vreet airco zoveel vermogen van de motor?

Forumindex Forums Modellen Astra vreet airco zoveel vermogen van de motor?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #18051350

    Klopt allemaal wat jullie zeggen.”de airco neemt een beetje vermogen weg”. Sinds ik mijn auto heb laten chippen heb ik daar minder last van.

    #18051351

    Per auto verschillend hoeveel precies maar wij doen hier regelmatig testen mee en IEDERE auto tot dusver getest heeft significant (aanzienlijk) vermogensverlies, zowel in NM’s als ik PK’s. De koppelkromme ziet er tevens niet uit met airco aan :jerry

    #18051352

    @Red-evil wrote:

    Sinds ik mijn auto heb laten chippen heb ik daar minder last van.

    Klopt, dit percentage wordt minder op 1 of andere manier :thumb

    #18051353

    gewoon airco pomp eraf slopen! die 5 dagen 30 graden in nl kan ook alle ramen open :)

    #18051354

    Het uitknopje indrukken lijkt me een makelijker oplossing :jerry

    #18051355

    :jerry

    #18051356

    Wees blij dat je geen cinquecento 900cc hebt met airco ;)
    Als je op de snelweg 120 km/h rijdt en je zet de airco aan zakt de auto terug tot net boven de 100 km/h :jerry

    Wat je trouwens ook kan doen met deze temperaturen, start je auto, airco/climate controle aan en de ramen open…
    Zet de blower op de hoogste stand, dan zal de warmte snel uit de auto gedrukt worden.
    Daarna instappen, ramen dicht en nog een paar minuten de airco laten werken.
    Dan is het afgekoeld in de auto, is je motor al bijna warm en in de auto behaaglijk. Daarna kun je de airco gewoon uitzetten en eventueel een raam op een kier.

    Gr.
    Pastra

    #18051357

    @Pastra wrote:

    Wees blij dat je geen cinquecento 900cc hebt met airco ;)

    Je wilt geen dyno-run van zo’n ding meemaken. Ik kan zowat 2 peuken roken totdat deze eindelijk in de begrenzer zit :jerry

    #18051358

    @Pastra wrote:

    Wees blij dat je geen cinquecento 900cc hebt met airco ;)
    Als je op de snelweg 120 km/h rijdt en je zet de airco aan zakt de auto terug tot net boven de 100 km/h :jerry

    Wat je trouwens ook kan doen met deze temperaturen, start je auto, airco/climate controle aan en de ramen open…
    Zet de blower op de hoogste stand, dan zal de warmte snel uit de auto gedrukt worden.
    Daarna instappen, ramen dicht en nog een paar minuten de airco laten werken.
    Dan is het afgekoeld in de auto, is je motor al bijna warm en in de auto behaaglijk. Daarna kun je de airco gewoon uitzetten en eventueel een raam op een kier.

    Gr.
    Pastra

    gewoon met de fiets gaan heb je ook geen vermogen verlies :thumb :thumb :thumb

    #18051359

    @Unlimited Tuning wrote:

    @Pastra wrote:

    Wees blij dat je geen cinquecento 900cc hebt met airco ;)

    Je wilt geen dyno-run van zo’n ding meemaken. Ik kan zowat 2 peuken roken totdat deze eindelijk in de begrenzer zit :jerry

    Hmm. Met airco aanrijden is inderdaad geen pretje. Ik zet em meestal uit als ik een sprintje wil trekken :jerry ben trouwens benieuwd of dit probleem verdwijnt na het chippen :jerry

    #18051360

    Zie antwoorden van mij en Unlimited tuning.

    #18051361

    @Red-evil wrote:

    Zie antwoorden van mij en Unlimited tuning.

