waarde 16v kop

Forumindex Forums Modellen Manta waarde 16v kop

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238740

    aangezien ik me meer met cih bezig houd ,maar goed weet iemand wat ongeveer de waarde is van een 2.0 16v kop

    plaatje bij praatje

    bvd

    #17891082

    wat voor 16V kop..
    Coscast
    KS700
    KS400
    KS859

    Daar zit wel verschil in.

    #17891083

    hoe kan ik dat zien ?
    neem aan dat je me dat wel kunt vertellen
    bvd

    #17891084

    Maak maar eens een foto van de ontstekingskant

    Als het goed is staat er ook een nummer in de kop, als je dat hebt weet je ook al veel

    Staat er ergens coscast ingeslagen?

    #17891085

    even met telefoon foto gemaakt niet echt geweldig gelukt maar goed

    nr wat aan zij kant stonden
    902817
    0113-1
    gm 14-9

    mischien dat er nu meer duidelijk is

    #17891086

    even wat quotjes uit m’n archief:

    De Coscast kop.
    De kop is enkel door Coscast gemaakt/gegoten, deze heeft een andere gieting kwa materiaal als b.v. een KS kop.
    De Coscast kop staat erom bekend dat deze niet scheurt op het olie-water kanaal binnen in de kop.
    De kop heeft aan de bakzijde geen serienummers staan.
    Deze heeft enkel aan de uitlaatzijde aan de onderzijde het coscast logo staan.

    De Kolbenschmidt (KS) koppen
    De 2e maker van de bekende C20XE koppen is de firma Kolbenschmidt, afgekort naar de KS welke vermeldt staan op de cilinderkop.
    Deze firma is vandaag de dag nog steeds actief in het maken van onderdelen voor onderblokken en cilinderkoppen.

    De KS koppen zijn onder verdeeld in de volgende versies:
    – KS700.
    – KS400.
    – KS859.

    Bij alle KS koppen staan aan de kant v.d. bakzijde, serienummers, ter KS type, e.d.

    De KS, Kolbenschmidt koppen staan er om bekend dat deze kunnen scheuren op het oliekanaal ter plaatst waarboven het koelwaterkanaal loopt.

    De KS700 kop is een van de versies welke veel geleverd is op de C20XE motoren.
    Deze staat er dus o.a. bekend om dat deze scheuren op het olie-water kanaal.
    De KS700 kop is geleverd bij de C20XE M2.5 versies, welke dus rotor/verdeelkap onsteking hebben.

    De KS400 kop is in latere versies geleverd op de C20XE.
    Bouwjaren 1993 en 1994, o.a. bij de Astra GSi en Calibra 16V dus.
    De KS859 kop is eveneens geleverd bij de Astra GSi met bouwjaar 1993/1994.

    Alleen de KS859 kop staat er om bekend dat deze DIS-onsteking gemonteerd heeft.
    Deze is o.a. ter herkennen aan de 2 schroefpunten aan de rechterkant v.d. cilinderkop.
    Deze 2 punten zijn voor het bobine-blok waaraan de bougieskabels gemonteerd zijn.

    Martkwaardes kwa cilinderkoppen kunnen erg verschillen.
    Een 2e hands cilinderkop weet je nooit de historie van.

    Alsmede de volgende punten te laten controleren:
    – Klepzittingen.
    – Kleppen.
    – Klepseals.
    – Klepgeleiders controle.
    – Kop vlakheid.

    Marktwaardes kwa cilinderkoppen.
    Coscast koppen zijn gewild, gezien deze niet veel voorkomen in de handel, en daarom wil men er goed geld voor geven.
    Een kale KS700 kop zonder nokkenassen en hydro stoters zal rondom 150/200 euro mogen kosten.

    Wie weet heb je er wat aan.

    #17891087

    @henk 400rr wrote:

    wat voor 16V kop..
    Coscast
    KS700
    KS400
    KS859

    Daar zit wel verschil in.

    je mist er 1

    coscast 859 ook DIS ontsteking

    #17891088

    Ik mis niks, deze staat alleen niet in mijn archief vermeld.

    Je kan niet missen wat je niet weet ;)

    #17891089

    ok, misschien opnemen in je archief, dan is ie iig compleet

    #17891090

    kan altijd, heb je er nog meer info over? :thumb

    #17891091

    ga hem morgen maar eens beter bekijken ben nu immidels wat nieuwschieriger

    hun reden met 2 manta s en ascona alle drie met 16v op circuit dit was hun reserve kop
    heb alle rest delen gekocht waaronder deze kop

    ben nu een en ander aan sorteren uitzoeken
    henk iig bedankt

    #17891092

    @henk 400rr wrote:

    kan altijd, heb je er nog meer info over? :thumb

    nee niet echt, ik heb er 2 van gehad. op dit moment heb ik er 1 in bezit. deze zijn vanaf half 1994 gebruikt omdat die ks koppen bleven scheuren

    #17891093

    @eddepet007 wrote:

    even met telefoon foto gemaakt niet echt geweldig gelukt maar goed

    nr wat aan zij kant stonden
    902817
    0113-1
    gm 14-9

    mischien dat er nu meer duidelijk is

    is in iedergeval een ks kop
    geen coscast

    welke ks kan ik zo niet zeggen??

    #17891094

    ik zeg ks700

    #17891095

    ga vandaag maar ens kijken of ik het er uit kom welk type

    maar 100 euro lijkt me dan toch wel reele prijs
    voor iemand die er wat mee kan want heb zelf enkel cih blokken
    zal hem eens op mp zetten

    #17891096

    hee ed,

    Achterkant van de kop wil wel eens verschillen, je hebt coscast koppen die daar helemaal blanco zijn, anderen hebben weer wel een gm nummer.

    Wil je het echt zeker weten, even naar dit kijken: http://www.max-boost.co.uk/max-boost/internet_articles/Astra-mk2_com%20-%2020XE%20Coscast%20Cylinder%20head%20dossier.htm

    De snelste manier, ook als het blok nog in een auto zit, is dit:

    U vorm is altijd coscast, rond is alle KS types.

    #17891097

    ik heb idd rond

    #17891098

    ks700

    #17891099

    oke bedankt

    #17891100

    mocht er iemand intresse hebben staat in verkoop gedeelte
    mag voor leuk bod weg

    #17891101

    Maatje van me zoekt een ks700 kop voor z’n cali..
    Geen scheuren of defecte kanalen?

    #17891102

    volgens de vorige eigenaar was het hun reserve kop zou dus ok moeten zijn
    garantie geven kan ik niet van 16v heb ik geen verstand verder

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.