Vragen over Ascona's B

Forumindex Forums Modellen Ascona Vragen over Ascona's B

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 78)
  • Auteur
    Berichten
  • #17537153

    Bedankt u2u’tjes heb je al gezien. Er zat ook een soort roestwater in de radiateur( oranje goedje) dus dat vervang ik gelijk met de waterpomp. Wat voor moderne soort koelvloeistof kan ik er het beste ingooien en hoeveel liter? (sorry er zat geen boekje bij)

    dan nog: hij houd ff in van stationair naar deellast (optrekken vanuit stilstand) ik denk om te beginnen maar eens de carborateur schoon te maken…. Goed idee?

    #17537154

    waterpomp kun je ook bij MM dronten bestellen; kost daar maar 35euro :thumbup

    #17537155

    Bedankt voor de tip! gelijk die site gebookmarked!

    Vanavond haal ik er ff een gebruikte op op bij Manta24v, omdat ik de 1.9N er op een gegeven moment uitwip :-)

    #17537156

    Kan een moderator dit topic misschien hernoemen naar “McLambo’s Ascona-B project” ?

    Ik heb ook even de foto’s en het laatste nieuws uit het ‘show je ascona’ gekopieerd

    #17537157

    Nou, dit is hem geworden:




    1.9n uit 1979. Heeft bijna altijd binnen gestaan. Nu staat hij bij mij op de stoep nat te worden in de regen :cry
    Dus ben naarstig op zoek naar een schuilplekje voor hem.

    Weet iemand te melden welke uitvoering dit is aan de kenmerken aan de binnen en buitenkant?

    #17537158

    Zo he!

    Aangezien het sinds zaterdag hier zo’n beetje aan 1 stuk door geregend heeft, dacht ik vanavond om 21:30: Eens even kijken of de Ascona goed droog is gebleven van binnen. (goeie test). Zondagavond nog stiekum een klein stukje gereden ondanks de kapotte waterpomp, en toen viel het me al op dat de hele boel beslagen was van binnen.

    Dus ik trek die deur open…:o:o:o:mad::swear:swear:swear:cry:cry:cry

    Staat er gewoon 2 cm water in de auto aan de bestuurderskant! Ik sloeg gelijk helemaal in de paniek! Als die nog niet rot was (en dat was die niet), dan wordt ie dat nu wel!

    Ik zag ook gelijk de boosdoener. Het was niet de regen. Omdat de waterpomp twijfelachtig was, en we toch 120 km naar huis moesten rijden, hebben we van de vorige eigenaar een 10 liter jerrycan met water meegekregen, en die had ik voor nood achter de stoel laten staan… Er zat niet veel meer in, ding is dus lek :argue:argue:swear:swear:fy1 GRRR.

    Ik heb zo goed en kwaad als het ging met een badhandoek het water eruit gehoost, en daarna de dorpel eraf gehaald, gordel los, en zo goed en kwaad als ging de vloerbekleding omhoog gehaald. Vilt matten eruit en een alle kranten die ik maar bij het oud papier kon vinden eronder gepropt. Ik durf geen raampje open te laten staan, dus ik hoop dat het zo toch nog wat opdroogt.

    Echt pech. Ik had zojuist ook een tijdelijk droog onderkomen voor hem geregeld waar die morgen heen zou gaan. Ik zit er nu over te denken om morgenavond toch ff de bestuurdersstoel eruit te halen, zodat de mat helemaal omhoog kan, en er dan ff zo’n gamma-kacheltje in te zetten de hele avond met de ramen op een kiertje..

    Balen zeg.. nu maar ff een borreltje voor de schrik :(

    #17537159

    Weer slecht nieuws te melden.

    Vanavond de bestuurdersstoel eruit gehaald, en alles wat in de weg zat om de vloerbekleding helemaal omhoog te halen.

    en ik keek zo naar buiten! :o Ventilatie in de bodem!

    Het is precies op de plek waar je je linkervoet neerzet tijdens het rijden (het voetenplankje) bij de hak, in de punt:

    Zijn hier kant en klare plaatdelen voor beschikbaar om er in te lassen? Of wordt het zelf buigen en zetten?

    #17537160

    de roestplek eruit slijpen en dan zelf even een plaatje te pas maken:thumbup hoe is de kriksteun trouwens?

    #17537161

    Rotte plek zit er een paar centimer boven. Heb voorzichtig mijn vinger door de roest gedrukt, maar sta hier op de oprit met een zaklampje te klungelen.

    Zaterdag hopelijk op de brug, en dan zal ik eens kijken tot hoe ver hij rot is. Zo nu te zien is een plek zo groot als een tennisbal. Bijrijder kant lijkt nog hard te zijn.

