Waar opletten bij aankoop Astra G 1.7D

Forumindex Forums Modellen Astra Waar opletten bij aankoop Astra G 1.7D

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258089

    mijn vriendin en ik hebben besloten om onze vectra diesel te vervangen voor een astra g diesel voorkeur gaat uit naar een 1.7. zijn er dingen waar ik op moet letten bij een 1.7 of astra g in het algemeen.

    #18146792

    Er zijn er twee: Y17DT (55kw / 75pk) en Y17DTL (iets minder pk)
    De eerste is een ISUZU motor, de tweede een GM (Opel) motor.
    Ik ben persoonlijk fan van ISUZU, had hem ook in mijn F, heb nu ruim een ton gereden zonder problemen.
    Brandstofpomp bij de eerste is een bekende kwaal, en die heb ik vorig jaar ook gehad, verder uber degelijk en betrouwbaar.

    Persoonlijk zou ik altijd zeggen: zoek een 75pk Y17DT en je zit goed. Check of je er achter kan komen of de brandstofpomp misschien recent gedaan is.

    verder niet echt dingen om op te letten. Ik heb nergens roest, de G’s horen uberhaupt niet te roesten

    #18146793

    en wat is het probleem dan bij die pomp. wat gaat er kapot? km maak ik mij niet druk om onze vec 2.0dth heeft ook al 4ton gelopen. maar deze is gewoon te duur in wegen belasting

    #18146794

    Het stuurapparaat op de pomp gaat wel eens defect.
    Dat is een print probleem (corrosie op de soleerdingen) bij de Y17DT

    Er zijn ook astra G’s vanaf 2003 met een 1,7CDTI Isuzu (commerial diesel) . Deze zijn vrijwel probleemloos op de dynamo na dan.

    #18146795

    En kan je ook zien dat je met een Isuzu of opel motor van doen hebt

    #18146796

    LET OP! ik betrap me net op een hele slordige typefout! Het is de X17DTL van GM / Opel, niet de Y!

    De CDTI commonrail was ik idd ff vergeten, dat zou mijn voorkeur hebben boven de Y17DT

    De brandstofpomp kan de elektronische afsluiter kan stuk (gaat druppelsgewijs lekken) en/of de computer. Computer kan stuk gaan omdat de diesel de printplaat in loopt.

    Verschil is makkelijk te zien aan de klepdeksel van de motor. Die van Isuzu is een rechthoekig blok, die van Opel is een smallere met happen er uit (zie fotos)

    X17DTL GM/opel:

    Y17DT Isuzu:

    Motorcode van de CDTI is trouwens Z17DTL (80pk):

    #18146797

    Persoonlijk zou ik de X17DTL (1.7TD) Opel motor laten voor wat die is, en lekker laten staan..

    De keuze zou ik laten vallen op de Y17DT (1.7DTi) of Z17DTL (1.7CDTi), deze zijn zuiniger vlotter en betrouwbaarder.
    De Isuzu diesels hebben de dyanamo en startmotor als zwakke punt, en je moet m zo nu en dan eens op zijn kloten geven om de boel schoon te houden

    Misschien zou je kunnen overwegen een Grijs kenteken te kopen, daar betaal je best een bekkie minder belasting voor als voor een met achterbank.
    Je hebt tenslotte nog een Geel kenteken auto staan.

    Willem

    #18146798

    Ook als particulier wim. Volgens mij betaal je dan nog veel. En het wordt de auto voor mijn vriendin. Msd is mijn speelgoed ;)

    Ze wil graag een 3 deurs en geen rood

    #18146799

    Ook als partikulier Teun, zal m even hier neerzetten zo…

    Willem

    #18146800

    Personen auto:

    Astra-G 1.7DTi Y17DT 2002 1220kg:

    Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 299,00
    Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1196,00

    Grijskenteken partikulier:

    Astra-G 1.7DTi Y17DT 2001 1220kg:

    Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 239,00
    Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 956,00

    Willem

    #18146801

    scheelt 20 euro per maand

    #18146802

    Ja idd maar zal haar niet om krijgen :( vind ze wel gaaf vooral zonder achterdeuren

    #18146803

    jupzz, ik probeerde eens mee te denken..

    Gewoon zeggen dat Vectra dan Lekker VEEL ruimte heeft achterin..

    Willem

    #18146804

    Zal vec wel blij mee zijn die ruimte king:

    #18146805

    Ik heb een 1.7 DTI met 75pk uit 2003 gehad en probleemloos 145000km gereden (van 116000 tot 260000).

    Kan eigenlijk zeggen dat er nooit iets aan mankeerde, geen roest, geen rare dingen. Alleen lampjes vervangen en in begin was dynamo stuk gegaan.

    #18146806

    Wel een zeer betrouwbare motor

    #18146807

    @wim-v6 wrote:

    Personen auto:

    Astra-G 1.7DTi Y17DT 2002 1220kg:

    Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 299,00
    Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1196,00

    Grijskenteken partikulier:

    Astra-G 1.7DTi Y17DT 2001 1220kg:

    Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 239,00
    Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 956,00

    Willem

    Als ik een grijskenteken aanschaf wel 5 deurs station, betaal ik maar 239,- in plaats 260,- wat ik nu betaal voor een F station, 1135KG.?

    Maar wat kost zo’n auto dan op de zaak?

    #18146808

    72 euro per kwartaal..

    Daar zit dan de bijtelling etc etc niet bij…. (rijdt je m ENKEL voor de zaak komt dit er ook niet bij).

    Willem

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.