waar op letten bij 3 traps automaat C ascona

Forumindex Forums Techniek Overige motor types waar op letten bij 3 traps automaat C ascona

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

beste opelliefhebbers:D:D

morgen ga ik kijken bij een oldtimer C ascona 1.6 automaat met 90 pk.
    eventueel nog andere aandachtspunten mbt het dak of carresorie ??

waar moet ik op letten bij de automaat en motor?
    km stand is 120.00

distributie en waterpomp is niet vervangen/niet bekend.

De carrosserie van de oudere modellen is meestal beter dan die van de jongere,
    maar allemaal meestal VEEL beter dan die van een Kadett E.

Distributieriem-waterpomp wordt vervangen om de 60.000km

Als er een trekhaak aan hangt moet je uitkijken voor de automaat.
    Bij het trekken wordt de olie meestal te heet en verharst (bruin worden).
    Kijken naar de olie op de pijlstok, op een pluisvrije witte doek, olie moet mooi
    felrood zijn, niet bruin, en er mogen GEEN zwarte spikkeltjes in de olie zitten.

Motoren en automaatbak gaan, mits goed onderhouden, makkelijk 300.000 km mee.

Als je hem koopt, laat maar iets weten,

Grtz, John

hey john,

bedankt voor je advies.
    de olie van de automatenbak die peil stok neem ik aan dat je bedoeld? of de gewone oliepeilstok?

ik heb namelijk geen idee waar de peilstok zit van de automatenbak.

de km stand is naar zeggen 120.000 maar kan gemakkelijk meer zijn natuurlijk aangezien er geen nap op zit en de beste man (3e eigenaar) maar moet geloven op zijn woord.

helemaal top:D:D dankjewel erg duidelijk ik ga morgen even neuzelen onder de kap:D

Mijn Kadett uit 1988 is een automaat en heeft 172.227 gelopen en het automaatje snort er over.Alleen mijn gaspedaal gaat erg zwaar.Bij stilstand dan schiet de wagen een beetje te snel weg.
    Weet niet of dat bij de Ascona C ook zo is.
    Is wel een beetje lastig.Je kan niet rustig en beheerst optrekken.Zal wel een smeertje nodig hebben of ligt de gaskabel in een kronkel?
    gr Marcel.

Als je hem koopt, vervang dan uit voorzorg de distributieriem. Dat is niet zo duur maar dan heb je wel zekerheid.

mijn automaat schakelt met een schokje maar trekt verder wel ok.. alleen vind ik hem traag:P

paar week vol gas deed bij die van mij wonderen :D is nu redelijk rap de oude 1.6totomaat

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.