vreet airco zoveel vermogen van de motor?

Forumindex Forums Modellen Astra vreet airco zoveel vermogen van de motor?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250938

    Zodra ik met airco rijd, en moet afremmen voor een paar fietsers die voor mij rijden, en wil vervolgens weer optrekken(2de versnelling) zit er geen gang in :thumbdown Het moet ver weg komen.

    Bekent probleem met de 1.6 16v in de astra g sport editie 2? meer mensen die zich hier aan ergeren?

    #18051326

    Heb wel een gelezen dat een Airco zo’n 7 % van het vermogen kost.
    Met hoeveel toeren zit jij dan in de 2de?

    #18051327

    @Helmer opelfan wrote:

    Heb wel een gelezen dat een Airco zo’n 7 % van het vermogen kost.
    Met hoeveel toeren zit jij dan in de 2de?

    daar heb ik om eerlijk te zijn nog niet op gelet, zal er eens opletten. na de 1 terugschakelen is op zo’n moment ook niet echt ideaal, dit wil ook bijna niet.

    #18051328

    Of je zit net op een ongelukkig moment. 2de net te laag in toeren en 1rste te hoog

    #18051329

    @Helmer opelfan wrote:

    Of je zit net op een ongelukkig moment. 2de net te laag in toeren en 1rste te hoog

    die kans zit er dik in, alleen dit probleem is niet aanwezig als de airco uitstaat. je moet het zien als je achter een paar fietsers blijft hangen omdat er een tegenligger aan komt, zodra ik er dan omheen wil zit er totaal geen gang in.

    #18051330

    ik heb heb zelf een 16-16v G cabrio,en ken het probleem/gevoel niet.terwijl een cabrio aanzienlijk zwaarde is dan eenstandaard astra.

    de ecu zorgt bij ingeschakelde airco voor een hoger toerental over het gehele toeren gebied.

    dat hij bijna niet in de 1 wil heeft te maken met de rijsnelheid op dat momenten niet direct met de toeren ,als je meer anticipeerd op het verkeer moet je het moeizaam optrekken kunnen voorkomen.

    als je bijv de fietsers ziet,iets eerder terug vallen in snelheid,zodat je als je er omheen gaat een hoger toerental hebt en de motor dat makkelijker oppakt nadat je er omheen bent.

    #18051331

    een gemiddelde fietser rijdt +/-15 km per uur,denk dat zelfs een 2 liter daar problemen mee heeft in z’n 2

    #18051332

    @miraltje wrote:

    ik heb heb zelf een 16-16v G cabrio,en ken het probleem/gevoel niet.terwijl een cabrio aanzienlijk zwaarde is dan eenstandaard astra.

    de ecu zorgt bij ingeschakelde airco voor een hoger toerental over het gehele toeren gebied.

    dat hij bijna niet in de 1 wil heeft te maken met de rijsnelheid op dat momenten niet direct met de toeren ,als je meer anticipeerd op het verkeer moet je het moeizaam optrekken kunnen voorkomen.

    als je bijv de fietsers ziet,iets eerder terug vallen in snelheid,zodat je als je er omheen gaat een hoger toerental hebt en de motor dat makkelijker oppakt nadat je er omheen bent.

    loopt jou cabrio stationeer ook meer toeren dan met airco aan? bij mij blijft dat gelijk. dat van zijn 1 dat weet ik, meestal moet je haast stil staan om hem weer in de 1 te kunnen krijgen.

    #18051333

    mijn astra g 1.6 valt bijna uit als ik de airco aanzet, nou bromt hij ook verschrikkelijk dus denk dat de condensor kapot is

    #18051334

    @jeroenmarees wrote:

    mijn astra g 1.6 valt bijna uit als ik de airco aanzet, nou bromt hij ook verschrikkelijk dus denk dat de condensor kapot is

    de pomp slaat wel aan? dat is jou condensor niet lek. vermoed eerder dat jou pomp rauw loopt.

    #18051335

    Ja, sorry, bedoel de pomp :angel

    #18051337

    toerental gaat iets omhoog ja.
    kun je ook horen.

    airco neemt ongeveer 6 pk.
    en ja, dat is merkbaar, helemaal met mijn corsa b met 65pk:D

    #18051338

    bij mij zie ik op de toerenteller geen verschil, of de airco aan staat of niet. beide keren 800 toeren. hoor alleen achter de auto een zwaardere brom van de uitlaat met airco aan.

