren erg goed zijn (volgens 2 opel garages in mijn regio) van de astra f en g.

    #17757192

    maar ben van mening, als je echt een betrouwbare auto wilt, je een mitsubishi (rijd mijn pa al bijna 9 jaar probleem loos in!!!) een toyota (oudere modellen) nissan (oudere modellen) kan kopen.

    hyundai schijnt ook erg goed te zijn. vooral die excel 1.3 en 1.5. zowel oud als nieuwere modellen

    #17757193

    Zeker, kijk maar naar die ouwe starlets of die coltjes, echt onverwoestbaar vaak hoor. Maar van mij kan dus de distrriem knappen hehe:angel Zover mag het niet komen natuurlijk:P

    #17757194

    MIT OPEL KAN MAN FOR(D)(T) FAHREN, aber MIT FORD KEIN OPEL!!!!!!!!!!!

    Houd dat in gedachten, dan zit je altijd goed!:P:jerryking:

    ben me de koning te REIC met mijn astratje… ;) vooral omdat onderdelen goedkoop te krijgen zijn WANNEER ik ze WEL nodig heb ;) < hint!

    #17757195

    Ja idd dat wel. Die coltjes en starletjes zijn wel betrouwbaar en vrij onverwoestbaar, maar persoonlijk voor mij, wil het oog ook wel wat :)

    #17757196

    Olieboten, zowel de 1.3 als 1.5 van hyundai, en alle ander Hyundai blokken uit die tijd.

    Willem

    #17757197

    nouja, starlet roesten ook onder je reet weg hoor, vooral veerschotels:P ik kom regelmatig op de sloop, dus vandaar.

    de corolla’s doen het wat dat betreft beter.
    wat dacht je van de oude lancers, en lancer station. 1033kg op 116pk. best flot voor een station,, zeer goeie moter, noot problemen, en een zee van ruimte.

    wij hadden een huyundai h100 bus. 2.5ltr diesel. op na dat de startmoter slecht was, en er om de 1000km nieuwe gloeikaarsjes in moesten, mankeerde dat ding nooit wat enstigs. hij soooop enkel olie en diesel bij het leven.

    inmiddels rijd ik meer dan een jaar een astra g z1.6se, en vrijwel probleemloos. enkel olie bij aansluiting moter/blok, en carterpan. voorderest niets.

    #17757198

    origineel gepost door robert_corsa
    maar ben van mening, als je echt een betrouwbare auto wilt, je een mitsubishi (rijd mijn pa al bijna 9 jaar probleem loos in!!!) een toyota (oudere modellen) nissan (oudere modellen) kan kopen.

    hyundai schijnt ook erg goed te zijn. vooral die excel 1.3 en 1.5. zowel oud als nieuwere modellen

    Hyundai blokken komen bij mits vandaan. Vandaar dat die zo goed zijn. Suzuki gebruikt heel veel Toyota motoren net als Daihatsu.

    #17757199

    het was ook een hint.

    mijn pa had vroeger een rooie excel, uit 1993.
    een sedan, met een 1.5 12v met speciale apparte oliekoeler.
    ding heb geloof ik 84pk. en woog maar 780kg zo uit mijn hooft.
    super ding was dat. koste geen drol, 2 jaar in gereden. met 280 000 op de klok. maar toen was het blokkie ook wel op zijn eind hoor, moest om de 2500 1 liter olie bij.

    was vrij snel, en opzich een goede lak, hij was behoorlijk rood, en geen metalic.

    maar goed, tis geen opel he.
    opel is een gevoel, of je heb het in je, of niet:)
    heb al in tig andere merken proefgereden, en het was het allemaal net niet.

    #17757200

    mij buurman heeft al 8 jaar een subaru impreza 555, waar ik niet in mag rijden:thumbdown

    het enige wat hard slijt zijn ze banden motorische nog geen problemen gehad.

    ik heb zelf een honda crx gehad het enige probleem was dat ik em in de prak heb gereden was me eerste auto mis em nog steeds.

    #17757201

    origineel gepost door wim-v6
    Motoren die het overleven na een dsitri crash:

    12ST (1.2 ohc)
    13NB (1.3 ohc)
    C13N (1.3i ohc)
    13SB (1.3S ohc)
    16NV (1.6 ohc)
    C16NZ E16NZ (1.6i ohc)
    E16SE C16SE C16SEI (1.6Si 1.6i-hp ohc)
    18NV E18NVR (1.8 ohc)
    18SV E18NV (1.8S ohc)
    18E 18SE (1.8i ohc)
    C18NZ (1.8i ohc)
    C20NE (2.0i ohc)

    Willem

    Zo te zien de X16Szr dus niet.
    Jammer, ik dacht namelijk hier eens gelezen te hebben dat dat wel was,

    Ik zou het sowieso nooit erop aan laten komen hoor.
    Netjes on de 60.000km het riempje met alle toebehoren laten vervangen.

    #17757202

    Heb ondertussen 3 Opels gehad, en ben er redelijk tevreden over. Deels komt doordat ik de auto onder wat druk heb gekocht, wat jammer was.

