Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ?

Forumindex Forums Modellen Astra Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 56 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 137)
  • Auteur
    Berichten
  • #17757165

    Ik heb 3 opels gereden en nooit problemen

    Astra F GSI 2.0
    Astra G Sport 1.8

    Toen een mis koop en van de opel af een VW Golf 4 TDI NOOIT MEER!

    En nu

    Astra GTC Sport Turbo 2.0

    Ik hou het lekker bij me vertrouwde merkie werkt altijd en nooit gedoe en laat de andere lekker lullen ik weet wel beter king:

    #17757166

    origineel gepost door wim-v6

    en ja Nissan, dat is Renault he tegenwoordig.

    Willem

    Ok, en dan weer een auto om van mijn lijstje te schrappen.
    Ik was me een beetje aan het oriënteren voor de vrouw. Met een kleine in een 3 deurs suzuki swift is ook niet echt handig. Maar als we het over betrouwbare auto’s hebben…
    Ze heeft er in 9 jaar nog nooit iet vreemds aan gehad. 2 weken geleden de koppelingskabel over getrapt, maar dat is een werkje van een half uurtje. Dus niet echt het vermelden waard.

    Iedere auto heeft nadelen, en je hoort 9 van de 10 keer alleen maar iets over een auto als de ervaringen negatief zijn.
    Als iedereen zijn goede ervaringen zou moeten opschrijven dan waren er alleen maar goede auto’s.

    #17757167

    ligt er ook aan hoe je met de auto om gaat.
    als je er lomp mee op gaat gaat alles sneller kapot das normaal.

    #17757168

    wat ik nie begrijp is dat opel anno 2010 nog steeds niet in staat is iets te doen aan de roestvorming rondom de wielranden ( van de modellen van de laatste paar jaar weet ik het niet precies, ik heb niks met ; modern’ spul) maar in 1968 was het al ruk, en eigenlijk hadden alle opel modellen altijd die problemen ( de duurdere versies zoals diplomat ,kapitain,en admiral beduidend beter van kwaliteit) maar het blijft ene typisch opel kwaal, wat tot diep in de jaren 2000 nog steeds een hekel punt beef

    dan denk ik, men wil gewoon niet

    verder is de kwaliteit van opel anno 2010 niet denderend maar dat geld voor enorm veel andere merken , mede door de berg kwetsbare electronica die er tegenwoordig in zit en het hoge plastic gehalte, en de schandalige filosofie dat een auto geen 10 jaar mee mee hoeft te gaan en aldus volgens die gedachte gebouwd wordt

    #17757169

    origineel gepost door mallemalle
    wat ik nie begrijp is dat opel anno 2010 nog steeds niet in staat is iets te doen aan de roestvorming rondom de wielranden ( van de modellen van de laatste paar jaar weet ik het niet precies, ik heb niks met ; modern’ spul) maar in 1968 was het al ruk, en eigenlijk hadden alle opel modellen altijd die problemen ( de duurdere versies zoals diplomat ,kapitain,en admiral beduidend beter van kwaliteit) maar het blijft ene typisch opel kwaal, wat tot diep in de jaren 2000 nog steeds een hekel punt beef

    dan denk ik, men wil gewoon niet

    verder is de kwaliteit van opel anno 2010 niet denderend maar dat geld voor enorm veel andere merken , mede door de berg kwetsbare electronica die er tegenwoordig in zit en het hoge plastic gehalte, en de schandalige filosofie dat een auto geen 10 jaar mee mee hoeft te gaan en aldus volgens die gedachte gebouwd wordt

    Vanaf mijn astra g heb ik dit niet meer mee gemaakt bij de wielkasten, gezien die auto`s tegenwoordig in een verzink badje gaan.

    Wat betreft de elektronica dat is echt iets wat bij deze tijd hoort mensen willen alles luxer en geautomatiseerd dus kan je er niet meer omheen.