    #18051336

    gaat de 2de vin aan?
    wordt je airco wel koud?
    hoor je bij geluiden?
    hoor je iets aanslaan of tiken wanneer je de airco inschakkeld?

    #18051339

    ik heb een 1800 16 klepper z18xe en bij mij gaat het toerental met stationnair lopen niet omhoog zodra ik de airco aanzet, maar ik merk ook wel dat de auto minder rap wordt doordat de aircopomp ook mee draait, maar niet zo traag als dikke stront zeg maar.

    niks aan te doen denk ik of gewoon een 2.2 liter kopen ;)

    #18051340

    @robert_corsa wrote:

    gaat de 2de vin aan?
    wordt je airco wel koud?
    hoor je bij geluiden?
    hoor je iets aanslaan of tiken wanneer je de airco inschakkeld?

    ik heb maar 1 vin, en die slaat aan met airco aan.
    airco wordt ijskoud, zowel de pomp als de condensor is een half jaar oud. bij opel gemonteerd. alles functioneert zoals het hoort.

    @derartz wrote:

    ik heb een 1800 16 klepper z18xe en bij mij gaat het toerental met stationnair lopen niet omhoog zodra ik de airco aanzet, maar ik merk ook wel dat de auto minder rap wordt doordat de aircopomp ook mee draait, maar niet zo traag als dikke stront zeg maar.

    niks aan te doen denk ik of gewoon een 2.2 liter kopen ;)

    ik denk dat ik er dan maar vrede mee moet hebben, of een mooi schuifkanteldakje erin. altijd al gewild :jerry :jerry

    #18051341

    @jeroenmarees wrote:

    mijn astra g 1.6 valt bijna uit als ik de airco aanzet, nou bromt hij ook verschrikkelijk dus denk dat de condensor kapot is

    kleine aanpassing, als ik stationair de motor laat draaien en de airco aanzet, valt hij gewoon uit :hmmz

    #18051342

    als je auto uitvalt, gooi dan eens je accu polen los, en probeer eens opnieuw

    @topic starter: als het goed is moet je er 2 heben. 1 op je radiateur, en 1 op je condensor.
    kan je moeilijk zien, zit wat verstopt.

    #18051343

    Ik heb er momenteel ook last van dat de airco veel vermogen vreet en het verbruik is ook veel hoger.
    En dat zelfs nog met 140pk ! Z18XER Astra H GTC

    Voor de GTC had ik een H 5deurs diesel Z17DTH en daar merkte je helemaal niks aan als de airco aan ging.

    #18051344

    Ik merk bij mijn Z18XE ook geen verschil qua vermogen, wel qua verbruik maargoed daar hebben we dan maar vrede mee! Ik heb overigens wel climate control, maar dit maakt geen drol uit toch?

    #18051345

    Nee dat maakt niks uit .

    #18051346

    Clima is het systeem dat automatisch de Temp. Regelt. Net als bij gewone Airco zit er de pomp. Dus clima of gewone maakt niet uit

    #18051347

    Gebruik even een oude Topic, maar mijn Astra H station 1.6 heeft het zelfde issue, als mijn airco aan gaat komt hij niet meer vooruit mn auto…je merkt het echt te veel…tuurlijk zal de airco pks weg snoepen maar dit is te veel.

    Ik moet zeggen dat de airco ook wel geluid maakt als ik rij, het lijkt op een “vliegwiel” dat harder gaat draaien zodra de toeren wat omhoog gaat.
    De airco is net bijgevuld en is super koud en werkt goed. Alleen dat geluid en mn vermogen kloppen niet…. iemand een idee wat dit is?

    #18051348

    Bij de airco aan gaat je toerental omhoog, maar weer omlaag door het extra weerstand. Dus vaak blijft dat gewoon gelijk. Gaat die wel omhoog heeft je compressor niet zoveel weerstand meer en vaak moet die dan gevult worden. De airco eet ongeveer 10 tot 15 pk van het vermogen. Veelal ligt het beetje aan de versnellingsbak en verhouding ervan of je dan nog wel of niet vanuit 2 vooruit komt. Heb je lange bak of overbrenging zul je het meer merken dan.

    #18051349

    niet alleen bij opel hoor… pas in een suzuki ingnis 1.3 gereden… en die airco aan gezet maar dat hok was ineens niet meer vooruit te branden….. airco af en toe laten draaien ivm die airco pomp :) en daarna gewoon uit en de ramen open! hehe :D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.