    Ja maar ik bedoelde specifiek voor mijn auto. Aangezien ik volgende week lang ga :jerry

    #18051362

    Ook specifiek bij jouw auto wordt het verschil wat minder. Mooi meegenomen Shane! :thumb

    #18051363

    En die cinquecento waar ik het over had, daar was geen airco aanwezig gelukkig.
    Mocht er een keer weer een cinquecento komen om te chippen, met airco, zal ik het voor de gein eens timen met airco aan :jerry

    #18051364

    verschil wordt volgens mij echt niet minder… bij mij gaat er 7 pk af… en als ik m hebt gchipt dan is het nogsteeds hetzelfde…. en die 5 pk erbij chippen met een z18xe dat verschil voel je niet :D

    #18051365

    Inderdaad als de airco 8pk verbruikt gaat dat geen 7 of 6 worden na chippen maar blijft dat gewoon 8pk.

    #18051366

    Gaaf, dat zouden we eens moeten testen voor én na chiptuning. Terugkoppelingen van gebruikers geven aan het verschil minder te merken na chiptuning.

    #18051367

    Ik heb zelf een astra h diesel met 200pk en als het 25+ graden is kan ik het goed merken, de motor loopt dan ook wat rauwer.

    #18051368

    Ja wie zet zijn airco dan ook op 25+ :jerry

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

    #18051369

    Ik rijd voor mijn werk een nieuwe opel vivaro eco flex 90pk… als je iets te snel bent met de koppling op te laten komen bij het weg rijden als je de airco aan hebt valt hij helemaal dood en komt hij daarna maar heeeeeeeel langzaam op gang… garage heeft die van een collega nagelopen om deze reden, het koste volgens de dealer zo’n 10pk als de airco hard aan het werk is!
    En als je dan een bus rijd die zo’n 2200kg weegt dan merk je die 10 pk erg goed!.

    Maar ook bij mijn opc met 160 pk merk ik het als de airco aan staat.

    Gr Rolf

    #18051370

    @Ewoud94 wrote:

    Ja wie zet zijn airco dan ook op 25+ :jerry

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

    Als het buiten 25 graden of meer is ;). Dan moet de airco harder werken om het on de auto 20 graden te krijgen.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    #18051371

    @stefanDTI wrote:

    Voor de GTC had ik een H 5deurs diesel Z17DTH en daar merkte je helemaal niks aan als de airco aan ging.

    Nou, ik merk er anders toch aardig wat van ;) Beetje het idee alsof er opeens 4 mensen in de auto zitten ipv 1…

    #18051372

    Wou zeggen, ik merk het ook wel hoor, Verschil in vermogens dip met airco aan of voor of na Optimalisatie van mijn motorcomputer?? precies hetzelfde.

    Oja, merk het ook wel als ik de airco aan heb, 3.0 V6 204pk (op de wielen) – 280Nm.

    waarom je zo voelt dat je vermogen veel minder is: puur en alleen omdat je TE LAAG in toeren rijdt, rijdt wat hoger en het gevoel van te weinig vermogen word al wat minde omdat de motor in een beter vermogensgebied zit.

    Mijn 3.0 V6 wil zelfs niet vooruit onder de 1000 toeren, als de airco aan staat, terwijl je zonder airco aan, prima kan accelereren vanaf 800 toeren..

    Willem

    #18051373

    Waarschijnlijk zit hier een stukje natuurkunde achter, maar toen ik de airco probeerde bij de aankoop (en dus al aardig vergaan was), werd er vrij weinig van het vermogen gevraagd, nu dat ik ‘m heb laten schoonmaken en vullen, begint hij er toch moeite mee te krijgen. Dus heb zo’n idee dat het daar ook aan ligt.


    @WimV6
    : Sinds ik een dieseltje heb, is het inderdaad al veel te vroeg schakelen, zeker gezien het grote koppel onderin :P Al ging het bij de 2.6 V6 niet veel anders :P In beide gevallen toch al bij de 2100 a 2300 (dit is de max koppel).

    #18051374

    Meestal is dan het gas bijna op en dan slaat hij gewoon niet aan al druk je de knop in of weinig gas en weinig weerstand dus.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.