    1e, ’93 Vectra A1 1.6 8v GLe (150e)
    -stabilisator rubbers gaar, wiellager trommel linksachter (235DKM)
    gereden tot 260Dkm, zonder noemenswaardige dingen.

    2e ’97 Vectra B1 2.5, cd-sport (170Dkm)
    -aircopomp kapotgehad, airco leiding kapot gehad,
    – achteras fusees,
    – groef in de krukas, terhoogte van krukaskeering achter.. spoelde veel olie..
    – roestplekjes deuren, achter
    – door roestige massapunt sloegen de fans niet meer aan, en is radiateur gesprongen.
    – cruisecontrol motor overleden

    bekrast, en weggedaan doordat door een parkeerschade premie duur werd. En ik de problemen te veel vond worden. Auto heeft me 3.5D€ gekost in onderhoud…

    Dus maat was toen even vol….

    ’96 Astra F 1.6 16v gekocht (80Dkm) (heeft schade gehad rechtsachter.. Je merkt het in stijfheid. Interieur kraakt nogal met drempels ed)

    regulier onderhoud… alles goed. remcilinders achter kapot gehad.
    0 olie verbruik… 0 roest, en 100% airco ! Grote beurt voor 150e

    Zou ik nog een Opel willen??? misschien een full full full goede B2 x25xe vectra. Vond ik toch wel een hele fijne auto. Omega trekt me ook… maar vind de B1 net niet mooi genoeg. B2 is te serieus, Te modern.

    Slopels…. Ze hebben veel kwaaltjes de 92-01 opels. Maar als je ze allemaal kent, en bij kan houden.. zijn het goede auto’s….

    #17757203

    Grote beurt voor 150e? doe je het onderhoud dan zelf?

    #17757204

    GE-EDIT!! 19.45!uhuh, Zelf onderhouden loont echt. Moeilijke werk kan je uitbesteden, maar beurten ed, kan je heel makkelijk zelf leren. (met behulp van een vriend die kennis heeft, is super, DOEN!)

    via verheggen automaterialen site aftermarket goede onderdelen, en 30% korting.
    Laatste rekening (grote)

    ex btw
    5L kroonoil 10W40 torsen (turbo’s/kwaliteit) 26
    olie filter, 3
    luchtfilter, 7
    Interieur filter, 10
    brandstof filter, 8
    Remschoenen trommel set, 27
    2 remcilinders 35
    Remvloeistof Drauliquid 7

    inclusief btw 20% = 142.65

    nog een keer 5L koelvloeistof, en dan hebben we alles gehad. bougies waren nog goed, en atf vloeistof+stuurbekrachtigingsvloeistof 10dkm geleden vervangen..

    #17757205

    Ik wilde al zeggen, t leek me al erg goedkoop :P

    Ik was afgelopen zomer 930 euro kwijt voor grote beurt, radiateur vervangen, hulpstabilisatorstokjes, en wielremcylinders. En egr, gasklep en stappenmotor schoongemaakt. Ik doe het sindsdien zelf ;)

    #17757206

    ik doe eigenlijk ook alles zelf. En eigenlijk omdat ik het leuk vind.
    Als ik het niet vertrouw, of ik kan het niet dan gaat de auto naar de monteur.
    Maar dat is eigenlijk alleen voor de Distri riem te vervangen.

    #17757207

    Dat heb ik ook… Distri riem ga ik echt niet zelf doen, te risicovol..

    Zelf sleutelen is leuk :D, van de week kleine beurt gedaan, donderdag apk, dus ik ben benieuwd..

    #17757208

    origineel gepost door jan0405

    origineel gepost door Erwin_Astra
    hoor het ook vaak, maar dan zeg ik zet hem er maar naast:jerry:jerry

    heb ook alleen nog maar 1x een kapotte dynamo gehad,

    Ja okee maar ik wordt er gefrusteerd van omdat ze denken dat het een wrak auto is die geen 200 euro meer oplevert :) jammer ik ga dalijk nog denken dat mijn auto ook een sloopel is dus mijn volgende auto wordt volkswagen dan maar dat rijden hun ook :) en daar hoor je ze nooit over lol

    volkswagen is ook niet alles hoor heb nu sinds deze week een astra maar hiervoor een vw polo heb meer kosten er aan gehad dan dat die hele auto waard was…

    #17757209

    origineel gepost door koenelsenaar
    Dat heb ik ook… Distri riem ga ik echt niet zelf doen, te risicovol..

    Zelf sleutelen is leuk :D, van de week kleine beurt gedaan, donderdag apk, dus ik ben benieuwd..

    Je bent niet de enige deze specifieke taak uitbesteed.
    Ik doe dat ook, is inderdaad te risicovol.

    Rik

    #17757210

    origineel gepost door robert_corsa
    toch knap allemaal.
    mijn astra g begint te roesten in de wielkasten achter. 2002 komt hij uit.

    naar mijn idee is die 2.0 8v wel de sterkste moter idd. ik ken er verschillende met meer dan 3 ton op de klok, allemaal calibra.

    heb ook van horen en zeggen dat de 1.6 8v motoren erg goed zijn (volgens 2 opel garages in mijn regio) van de astra f en g.