    #17757170

    Ik hoef al die luxe niet, o wee als het kapot gaat dan kun je net zo goed een Astra F kopen….
    Ik rijd in een auto van 18 en 20 jaar oud en ja, het roestduivel wil wel eens de kop opsteken maar als je er op tijd bij bent vallen de kosten wel mee.

    Deze auto’s zijn vergeleken met nu lekker simpel in onderhoud en dat vind ik erg belangrijk.
    Ik ben best wel een Opelman maar inderdaad, men zeurt altijd over die roest maar op het technische vlak hoor ik ze niet omdat Opel op technisch gebied een topmerk is…….

    Groet, Rik

    #17757171

    Vandaag tijdens kleine beurt gemerkt dat mijn Astra F uit 1995 nog helemaal geen roest heeft :). Ben er wel heel blij mee :)

    #17757172

    Ja ach, mijn dak stripjes gaan roesten en raam snorretjes die ijzere klemmetjes, en me wielkast rand omdat me velg een keer is aangelopen :) haha

    #17757173

    Even een beetje opschuren en opnieuw verven..?

    #17757174

    helpt niet nieuwe klemmetjes wel, wielkast verf ik niet zomaar achterscherm wordt zoiezo over gespoten omdat een mongool z’n bus te hard open gooide hele deuk erin :( dus haha hopen dat ik geen verschil krijgt anders koop ik wel bodykit en spuit ik heel me astra over ^^

    #17757175

    origineel gepost door rdh

    origineel gepost door mallemalle
    wat ik nie begrijp is dat opel anno 2010 nog steeds niet in staat is iets te doen aan de roestvorming rondom de wielranden ( van de modellen van de laatste paar jaar weet ik het niet precies, ik heb niks met ; modern’ spul) maar in 1968 was het al ruk, en eigenlijk hadden alle opel modellen altijd die problemen ( de duurdere versies zoals diplomat ,kapitain,en admiral beduidend beter van kwaliteit) maar het blijft ene typisch opel kwaal, wat tot diep in de jaren 2000 nog steeds een hekel punt beef

    dan denk ik, men wil gewoon niet

    verder is de kwaliteit van opel anno 2010 niet denderend maar dat geld voor enorm veel andere merken , mede door de berg kwetsbare electronica die er tegenwoordig in zit en het hoge plastic gehalte, en de schandalige filosofie dat een auto geen 10 jaar mee mee hoeft te gaan en aldus volgens die gedachte gebouwd wordt

    Vanaf mijn astra g heb ik dit niet meer mee gemaakt bij de wielkasten, gezien die auto`s tegenwoordig in een verzink badje gaan.

    Wat betreft de elektronica dat is echt iets wat bij deze tijd hoort mensen willen alles luxer en geautomatiseerd dus kan je er niet meer omheen.

    Ja en wie is koning der electrische storingen…

    Nee, niet mercedes BMW, Fiat of Renault.

    Maar het merk dat technologisch voorop wil lopen in dit soort Computerisering van de moderne auto’s.

    namelijk Volkswagen.

    Ik ben ook geheel niet voor Al dat Computerzooi.

    Verlichting via een Computer, sterker nog, zelfs het binnenlampje gaat via deze computer.

    Ik snap echt niet dat dat nou zo zodig is.

    De aloude ouderwetse gewone schakelaar heeft toch altijd voldaan!!!

    richitng aanwijzer via de computer, nergens voor nodig.

