vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 29 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 56)
  • Auteur
    Berichten
  • #17524246

    Heb ook vrij weinig last van trekken, proplassen kan prima alleen je hebt wel aardig wat meer werk met de afwerking helaas.

    #17524247

    Tjah tis maar wat je gewend bent he :jerry. Ik zeg puntlassen is genoeg, daarna gewoon kit eroverheen voor vocht. Nog nooit wat terug gehad, en die BMW die laatst is gedaan rijd prima. Schadeherstel bedrijf welke deze spuit, zei ook dat het prima gedaan was. Driften alles kan, blijft gewoon heel. Mensen die het met mij niet eens zijn, mogen rustig eens langskomen, voor een bakje koffie :thumbup en dan nogmaals commentaar leveren.

    Kijk wat Niels doet ziet er leuk uit, maar is een beetje overbodig. Me pa heeft 40 jaar in de metaal industrie gezeten, en ook foto lassen gedaan, boorplatforms, rompen van schepen, olie pijpleidingen, denk dat die het wel weet.

    En ja, ik weet dat sommige mensen niet tegen commentaar kunnen en denken dat ze alles beter doen, maar ach dat neem ik van lief, dat mag tenslotte hier in Nederland :sleeping

    #17524248

    Reparatie voorschriften opel

    Lees dit maar even door.
    Met name de foto’s;)

    #17524249

    origineel gepost door rallyastra
    Heb ook vrij weinig last van trekken, proplassen kan prima alleen je hebt wel aardig wat meer werk met de afwerking helaas.

    Zeg ook niet dat het niet kan,maar idd alles moet afgewerkt worden en ziet er niet origineel uit.
    En ik heb de nieuwste technieken bij de hand zou jammer zijn om ze niet te gebruiken toch?

    @ bbq
    Er is een wezelijk verschil tussen apk laswerk en kwaliteits laswerk.
    een wielrand las je af punt uit de rest is beunwerk;)
    En je last hem erin niet erop..

    #17524250

    Je moet de snijranden op stijlen en kokers altijd aflassen.daar tussen waar puntlassen zaten kan je puntlassen weder plaatsen of proplassen of een lijmverbinding.

    maar als je aan een vectra c astra h of weet ik wat voor een jonger model dan kan je het thuis beunen vergeten.
    daar mag je niks meer met een gewoon mig/mag apparaat aan gaan alleen maar Cu/si lijm of het puntlas apparaat van 15.000 euro die opel voorschrijft.

    #17524251

    origineel gepost door bbg_gendt
    Kijk wat Niels doet ziet er leuk uit, maar is een beetje overbodig. Me pa heeft 40 jaar in de metaal industrie gezeten, en ook foto lassen gedaan, boorplatforms, rompen van schepen, olie pijpleidingen, denk dat die het wel weet.

    Overbodig ? ik weet niet hoe jij de dopels en achterschermen last maar je dorpel moet om de 2 cm gelast zijn met een prop of een puntlas. Plaatwerk verbindingen die las je helemaal door, daarna vlak je de las af en plamuur je het plaat materiaal strak. De kunst is om hem zo strak mogelijk te lassen zodat je zo min mogelijk hoeft te plamuren. En je zegt het zelf al, je pa is lasser van boten en pijpen, das heel anders lassen van plaatwerk van 1,2mm.

    #17524252

    Mja dat hebben we gezien dat je erg veel verstand hebt van lassen….:jerry

    Maar je vergeet wellicht dat niels er vaak ook een blokje inlegt met wat meer power als standaard.

    #17524253

    origineel gepost door rallyastra

    origineel gepost door bbg_gendt
    Kijk wat Niels doet ziet er leuk uit, maar is een beetje overbodig. Me pa heeft 40 jaar in de metaal industrie gezeten, en ook foto lassen gedaan, boorplatforms, rompen van schepen, olie pijpleidingen, denk dat die het wel weet.

    Overbodig ? ik weet niet hoe jij de dopels en achterschermen last maar je dorpel moet om de 2 cm gelast zijn met een prop of een puntlas. Plaatwerk verbindingen die las je helemaal door, daarna vlak je de las af en plamuur je het plaat materiaal strak. De kunst is om hem zo strak mogelijk te lassen zodat je zo min mogelijk hoeft te plamuren. En je zegt het zelf al, je pa is lasser van boten en pijpen, das heel anders lassen van plaatwerk van 1,2mm.

    1.2 mm
    het plaatwerk is tegenwoordig toch maar 0.75 meer
    maar ben het wel met je eens aflassen is wel het beste
    ander trekt er vocht via de andere kant onder de plammuur
    en na verloop van tijd kun je anders de plekken tussen de lassen ook weer zien
    en dat is dan erg jammer als je een auto net hebt gerestaureerd

    apk laswerk kan iedereen

    #17524254

    Ja nieuwe auto’s waag ik me niet aan, ik kan aardig goed Astra’s restaureren omdat ik dat al vaak gedaan heb. Een andere auto moet je me ook niet aan zetten, dat laat ik wel aan de vakmannen over :jerry

    #17524255

    gewoon netjes aflassen stukje voor stukje

    zo doe ik het ook

    #17524256

    Nou vandaag bij de spuiter geweest:o
    Hij zei het volgende: Aluminum plamuur alleen op aluminium gebruiken, omdat dit onvoldoende op staal hecht en na verloop van tijd los zal laten. :thumbdown

    Hoe doen jullie dit? Gebruiken jullie ‘speciale’ aluminium plamuur.

    gr,
    John

    #17524257

    voor direct over de lassen heen: Debrasel AlSi. Zet het er niet te dik op, want het wordt knetterhard. Daarna met normaal plamuur strak zetten.