    Dit heb ik ook gehoord, ik heb zelf ook een Astra G 1.6 8v (uit ’99) met net een ton op de teller.

    Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Veel mensen zeggen altijd dat het wel redelijk trage beestjes zijn maar ik vindt het nog reuze meevallen. Rijdt heerlijk naar de 130 km/h toe..

    #17757211

    Ligt er ook sterk aan wat je gewend bent hoor.

    #17757212

    origineel gepost door jan0405
    Goede avond, ik wordt steeds geconfronteerd dat opels sloop auto’s zijn… vooral de eco tec blokken ik ben aan het schilderen bij de anwb stations door nederland en incl kantoor etc… en iedereen zeurt over opel.. dan de bobine kapot na zoveel km dan de dynamo na 200 km dan ineens een splinter nieuwe Opel corsa uit 2010 na 275 km kapot :S en roest… en kapotte uitlaten kapot onderstel kapot noem maar op ? waarom zeggen ze dit ? kan iemand mij uitleggen waarom opels sloop auto’s moeten zijn :D ? ik rij zelf een opel astra g z1.8xe maar als je aan ze vraagt wat voor motorcode weten ze helemaal niks :) en dan vraag je wat voor auto het meest aan de kant staat met pech is hun enige antwoordt ECOTEC !!!!! :( ik heb in mijn 3 jaar rijbewijs maar 1 opel die pech hebt gehad en dat was een kapotte dynamo langs de weg thats al…

    Reacties zijn fijn om te horen beetje van die negativiteit af te helpen. :wors

    #17757213

    origineel gepost door Step-han

    origineel gepost door robert_corsa
    toch knap allemaal.
    mijn astra g begint te roesten in de wielkasten achter. 2002 komt hij uit.

    naar mijn idee is die 2.0 8v wel de sterkste moter idd. ik ken er verschillende met meer dan 3 ton op de klok, allemaal calibra.

    heb ook van horen en zeggen dat de 1.6 8v motoren erg goed zijn (volgens 2 opel garages in mijn regio) van de astra f en g.

    Dit heb ik ook gehoord, ik heb zelf ook een Astra G 1.6 8v (uit ’99) met net een ton op de teller.

    Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Veel mensen zeggen altijd dat het wel redelijk trage beestjes zijn maar ik vindt het nog reuze meevallen. Rijdt heerlijk naar de 130 km/h toe..

    Mja kunnen kleine blaasjes vormen op de wielranden. Op de lasnaad bij de kofferbakopening tussen het achterlicht en het rubber, en bij de tankopening (even rubber optillen, meestal zit daar de meeste rottigheid) en op de bodemplaat bij de rubber machet waar de draad van de brandstofpomp door de bodem gaat, maar al met al valt het mee met de G hoor, bij de 3 deurs willen er ook welleens scheurtjes vormen bij de raamstijlen van de deur, echt rottende G’s zijn er wel maar vaak is er dan ook schade geweest, als je er eentje van een jaar of 10 koopt dan kan er van alles mee gebeurt zijn hè.

    over het algemeen heb ik verhalen gehoord van e kadetts die na 9 a 10 jaar helemaal krokant waren, anderen exemplaren die wel wat roest maar makkelijk de 20 hebben gehaald. Het is heel wisselend en kan me niet aan de indruk onttrekken dat zelfs het bouwjaar daar al in kan verschillen. De Astra F wil ook wel roesten maar de latere series rijden er ook zat van rond waar niks aan is te vinden, over het algemeen is de f2 al vrij probleemloos wat roest betreft.

    #17757214

    origineel gepost door silver devil

    origineel gepost door jan0405
    Goede avond, ik wordt steeds geconfronteerd dat opels sloop auto’s zijn… vooral de eco tec blokken ik ben aan het schilderen bij de anwb stations door nederland en incl kantoor etc… en iedereen zeurt over opel.. dan de bobine kapot na zoveel km dan de dynamo na 200 km dan ineens een splinter nieuwe Opel corsa uit 2010 na 275 km kapot :S en roest… en kapotte uitlaten kapot onderstel kapot noem maar op ? waarom zeggen ze dit ? kan iemand mij uitleggen waarom opels sloop auto’s moeten zijn :D ? ik rij zelf een opel astra g z1.8xe maar als je aan ze vraagt wat voor motorcode weten ze helemaal niks :) en dan vraag je wat voor auto het meest aan de kant staat met pech is hun enige antwoordt ECOTEC !!!!! :( ik heb in mijn 3 jaar rijbewijs maar 1 opel die pech hebt gehad en dat was een kapotte dynamo langs de weg thats al…

    Reacties zijn fijn om te horen beetje van die negativiteit af te helpen. :wors

    HAHAHAHA dat is een goeie !!! UIT PRINTE EN OVERAL OPHANGE BIJ DE ANWB

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 137)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.