vreemd probleem

Forumindex Forums Modellen Astra vreemd probleem

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur

ik heb de laatste tijd een vreemd probleem waar ik eerder nooit last van had.

bij een aantal drempels waar ik normaal gesproken zo over heen kan, raakt mijn bodem de grond:o de uitlaat hangt er gewoon goed onder, nog precies zoals anders.

bij de opel testdag kreeg ik te horen dat mijn achter schokbrekers niet zo best meer zijn. (functioneren nog maar voor 30 procent). de voorste was die man ook niet echt over te spreken maar die waren beter dan de achterste.

kan dit er misschien iets mee te maken hebben?

en zo laag staat die nou ook weer niet:hmmz

Een van de veren misschien kapot?
    Plaat onder het motorblok nog goed vast?

[rquote=1835588&tid=139986&author=xladage]Een van de veren misschien kapot?
    Plaat onder het motorblok nog goed vast?[/rquote]

zit volgens mij geen plaat onder het blok bij een 1.6 16v of wel??

ik zal morgen eens ff kijken of 1 van mijn veren is geknapt.

schokbreker vangt een deel van de neerwaartse kracht op,als deze niet meer goed werkt ,zoals je zelf al aangeeft zal die verder inzakken met hobbels enz ,je zal de schokbrekers een keer moeten vervangen ,een slecht werkende schokbreker is waarschijnlijk ook apk afkeur.

[rquote=1835867&tid=139986&author=b07]schokbreker vangt een deel van de neerwaartse kracht op,als deze niet meer goed werkt ,zoals je zelf al aangeeft zal die verder inzakken met hobbels enz ,je zal de schokbrekers een keer moeten vervangen ,een slecht werkende schokbreker is waarschijnlijk ook apk afkeur. [/rquote]

zijn de schokbrekers van een astra sport ook anders dan van een gewone astra? binnenkort maar eens een setje nieuwe aanschaffen rondom.

probleem is inmiddels ook al bekend waarom ik de drempels raak. er zit nog niet zo lang een middendempervervanger onder.

de uitlaat beugels zijn verkeerd gemonteerd waardoor er wel 4 cm schroefdraad naar onderen steekt.

Je kan je schokbrekers zo testen. Druk de auto goed omlaag en kijk of die na deinst als je hem loslaat. Dat mag niet namelijk, want dat zou die met rijden heletijd na schommelen.

hallo,

schokbrekers zijn gelijk onder alle astra G hatchback modellen .

mvrg Rob

[rquote=1836303&tid=139986&author=Astra F Vaassen]Je kan je schokbrekers zo testen. Druk de auto goed omlaag en kijk of die na deinst als je hem loslaat. Dat mag niet namelijk, want dat zou die met rijden heletijd na schommelen.[/rquote]

dat doet die dus niet. daarom vind ik het eigenlijk ook nog onzin om ze te vervangen.

Dan zullen ze wel goed zijn denk ik:D

kijk direkt naar een schroefset, zal ong evenveel kosten dan alles origineel vernieuwen.

hallo,

een schroefset van autostyle wel ja, een echt knappe set is wel wat duurder hoor .

ik was 249,- kwijt voor monroe’s

mvrg Rob

[rquote=1836441&tid=139986&author=robert_corsa]kijk direkt naar een schroefset, zal ong evenveel kosten dan alles origineel vernieuwen.

[/rquote]

heb er nog nie zoveel kaas van gegeten maar een schroefset is veren + schokbrekers?:wub:wub

veren+schokbrekers waarmee je de auto in hoogte kan stellen door een moer lager of hoger te draaien.

[rquote=1836728&tid=139986&author=b07]veren+schokbrekers waarmee je de auto in hoogte kan stellen door een moer lager of hoger te draaien.
    [/rquote]

oke, weet ik eerst even genoeg.

bedankt!!!

Zou voor Koni sportset met Eibach veren combi gaan , niet in hoogte
    verstelbaar maar ook niet zo duur als een Koni schroefset en de
    rijhoogte vind ik van de sportkit direct perfect en je kan de demping
    nog extra instellen.

[rquote=1836876&tid=139986&author=OPCdriver]Zou voor Koni sportset met Eibach veren combi gaan , niet in hoogte
    verstelbaar maar ook niet zo duur als een Koni schroefset en de
    rijhoogte vind ik van de sportkit direct perfect en je kan de demping
    nog extra instellen.
    [/rquote]

wat kost zoiets met elkaar dan?

denk dat je al gouw 500 euro kwijt ben

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.