    gr

    #17524258

    origineel gepost door Van het Ende Customs
    Nou vandaag bij de spuiter geweest:o
    Hij zei het volgende: Aluminum plamuur alleen op aluminium gebruiken, omdat dit onvoldoende op staal hecht en na verloop van tijd los zal laten. :thumbdown

    Hoe doen jullie dit? Gebruiken jullie ‘speciale’ aluminium plamuur.

    gr,
    John

    Dikke onzin, bij het schadebedrijf waar ik werk wordt er altijd gewerkt met AlSi plamuur, alu plamuur dus. Dit is om grove oneffenheden of lasnaden te plamuren. Hierna wordt er met polyesterplamuur geplamuurd, dit omdat je deze fijner kunt afwerken. Dus als je AlSi plamuur gebruikt, gaat dat heel goed op kaal metaal hoor ;)

    #17524259

    Dat alu plamuur pak ik ook altijd….ik haal altijd potten bij de Ferwerda….

    Ik zag het laatst ook bij de grote scuur liggen.

    #17524260

    Op zich niet zo raar…

    Alu gaat toch een reactie aan met staal, zodat het giga gaat roesten?
    Zie soms wel is alu wielen die vast zitten op een stalen naaf door roest!
    Gaat dit dan ook niet met alu plamuur op staal gebeuren :o

    #17524261

    origineel gepost door Fearless
    Dat alu plamuur pak ik ook altijd….ik haal altijd potten bij de Ferwerda….

    Ik zag het laatst ook bij de grote scuur liggen.

    Die grijze potten van 1 kilo?
    Deze heb ik ook?
    Maar jij gebruikt deze ook?
    Johan Jansen zei dat je geen alu. kunt gebruiken tenzij het ‘speciale’ is. Ik heb Ferwerda gebeld en zei zeiden dat deze niet geschikt is voor staal!
    :argue
    Wat moet ik doen. Alles weer kaal maken of en met poly.plamuur doen of risico nemen om dit te laten zitten en kans op ‘schade’ over bepaalde tijd als auto gespoten is!
    :thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown

    #17524262

    Zo zie je door de bomen het bos niet meer idd, ga anders gewoon op het advies van de spuiter af…

    #17524263

    :S ik smeer het gewoon over mijn laswerk hoor.
    De booskijkers van de corsa staat er vol mee.

    idd die grijze blikken.

    Ik pak alu plamuur omdat mijn toenmalige lasser dat ook atijd gebruikte…

    #17524264

    en dus geen slechte ervaringen mee?

    #17524265

    origineel gepost door stoppelflieger

    origineel gepost door rallyastra
    Heb ook vrij weinig last van trekken, proplassen kan prima alleen je hebt wel aardig wat meer werk met de afwerking helaas.

    Zeg ook niet dat het niet kan,maar idd alles moet afgewerkt worden en ziet er niet origineel uit.
    En ik heb de nieuwste technieken bij de hand zou jammer zijn om ze niet te gebruiken toch?

    @ bbq
    een wielrand las je af punt uit de rest is beunwerk;)

    Alles aan een auto kan je punten of proplasje sterk;)

    zoals hier gedaan wordt.

    http://www.youtube.com/watch?v=JgLBSte7Y8M&feature=related

    Origineel is een auto ook niet afgelast maar gewoon gepuntlast en evt met lijm of coating.

    #17524266

    origineel gepost door kadett4x4
    aluminuim/staal plamuur is een stuk harder en sterker, zakt niet in maat polyesterplamuur ook niet!!

    succes

    polyester plamuur zakt echt wel in, het kan even duren, maar zakt echt wel in. Ik zelf neem altijd alsi aluminium plamuur (zo dun mogelijk, wordt nogal hard :P ) en daarna polyester plamuur, werkt perfect

    #17524267

    @bbg_gendt

    Denk dat de jongens die in de autoschade zitten elke dag wel weten hoe ze iets moeten lassen aan de auto.

    Maar je moet me toch eens vertellen hoe je iets strak krijgt als je eerst alles afsmeert met kit.

    #17524268

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door kadett4x4
    aluminuim/staal plamuur is een stuk harder en sterker, zakt niet in maat polyesterplamuur ook niet!!

    succes

    polyester plamuur zakt echt wel in, het kan even duren, maar zakt echt wel in. Ik zelf neem altijd alsi aluminium plamuur (zo dun mogelijk, wordt nogal hard :P ) en daarna polyester plamuur, werkt perfect

    Is Alu plamuur ook hygroscopisch zoals polyesther plamuur?
    En kan deze ook op epoxy primer worden gezet?

    #17524269

    origineel gepost door dragon1
    @bbg_gendt

    Denk dat de jongens die in de autoschade zitten elke dag wel weten hoe ze iets moeten lassen aan de auto.Uiteraard..

    Nu zal dit in de autoschade wel meevallen, maar in de monteurs wereld lopen toch echt een hoop prutsers, en nu spreek ik niemand aan.

    Maar je moet me toch eens vertellen hoe je iets strak krijgt als je eerst alles afsmeert met kit. Buitenkant is gewoon plamuur ( Plaatwerk ), binnenkant is kit.

    #17524270

    http://www.motipdupli.com/webgate/wg_5_2.nsf/ContentByKey/TWUR-522C8J-EN-p

    Deze plamuur heb ik?

    Bodyfiller for the field of car repair, mechanical engineering and do-it-yourself. Wherever large-surface spreading properties are required. Substrates such as metal, wood, various plastics or concrete can be filled easily in the required coat thickness. Holes are filled and levelled, thin spots are stabilized.

    Dus is toch wel geschikt toch?
    Wat is jullie mennig?

    Alvast bedankt.
    Kortom of ik ga morgen het geplamuurde weer kaal maken of ik ga weer verder waar ik gebleven ben!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 56)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.