    allemaal om wat minder draad te hoeven trekken…

    Willem

    #17757176

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door rdh

    origineel gepost door mallemalle
    wat ik nie begrijp is dat opel anno 2010 nog steeds niet in staat is iets te doen aan de roestvorming rondom de wielranden ( van de modellen van de laatste paar jaar weet ik het niet precies, ik heb niks met ; modern’ spul) maar in 1968 was het al ruk, en eigenlijk hadden alle opel modellen altijd die problemen ( de duurdere versies zoals diplomat ,kapitain,en admiral beduidend beter van kwaliteit) maar het blijft ene typisch opel kwaal, wat tot diep in de jaren 2000 nog steeds een hekel punt beef

    dan denk ik, men wil gewoon niet

    verder is de kwaliteit van opel anno 2010 niet denderend maar dat geld voor enorm veel andere merken , mede door de berg kwetsbare electronica die er tegenwoordig in zit en het hoge plastic gehalte, en de schandalige filosofie dat een auto geen 10 jaar mee mee hoeft te gaan en aldus volgens die gedachte gebouwd wordt

    Vanaf mijn astra g heb ik dit niet meer mee gemaakt bij de wielkasten, gezien die auto`s tegenwoordig in een verzink badje gaan.

    Wat betreft de elektronica dat is echt iets wat bij deze tijd hoort mensen willen alles luxer en geautomatiseerd dus kan je er niet meer omheen.

    Ja en wie is koning der electrische storingen…

    Nee, niet mercedes BMW, Fiat of Renault.

    Maar het merk dat technologisch voorop wil lopen in dit soort Computerisering van de moderne auto’s.

    namelijk Volkswagen.

    Ik ben ook geheel niet voor Al dat Computerzooi.

    Verlichting via een Computer, sterker nog, zelfs het binnenlampje gaat via deze computer.

    Ik snap echt niet dat dat nou zo zodig is.

    De aloude ouderwetse gewone schakelaar heeft toch altijd voldaan!!!

    richitng aanwijzer via de computer, nergens voor nodig.

    allemaal om wat minder draad te hoeven trekken…

    Willem

    Sja willen de mens een raar wezen :)

    Voor het sleutelen is het een stuk lastiger met al zie zooi maar goed het is nog redelijk te doen met wat tooltjes voor op de laptop :D maar goed het blijft elektronica :P

    #17757177

    Iedereen die zegt dat opels slopels zijn, ziet alleen de roest van
    vroeger, of is nog jong en hoord van vriendjes dat opel roestbakken zijn
    als je het over de motor hebt zijn ze stil
    want dan weten ze het niet meer
    en dan gaat het over ze zijn niet snel, want de kadett gsi heeft maar 115pk.
    en dan moet ik hun uit hun droom helpen( ik heb een tijdschrift van 88/89 waar een test in staat kadett gsi 8v vs ford escort rs vs golf gti 16v)
    ook al heeft de golf meer pk’s hij verliest hem van de kadett in de sprint
    (op youtube genoeg vergelijking te zien)
    In mijn vriendengroep is er maar 1 die opel door mij ook wel leuk vind(heeft zelf een strak uitgebouwde 323 en een focus met een pittige diesel) en
    die heeft op normaal onderhoud na ook geen problemen met zijn mazda/ford
    en een paar willen geen opel om dat het een opel is, maar als hun pa weer een opel v6 (2.5 3.0 3,2 omega)heeft aangeschaft
    dan komen de polo, golf, e36, niet van hun plek want de omega rijd geweldig

    ik zelf kan nagenoeg alleen maar lof uitspreken over opel

    ik kan nog wel even doorgaan, maar zal mij maar eerst even voorstellen
    na al die jaren van meelezen en toen aanmelden

    #17757178

    Het probleem is ook dat als je een slechte naam heb dat het heel lang duurt voordat je een goeie naam heb

    Ik heb zelf goeie ervaringen met opel en wat andere autos uit de GM groep alleen bij de oudere modellen alleen jammer dat deze last hadden van roest maar dat neemt niet weg dat ze technisch goed waren.

