Beste forummers, ik ben nieuw hier dus stel ik me eerst voor:
Me is Ap uit den haag (geboren en getogen) en mag zich sinds een paar weken de nieuwe trotse eigenaar noemen van een Opel Astra Coupe 2.2 16V uit 2002 donkerblauw metallic! Helaas begint na de aankoop de auto al vreemde geluiden te laten horen: Op het moment dat ik de koppeling laat opkomen vanuit de eerste versnelling hoor ik een (schurend?) geluid die niet meer te horen is bij andere versnellingen, muv als de versnelling in zn achteruit staat want ook dan hoor ik het. Het vreemde eraan is ook dat het soms wel te horen is en soms weer niet, hierdoor is het lastig om de autogarage (waar de auto gekocht is) te laten zoeken naar het probleem omdat ze ervan overtuigd zijn dat er niets aan de hand is.
Ik heb een stukje geluid opgenomen met me telefoon waar je duidelijk kunt horen wat ik bedoel, luister maar eens goed op resp. 0:06, 0:11 en 0:15… Wie o wie kan mij helpen in de juiste richting te zoeken, ik zelf denk dat er iets met de koppelingsplaten aan de hand is maar goed dat zegt niks want ik ben nog maar een beginner…
open link voor het geluidsfragmentje: https://www.dropbox.com/s/ko28us0wiln6mjh/Spraak%20003.mp3?m” onclick=”window.open(this.href);return false;