waar en hoe maken jullie de ruitensproeiers met een strakke

Forumindex Forums Modellen Corsa waar en hoe maken jullie de ruitensproeiers met een strakke

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur

waar plaatsen jullie de sproeiers

en wat te gebruiken van sproeiers

graag een paar tips

misschien ergens een how to

:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

sproeiers van een
    citroen bx
    komt op de wisser arm

of nog mooier sproeikopjes van een mercedes sprinter
    ook op de wisser arm;)

oke dankje louwe :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

neem sproeiers van een golf 4 of 5 die zitten onder de motorkap, die kan je bv in je paravaan maken. anders zit je nog met de slangentjes die ernaar lopen.

das nog beter

Ik heb hem aan de ruitenwisserarm.
    Maar ik heb dan ook een Dtm wisser.

Ik heb zon ding wat over de hele lengte van de wisser zit, die heeft zon 5 gaatjes. Werkt super.

Het franse gebakje waar ze vanaf kwamen had er 2 op zitten, met klemmetjes aan de wisser. Kan je zo loshalen.

Een slangverbinder in de parafan lijmen met 2 componenten, zodat je de parafan nog een keer fatsoenlijk lossen kan.

Het kan op verschillende manieren, maar net wat je mooi vind.

heb zelf ook de sproeier van de sprinter/vito?
    en zeg nou zelf wie wil nou geen mercedes onderdelen op de opel;)

Dat zijn ook stoere sproeiers, das een dik bolletje waar 3 sproeiers in zitten? Krijg je ook een mooi sproeibeeld van.

Sorry dat ik er even tussen door kom, maar nu jullie het er toch over hebben :P

Ik vulde vandaag mijn ruitenwisservloeistof bij, die was al 2 dagen leeg, daarna probeerde ik hem even uit en werkte hij op eens niet meer :(

Ik heb al een beetje op het stekkertje gedrukt van het motortje die de vloeistof moet pompen, en toen deed hij het eventjes.

Hebben jullie enig idee ? kan het motortje stuk zijn ? voor dat hij leeg was deed hij het perfect. En de sproeiers zijn niet verstopt.

beetje ergggg -offtopic maar goed , denk idd dat je motortje de geest heeft gegeven. zit er geen corrosie op t stekkertje??? en als iemand de sproeier bediend, tik er dan eens tegen met een schroevendraaier ofzo, als ie dan gaat draaien weet je in elk geval zeker dat het de pomp is. soms zit er ook wel eens een filtertje onderin de pomp zie dan helemaal verstopt zit en dus t pompje blokkerd. kan je ook ff doorblazen met een luchtspuitje. in elk geval succes

origineel gepost door jermir
    beetje ergggg -offtopic maar goed , denk idd dat je motortje de geest heeft gegeven. zit er geen corrosie op t stekkertje??? en als iemand de sproeier bediend, tik er dan eens tegen met een schroevendraaier ofzo, als ie dan gaat draaien weet je in elk geval zeker dat het de pomp is. soms zit er ook wel eens een filtertje onderin de pomp zie dan helemaal verstopt zit en dus t pompje blokkerd. kan je ook ff doorblazen met een luchtspuitje. in elk geval succes

Oke, morgen word een mooie dag zeggen ze, dus ik zal hem morgen eens uit elkaar halen :D.

Vriendelijk bedankt voor de informatie :D

origineel gepost door Fearless
    Dat zijn ook stoere sproeiers, das een dik bolletje waar 3 sproeiers in zitten? Krijg je ook een mooi sproeibeeld van.

kun je die gewoon los halen die sproeiers bij de mercedes dealer of is het dan de hele arm

ik heb ze op mijn paravan zitten,maar mijn motorkap loopt ook iets omhoog,dus zie je ze niet zitten

Heb zelf sproeiers van een pontiac transport op de armpjes gemaakt

Willem

iemand foto’s hoe het zit

liefst niet in het zicht :o

:agent:agent:agent

Ik heb hem aan de ruitenwisserarm.
    Maar ik heb dan ook een Dtm wisser.

Ik heb zon ding wat over de hele lengte van de wisser zit, die heeft zon 5 gaatjes. Werkt super.

Het franse gebakje waar ze vanaf kwamen had er 2 op zitten, met klemmetjes aan de wisser. Kan je zo loshalen.

Een slangverbinder in de parafan lijmen met 2 componenten, zodat je de parafan nog een keer fatsoenlijk lossen kan.

Het kan op verschillende manieren, maar net wat je mooi vind.

dat zijn die bx dingen;)

origineel gepost door Dietrich Concept

kun je die gewoon los halen die sproeiers bij de mercedes dealer of is het dan de hele arm

sproeiers zijn losse dingetjes die op de arm klemmen

je kunt ook op een sloperij kijken

maar denk dat ze nieuw ook niet gek duur zijn;)

heb de bus van t werk niet thuis staan
    anders had ik wel ff n plaatje geknipt;)

origineel gepost door louwe 16 klepper

hoorde ook dat ze op een vw LT bus zaten die staat wel bij ons op het werk

zal ik daar morgen ook even naar kijken

:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

origineel gepost door louwe 16 klepper

hoorde ook dat ze op een vw LT bus zaten die staat wel bij ons op het werk

zal ik daar morgen ook even naar kijken

:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

mischien missen ze wel niet eens:P:P

een lt is in grote lijnen gelijk aan een sprinter dus zou best kunnen;)

Pontiac sproeiers op de combo-B ’98: (let niet op die rooie tyraps haha..)

Ze hebben de Winter Beter doorstaan dan de originele sproeiers..

hebben gewoon niet dichtgevroren gezeten.

Willem

dank je wim

Ik had ze onder mijn parafaan zitten :) (gewoon 2 kleine stukjes rooster weggehaald (hoeft nie veel weg) en toen de sproeiers eronder vastgemaakt)

en insignia, astra h of vectra c sproeiers? Die kunnen ook vrij makkelijk in de parafaan worden gemaakt.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.