    Bijvoorbeeld VW vind ik echt de kwaliteit hard achteruit gegaan laatst nog mijn collega met zijn golf 5 met zo een fsi motor bak stuk gewoon compleet vast hij had mazzel dat het gebeurde bij het in parkeren en niet met 120km/h achteraf was er een spietje ergens uit gelopen is een kwaal van die autos en zo kan ik nog wel even doorgaan over die autos maar daar hoor je niemand over maar als jij met opel een kapot lampje heb dan is het meteen een kut auto

    #17757179

    ik heb even op autoweek gegevens zitten vergelijken, van de bovengenoemde modellen, en dus de:

    http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?add=1&cache=no

    Kadett-E 2.0-8V GSi 116pk en de Kadett-E 2.0-8V GSi 130pk
    VW golf 1.8 GTi 16V 130pk
    Ford Escort 1.6 RS-Turbo

    maar die liggen qua prestaties wel heel dicht bij elkaar hoor,

    en ja, de kadett 130pk is de vlotste en zuinigste van het stel!!! op papier!!

    toch knap, als 8klepper tov een 16V en een Turbo motor

    De opel kadett 115pk 8klepper is exact even vlot als de Golf 1.8-16V op papier

    Willem

    #17757180

    Versnellingsbakken, dat is al sinds VW Voorwiel aangedreven is gegaan een probleem!!!

    nooit kunnen oplossen!!

    Evenals Ford, daar staat vaker dan gemiddeld een versnellingsbak op het menu.

    De fijne zelfs stellende koppelingskabel van VW, ook zoiets moois, die kabel vrak vaker dan dat ie de koppeling goed afstelde.

    evenals dat zelfstel mechanisme van ford, dat op een onmogenlijke plaats zit achter het koppelings pedaal, ook vaak kapot.

    ik doe wel een moertje verdraaien eens in de tijd, werkt prima.

    Willem

    #17757181

    Zelfs google snap het niet :’)

    Moet je maar een http://www.slopel-forum.nl intikken :+

    #17757182

    Die VW 16v KR blokken, dat waren drama blokken. Zo enorm fijngevoelig, veel te fijne oliekanaatjes.

    Neej dan de Opel 16v is er ook een van de fragiele types (her en der scheurt er een kop) maar destijds was het een van de beste meerkleps motoren die je kon krijgen. Mja hij was nerveus werd geroepen, koop dan geen GSI. Ik vind dat hitsige karakter wel wat hebben.

    #17757183

    origineel gepost door Astraman
    Die VW 16v KR blokken, dat waren drama blokken. Zo enorm fijngevoelig, veel te fijne oliekanaatjes.

    Neej dan de Opel 16v is er ook een van de fragiele types (her en der scheurt er een kop) maar destijds was het een van de beste meerkleps motoren die je kon krijgen. Mja hij was nerveus werd geroepen, koop dan geen GSI. Ik vind dat hitsige karakter wel wat hebben.

    De 2.0 16V motor van opel, dat is een BERE sterke motor!!

    op Alleen de olie/koelkanaal die wil scheuren bij de KS (Kolbenschmidt) koppen.

    Buisje in laten persen en nooit meer last.

    Willem

    #17757184

    tja ach

    ik ben zelf met ford begonnen, escort cabrio
    die heb ik nog steeds voor de hobby

    verder altijd opel gereden

    calibra 16v
    vectra v6
    corsa a 2l16v
    corsa b 2l8v
    calibra turbo
    en nu een astra gsi c18xe erbij…

    nog nooit echt motorische probs mee gehad…
    ja een gescheurde koelslang of een hallsensor van de xe

    voor mij is opel echt een blijver :D

    de beste motor door opel geproduceert??
    denk de c20ne, echt onverwoestbaar

    #17757185

    1 bericht is wel voldoende hoor otdh :P

    #17757186

    weet ik haha

    comp deed een beetje vaag

    heb dr 2 verwijderd

    #17757187

    de C20NE was dat niet dat blok die een geknapte distributieriem kan overleven??

    #17757188

    Volgens mij kan de 1.6 8v (X16Szr) dat ook.
    Ik meen dat hier ook ergens gelezen te hebben.

    #17757189

    Ja dat klopt c20ne overleeft een geknapte riem!

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 137)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.