Waardes (mV) lambdasonde z1.8xe???

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Waardes (mV) lambdasonde z1.8xe???

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244038

    Weet iemand wat de waarde (mV) van de eerste sonde bij stationair toerental en bij warme motor moet zijn..???
    Mijn waarde schiet van 30mV naar 850 mV in en weer terug en dat patroon herhaald zich, terwijl de 2de sonde ongeveer 422 mV aangeeft.
    Heb al een nieuwe originele sonde geplaatst omdat de oude niet origineel en beschadigd was.

    Graag hoor ik jullie reacties

    Robin

    #17956233

    volgens mij moet hij tussen de 50mv en 4500mv aangeven. ( maar dat kan bij jou auto anders wezen )

    had toevallig een kapotte sensor op mijn calibra die kapotte gaf 50mv tot 1500mv.

    en de nieuwe

    50mv tot 4600mv

    Vannos

    #17956234

    nee klopt de eerste geeft een waarde tusse 1 en 990mV de 2e staat nagenoegd stil.
    correct me if im wrong..wat is de rede dat je je labdasonde vervange heb behalve dt hij beschadigd was?
    gr.

    #17956235

    Weet iemand wat de waarde (mV) van de eerste sonde bij stationair toerental en bij warme motor moet zijn..???
    Mijn waarde schiet van 30mV naar 850 mV in en weer terug en dat patroon herhaald zich, terwijl de 2de sonde ongeveer 422 mV aangeeft.
    Heb al een nieuwe originele sonde geplaatst omdat de oude niet origineel en beschadigd was.

    Graag hoor ik jullie reacties

    Robin

    Dat zijn heel normale waardes hoor, denk ik.
    Ik heb namelijk ook een Z18XE en net even voor je gekeken, bij warme motor en stationair:
    Lambda1: varieert (bij mij) van minimaal 39 tot maximaal 843 Mv.
    Lambda2: geeft ongeveer 412 Mv

    Gr,
    The Duke

    #17956236

    Bedankt voor jullie reacties..
    Ik heb al een tijd 2 storingen in de auto.
    De storing uitte zich met inhouden en geen vermogen, uitgelezen kwam ik op de lambdasonde 1
    en de klopsensor uit. De lambdasonde had ik al een tijdje terug voor de storing vervangen door een imitatie, maar ik las dat dat ook voor problemen kan zorgen. Dus toen ben ik gaan rijden met de laptop eraan zag ik dat die waardes zoveel heen en weer schieten. Ik dacht dat het meer geleidelijker moest gaan dus maar een originele gemonteerd. Ook heb ik de klopsensor al gewisseld voor een nieuwe… Mocht allemaal niet helpen. Vanmiddag brande het storingslampje weer maar nu gaf die alleen de klopsensor aan.

    Wie heeft er nog een mogelijke oplossing???

    Robin

    #17956237

    Dan misschien de klopsensor ook maar eens vervangen ?!
    Om te beginnen zou je (voordat je dingen gaat kopen):
    – de stekker eens los kunnen halen
    – wat contactspray erin
    – paar keer in/uit halen
    – codes wissen
    – rijden en kijken of het dan nog terug komt

    Als dat niet helpt, misschien eens loggen met een OPCOM wat er gebeurd in de praktijk.
    Misschien pingelt ie wel veel doordat je met goedkope benzine rijdt bijvoorbeeld. Je kan dingen zien door eens kijken of ie de onsteking veel terugregelt bijvoorbeeld en daarmee buiten zijn normale regelbereik komt.

    Gr,
    The Duke

    #17956238

    @the-duke wrote:

    Dan misschien de klopsensor ook maar eens vervangen ?!
    Om te beginnen zou je (voordat je dingen gaat kopen):
    – de stekker eens los kunnen halen
    – wat contactspray erin
    – paar keer in/uit halen
    – codes wissen
    – rijden en kijken of het dan nog terug komt

    Als dat niet helpt, misschien eens loggen met een OPCOM wat er gebeurd in de praktijk.
    Misschien pingelt ie wel veel doordat je met goedkope benzine rijdt bijvoorbeeld. Je kan dingen zien door eens kijken of ie de onsteking veel terugregelt bijvoorbeeld en daarmee buiten zijn normale regelbereik komt.

    Gr,
    The Duke

    Met de contactspray ben ik inderdaad ook al in de weer geweest… Probeer inderdaad eens andere benzine te tanken.
    En dan maar eens met de opcom erin om waardes te bekijken..
    Word vervolgd!

    Robin

    #17956239

    Probleem opgelost :D
    Heb de ecu voor de 2de keer terug gestuurd voor controle..
    Ecu kwam volledig gereviseerd terug onder garantie en de problemen zijn voorbij
    Bedankt voor jullie reacties!

    Robin

    #17956240

    Z18XE is van +/- 50mn t/m +/- 4500 a 5000mv

    5volt lambda heet dat…

    2e lambda moet op 1 vaste waarde blijven…

    Willem

    #17956241

    Bedankt wim, is mischien handig voor een volgende keer…

    Gr Robin

    #17956242

    @wim-v6 wrote:

    Z18XE is van +/- 50mn t/m +/- 4500 a 5000mv

    5volt lambda heet dat…

    2e lambda moet op 1 vaste waarde blijven…

    Willem

    ik heb een startprobleem met mijn z18xe mijn eerste lambdasonde waardes liggen tussen de 0,9 en 0,1- 2e sonde varrieerd ook is dat normaal ?

    #17956243

    Als de 2de veel varieert is ie stuk, maar een start probleem heeft niet te maken met een lambdasonde hoor.

    #17956244

    Als de 2e lambda varieert bij constant toerental is de katalysator stuk.

    Hij mag bij gasgeven varieren tussen de 350 & 750mv bij gaslos mag deze naar 0,9v uitslaan

    Door WIM-V6, vanaf de teledinges
    let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.