waar zit de egr klep bij vivaro 2.5cdti?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types waar zit de egr klep bij vivaro 2.5cdti?

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Kan iemand mij vertellen waar ik de egr klep van een vivaro 2.5 cdti kan vinden? d.m.v. goede omschrijving of foto?
    alvast bedankt!

Helaas geen reacties gehad maar we hebben onlangs zelf gesleuteld en gevonden. wel intensieve klus.
    hebben de egr gedeomteerd en gereinigd’.
    groeten.

Misschien een beetje laat aangezien ik vandaag pas voor het eerst op dit forum deel kijk…

Voor alle anderen die ernaar opzoek zijn: de EGR van een Vivaro 2.5 zit aan de voorkant van de motor (tegen je inlaat spruitstuk)

Deze EGR klep kan overigens ontzettend vast zitten waardoor hij erg lastig te demonteren kan zijn!

Jou wou het gaan neezetten hier, heb laatst eens onder de kap gekeken bij de Vivaro van Jerremy.

Het enige waar zichtbaar roest zit aan HEEL du bus.

het klemmetje van het EGR pijpje haha…

Willem

Ja ik heb evt. foto’s als er nog mensen op zoek zijn.
    En de boutjes zitten idd. erg vast en eentje kun je slecht bij, zijn torxbouten.
    foto’s dus beschikbaar.

je kan ze erbij zetten, zo kunnen mensen deze gebruiken.

willem

Ok zal ik doen Willem, maar hoe plaats ik eigenlijk een foto erbij?:hmmz

Uploaden bij bijvoorbeeld tinypic.com en dan de img tags eromheen zetten.

Kun je het iets specifieker omschrijven? dan begrijp ik het beter haha ben geen computerkundige haha.

hoop dat de foto’s er goed opstaan

ook nog even foto’s van de gasregelklep en de egr klep na de reiniging.

gasregelklep

EGR klep

Dit is de gasklep (de moderne diesels hebben een gasklep voor het mooier uitzetten van de motor en om de E.G.R. werking te bevorderen en e.v.t. helpen bij regeneratie van het roetfilter) de E.G.R. klep zit ernaast… dat langwerpige (beetje goudkleurig) ding met een stekker erop waar de gebogen (gebobbelde) metalen pijp op zit die op jouw foto rechts van de rode cirkel zit…

Dat gebobbelde metalen pijpje zit hieraan ook aangesloten.
    Ik heb ook een foto van de gasklep die zit eraanvast gemonteerd met een stuk buis er tussen.
    zal de foto daarvan even opzoeken en ook posten.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.