    Typisch zo’n rotplek waar stenen etc van het voorwiel tegenaanslaan.

    Wat gaat er over het nieuwe plaatwerk aan de buitekant en binnenkant?

    #17537162

    bij mijn auto had ik het zelfde.
    ook op de plaats maar gewoon even een stukje in lassen en daarna tectyleren.
    ik zou als je hem toch op de brug heb hem gelijk helemaal nakijken onder op.
    en alle roest weg vijlen en gelijk voorzien van een laagje tectyl.
    daar word ie alleen maar beter van.

    mischien heb ik nog wel een stalling voor je, in Ermelo.
    Stuur maar een u2u en als je intresse heb zal ik eens vragen.

    #17537163

    Hey bedankt voor de tip! U2u onderweg, en het lijkt me ook leuk om een keer je Ascona komen te bekijken!

    Hoe lang is het geleden dat je dit stuk gerepareerd hebt? Is het nog steeds hard?

    #17537164

    Als je het goed last kan het heel lang mee gaan
    en laat ik nu net van beroep een lasser zijn :D
    ik heb de Ascona een jaar geleden helemaal op geknapt.
    echt van nul op gebouwd naar een echt ascona.
    Maar het spul is nog allenmaal super hard.
    Maar hij staat nu met de regen ook in de stalling,dus dat scheelt ook

    #17537165

    Dat is toch wel een enorm voordeel als je kennis van zaken hebt. Ik zit in de computers, dus ik moet het echt van dit forum (en zeer handige pa) hebben :-)

    Op zich scrok ik eerst best wel van het gat, ik had gedacht dat de Ascona nog helemaal hard was, maar naar een kwartiertje dacht ik: Daar komt vast wel een oplossing voor :-) :P

    Heb je een topic bijgehouden hier van het opknapwerk?

    #17537166

    geen topic bijgehouden helaas
    ik wel ongeveer 300 foto’s :o
    en ik heb alles uitelkaar gehaalt ook de motor dus verstand heb ik er nu wel van :P

    #17537167

    Okay, dat ga ik dus ff onthouden! :-)

    #17537168

    mooie basis heb je gevonden

    en zo,n gaatje in de bodum steld niet heel veel voor

    maak anders zelf even een nieuw topic aan over de
    verbouwing van je ascona
    kun je daar netjes
    alle foto,s zetten en dit topic de vragen stellen;):thumbup

    #17537169

    Dat kan ik inderdaad ook ff doen ja. Moet dat verbouwings topic dan in ‘ Ascona’ of ‘ Restauratie’ ?

    #17537170

    kan beide wel d8 ik
    dus eigenlijk kun je dat zelf kiezen

    ik heb de meine toen onder ascona gezet

    #17537171

    Even een vraagje:

    Als ik de motorkap open doe, zit er links een zilveren plaatje met de gegevens van de wagen, en rechts zit een zwart plaatje met 1 regel code erop. Nu heb ik op het forum hier gelezen dat dit kan betekenen dat er een andere motor ingekomen is op een zeker moment. Op het zilveren plaatje aan de linkerkant staan wel Ascona 1900N

    Ook zat er in deze Ascona 1900N een smalle radiateur, wat volgens mij niet standaard is.

    Zou het kunnen dat dit eerst een 1.6N of lager is geweest, waar een zwaarder blok ingezet is? Als dit zo is, zijn er dan overige kenmerken waar ik dit zo 1 2 3 aan kan zien?

    #17537172

    als het plaatje in de kleur is meegespoten zit deze er volgens mij altijd in.
    hier staat het chassis nummer in volgens mij?
    of is dit nog een ander plaatje?

    wat staat er op het kenteken?

    #17537173

    Het kleine plaatje rechts is inderdaad rood meegespoten.
    Op het kenteken staan Ascona 1.9 volgens mij

    #17537174

    Op kenteken staat geen S of N bij

    #17537175

    nope. ik moest dit op het blok opzoeken toen ik hem ging kopen. daar staat 1.9*

    #17537176

    Volgens de vraagbaak, uitgeverij Kluwer, is het kleine plaatje het “identificatieplaatje”. Ik vermoed iets voor de fabriek zelf. De 1.9S werd in 1978 niet meer geëxporteerd.

    #17537177

    Heey McLambo, mooie wagen hoor. Zeker een strakke gezien z’n leeftijd.

    Ff over die roestplek bij je pedalen; ik heb zelf ook zoiets (kwam ik ook achter na aankoop, mooi klote).
    Is het bij jouw de vloer zelf of het opstaande randje naast de deur? Bij mij het opstaande randje vooral, ben benieuwd hoe je het oplost.

    Succes ermee hèe :kewlpics

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 78)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.