VVT blok ipv Z22SE

Forumindex Forums Techniek Ecotec VVT blok ipv Z22SE

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206492

    Kan ik in een Astra G met een Z22SE ongestraft een blok inbouwen met variabele kleptiming? Welke aanpassingen heb ik nodig? Electronica etc.

    Groeten Jolivo

    #17382959

    wat voor blok is dat dan wat er in moet komen ?

    Klinkt aardig Toyota n.l. VVT.

    #17382960

    Hieronder een foto van een 2.0 liter turbo met variable kleptiming, zoals hij o.a. in een Saab word gebruikt.
    Het onderblok is het zelfde als de bekende Z22SE.
    Wie weet meer van de electronica en andere evt aanpassingen.

    #17382961

    denk toch dat je de complete electronica van dat blok van saab nodig hebt.

    dus de ecu met de kabelboom er compleet bij.

    en dan moet je kijken of de rest van de componenten ook samen gaat….

    #17382962

    Saab blok.
    O.k.

    interessant ! king:
    Zou wel dik zijn zo’n Turbo blok in een Astra G.
    Wat zijn de specs van die motor ?

    #17382963

    Boring x slag 86mm x 86mm
    210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
    300Nm @ 2500 rpm

    Ik schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.

    #17382964

    origineel gepost door Jolivo
    Boring x slag 86mm x 86mm
    210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
    300Nm @ 2500 rpm

    Ik schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.

    Tja die Nm’s doen altijd wel goed king:

    #17382965

    Elke nokkenas heeft een positiesensor.
    De opel GT komt ook met variabele kleptiming.
    Kan iemand kijken voor een schema van de motorbedrading?

    Alvast bedankt :D

    #17382966

    Volgens mij kan je dan beter opzoek gaan naar een Z20LET of LER van Opel, zal makkelijker zijn.

    #17382967

    LER zal hem niet worden denk ik, werken met CAN bus, Astra G heeft geen Can bus.

    #17382968

    Volgens mij wel of zit het dan alleen in de diesels :hmmz

    #17382969

    origineel gepost door Jolivo
    Boring x slag 86mm x 86mm
    210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
    300Nm @ 2500 rpm

    Ik schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.

    Zal zeker van zijn plek komen.

    Weet je zeker dat dit op basis staat van de 2.2

    86 x 86 is de boring x slag van de opel turbo’s namelijk.

    Willem

    #17382970

    Ja, vergelijk het maar met de oude CIH’s die heb je vanaf 1.5 t/m 2.4, zo is dit blok van 2.0 t/m 2.4.

    Jolivo.

    #17382971

    okeej.

    aangezien de basis van dat turbo blok van OPEL van 1.8 tot 2.2 is.

    en de 2liter een boring slag heeft van 86 x 86

    was ik even in de veronderstelling …….

    #17382972

    We praten over de nieuwe generatie motoren, met ketting.

    #17382973

    ja das weer nieuw haha, en ik ben old fashion.

    waar is die goeie ouwe tijd gebleven van de motoren met ketting: OHV en CIH :D

    Ben wel beneiuwd of dat zou gaan passen, zo’n Blok erin :D

    Willem

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.