waar blijft mijn koel vloeistof :P

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz waar blijft mijn koel vloeistof :P

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244094

    heb last dat ik steeds mijn koelvloeistof kwijt ben

    heb het systeem afgeperst met 1 bar maar zie nergens een lek

    ook loopt de motor soms slecht

    vooral als ie warm is

    dan loopt ie erg pruttelend en als ik gas geef is het niet veel beter

    na paar keer gasgeven doet ie het wel

    denk dat er iets in een koppakking niet goed is maar zie niets in me vaatje

    olie zie ik ook weinig aan maar hoe kan ik dit het beste controleren

    k baal enorm als de pakking er uit zou liggen (of iets mee is ) aangezien dit een leuk kosten plaatje is

    maar andere kant kan er gelijk een 3.0 in :P

    greets

    #17957728

    olie stok er ff uittrekken en een vlammetje er onder knettert de olie stok heb je water/koelvloeistof in de olie zitten.
    hoe zit het me je warmtewisselaar??

    #17957729

    wisselaar is afgesloten heb nu extern want blok zit in een kadett gsi

    #17957730

    Ik heb anders een X30Xe die weg mag, gekocht voor project maar niet gebruikt en andere wagen gekocht.
    Zijn uitlaatflenzen bij om zelf spagetti te bouwen eb vectra stalen carterpan, tesamen 500€.
    Hij komt uit een omega-B.

    #17957731

    Had ik ook dat mijn koelvloeistof elke week verdween.
    (lampje koelvloeistof ging branden en koelstof peil zakte steeds.)
    Ben toen bij Niels geweest, die heeft een kit waar hij allemaal tests
    mee kan doen qua lekkages etc.
    Niks kunnen vinden. Dus geen lekkages.
    Hebben we toch maar naar de koppakking gekeken,
    Bleek dat de pakking tussen de 3e en 4e cilinder bruin was.
    Voor de zekerheid toch maar koppakking vervangen.

    #17957732

    klinkt als een koppakking, al een pil geprobeerd.

    #17957734

    Pil proberen is verstopping Creëren

    Willem

    #17957733

    ben ook wel benieuwd wat dit kan zijn want heb dit bij mijn v6 ook.
    Daar verdwijnt ook kvs en niemand kan vinden waar het blijft…

    #17957735

    @hillclimber16V wrote:

    Ik heb anders een X30Xe die weg mag, gekocht voor project maar niet gebruikt en andere wagen gekocht.
    Zijn uitlaatflenzen bij om zelf spagetti te bouwen eb vectra stalen carterpan, tesamen 500€.
    Hij komt uit een omega-B.

    heb je hier fototjes van ?

    #17957736

    Ik heb op het werk een tester liggen die de koelvloeistof ruikt……Met vloeistof er in.
    Verkleurd de vloeistof, dan kan je er van uitgaan dat de koppakking lek is. Het reageerd op uitlaat gassen.

    Mischien dat een garage bij jou in de buurt zoiets heeft? Dat is maar eventjes werk, tis alleen dat ding er even boven houden en daarna de vloeistof dumpen.

    #17957737

    Koppakking van de V6en willen wel lekken aan de bakzijde, dit is bijna niet waarneembaar, omdat de vloeistof onder het inlaat blijft hangen, of langs de bakrand naar beneden kruipt, in de meeste gevallen verdampt het voordat het de grond kan bereiken, puur omdat het te weinig lekkage is om echt te druppelen.

    Willem

    #17957738

    heb nog gekeken naar de olie maar zit geen water in zover k kan zien

    denk toch maar op naar de 3.0

    #17957739

    Hallo, Koppakking kan wel op verschillende manieren door:

    Van kop naar buiten: niet meetbaar in koelpotje geen olie in de kvs en vice versa
    Van Kop naar verbrandignsruimte: CO meetbaar in koelvloeistof
    Van Koel naar oliekanaal: Koelvloeistof in de olie en Vice Versa

    go on and on

    Koelwaterbrug is vaak ook een probleem, qua lekkages.

    Ook sensoren willen lekken

    Willem

    #17957740

    ja dss wel waar

    k zal nog s verder kijken

    maar denk dat t gelijk een 3.0 gaat worden

    want om nu eerst deze te vernieuwe is opzich duurder dan een 3.0 en dat wilde ik toch binnenkort gaan doen

    #17957741

    weer even bezig geweest

    t water bleef staan en motor uit gedaan

    toen kwam t pijl omhoog en water er een beetje uit

    #17957742

    na stukje rijden

    pijl blijft nu redelijk schommelen

    radiateur is onder warm en boven koud

    evt waterpomp kapot

    en misschien dat ie hier door het water er bij de dop uit gooit door de druk ?

    #17957743

    Radiateur dicht of thermosstaat blijft dicht zitten

    Willem

    #17957744

    k zal m vanavond eens warm laten draaien en nog eens checken

    ben benieuwd

    #17957745

    @wim-v6 wrote:

    Pil proberen is verstopping Creëren

    Willem

    Nog nooit meegemaakt..

    Jeroen

    #17957746

    @Juhroen wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Pil proberen is verstopping Creëren

    Willem

    Nog nooit meegemaakt..

    Jeroen

    Doe het maar eens bij een persoon die nauwelijks km’s maakt….

    Grote troep is het dan, voor de kmvreters is het nog wel te doen, omdat het dan goed vermengt wordt met de kvs.

    Maar over het algemeen is het gewoon troep, zoals alle toevoegingen. Gewoon de boel goed voor elkaar maken, wondermiddeltjes zijn weggegooid geld

    #17957747

    Is en blijft een lap middel, als de pakking door is zit er maar één ding op en dat is vervangen(met 3.0) :thumb

    #17957748

    de koppakking hoeft niet vervangen te worden en ook de motor (voorlopig) niet

    vanavond met een maatje hele systeem afgeperst met een perskist of hoe t ook heet

    en was een slang op de radiateur aan t lekker

    gelukkig kost een slang niet de wereld

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.