Vragen omtrend mijn vectra b 1996

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vragen omtrend mijn vectra b 1996

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 126)
  • Auteur
    Berichten
  • #18316488

    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/wielnaaf-lager-achterzijde-opel-astra-corsa-combo-1800286.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    dit is ook een optie.. een paar euro duurder.. weet alleen niet of dit een origineel onderdeel is of namaak van een ander merk…

    #18316489

    Jaa ik had een paar op waar ik deze vandaan haal maar meerdere merken en verschillende prijzen dusja gaat het mij om welke merk is nou beter

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

    #18316490

    Hallootjes ff vraagje,
    ik was aan het kijken voor massapunt van de koplampen of iets dergelijks en trok ff de knipperlicht eruit en toen viel me oog op dit.

    Het lijk van luchtfilter aftakking te zijn ofzo, maar toen ik m probeerde terug te plaatsen op zn plek kwam er water uit gelopen onder de auto(lijk uit dat ding te komen).
    Kan dit kwaad of is het niks ernstig.

    En ook het punt van de koplampen mijn rechterkoplamp(passagiersskant),
    Brandt zachter dan andere kant. De lampen heb ik allemaal al vervangen geen verbetering, weet iemand waar de massa punt zit van dit ding want ik irriteer me eraan

    En kortstondig vraagje…
    Hoort er wit piepschuim achter de bumper onder de lampen te zitten??(een heel stuk)

    thnx iig

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

    #18316491

    Is een Resonantiebox.

    Normaal zit er een afwateringsgaatje in, ander erin maken.

    Heb ze wel vaker in handen gehad, alleen al effe terug.
    De V6 heeft die bak niet namelijk.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18316492

    Maar hij is niet aangesloten niks ligt los in de bumper maar weet jij hoe dat zit met dat massapunt en dat piepschuim

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

    #18316493

    Zit normaal aan een pijpenstelseltje dat richting voorfront gaat.
    Die zit weer aan een buis van je luchtfilterbak.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18316494

    Piepschuim zit onder de koplampen en midden van je bumper om hem op zijn plek te houden.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18316495

    Ahhh okee aan me luchtfilterbak heb ik niks gevonden qua kabels

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

    #18316496

    Ook geen kabels nee.
    Onder je koplamp loopt normaal een dikke slang vanaf de resonantiebuizen naar je filterbak

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18316497

    jaa dat begreep ik later maar ben vergeten te antwoorden ad het fout geschreven idd

    #18316498

    wie kan mij helpen!!

    ik rij net na een gezellig dagje op de snelweg richting huis(ring a10) en motormanagment lampje ging branden dit keer bleef hij branden
    en toen ik aankwam bij de afslag en moest stoppen voor het stoplicht viel de auto uit…
    hierna startte de auto na 2 keer eindelijk en kon ik verder rijden ( mits ik gas erop hou anders valt ie weer uit)
    als de auto lichtelijk stationair draait stotterd en moppert de motor ( het welbekende 3 pitten gevoel)
    nou heb ik net de auto aan de opcom gelegd en kreeg ik de volgende foutcodes:

    P1640 – ( 0 ) Quad Driver-module (QDM) – Niet aanwezig.
    P1503 – ( 0 ) – Niet aanwezig.
    P1405 – ( 0 ) Stand Lineair EGR-Systeem – Niet aanwezig.

    ook heb ik gelijk even de Meetwaardeblokken geopend en bekeken.
    hier viel mij al dit direct op:

    Klopvertraging cilinder 1: 4
    Klopvertraging cilinder 2: 4
    Klopvertraging cilinder 3: 2
    Klopvertraging cilinder 4: 0

    deze waarden blijven contstant ongeacht hoe hoog ik stationair laat lopen

    Morgen als eerst ff andere bougies halen en kijken of ik het hiermee kan oplossen,
    en anders kijken wat het anders kan zijn.

    hopelijk kunnen jullie me helpen

    bedankt alvast

    #18316499

    even van een ander topic geplukt
    1640 Klop regeleenheid of quad-drive n / a
    1503 Startblokkering regeleenheid n / a
    1405 Exhaust Gas Re-circulatie (EGR) klep n / a
    neem contact op met liviu2004.. want dat andere topic (viewtopic.php?f=8&t=190912)

    dat van quad drive en startblokkering kan ECU gerelateerd zijn en daar is hij samen met zakhooiTM goed in..
    misschien dat hun jouw via PM contact opweg kunnen helpen aangezien jij zelf al opcom hebt

    #18316500

    thnx bart maar in dat topic( heb het ff gelezen ) is er geen probleem met het lopen van de auto.
    mijn probleem is het stationair lopen van de auto..

    ik heb al tijdje geleden een vraag gesteld ivm dat klopvertraging maar geen antwoord over gehad en dit valt me op
    dat die nu op 0 blijft….

    bij de vorige keer bij 50 km/h stond de waarden hiervan op 8-8-8-6 ( 6 was ook cilin. 4)

    ik heb tevens liviu2004 een berichtje gestuurd hopelijk kan hij me helpen.

    thnx iig

    #18316501

    in het tabje meetwaardeblokken kun je ook zien of een klopsensor actief is… als er staat niet actief is je klopsensor defect ( dan kan die o.a. een verkeerde telling aangeven)
    de klopsensor is een soort microfoontje wat je ECU o.a gebruikt om de ontsteking beter en preciezer te laten verlopen.. dan kun je idd een afwijkend gedrag krijgen met stationair draaien dat je motor onder normaal stationair blijft schommelen
    egr zou je door liviu of zakhooi kunnen laten verwijderen.. dan kan die nog steeds kapot zijn maar die krijgt dan geen aansturing meer.. dus dan is die fout ook weg..
    voor de startblokkering wacht ik af wat liviu terug stuurt..

    #18316502

    ik heb niet opgelet of die actief is…. zal morgen even kijken…
    verder wacht ik inderdaad ff liviu zijn antwoord af over de rest..
    bedank alvast

    #18316503

    Nou we kenne gaan beginnen alles is eindelijk binnen

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

    #18316504

    Zo na paar dagen bezig te zijn ff update woensdag ff nadat alles binne kwam ff de egr gereinigd en bougies vervangen

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

    #18316505


    En ook de bougies waren wel toen aan een vervanging

    Na de egr gereinigd te hebben liep de auto weer als nooit te voren ook heb ik weer power terug en rijd ie veel beter

    Vandaag maar ff interieur verandert
    Werdt knettergek van de aux kabel

    Die maar ff met paar kleine aanpassingen in het dashboard gebouwd

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

    #18316506

    ff vraagje mijn stabilisator stang links voor heeft speling en die gaat worden vervangen voor de apk over 2 weken maar nou was mijn vraag is het beter om deze ook gelijk aan de andere kant te vervangen..

    en kan de speling van de stab. stang invloed hebben met remmen… ik heb namelijk het probleem dat af en toe de auto naar rechts of links trekt tijdens het remmen.
    ik heb al menig forums hier gelezen maar lees dubbele antwoorden zwz ga ik de draag arm rubbers nakijken voor slijtage..

    thnx iig

    #18316507

    bij mij zit er ook speling op.. voor en achter maar was geen probleem met de APK en met (hard) remmen en bochten werk… heb alleen 2 verbindingsstangetjes links en rechts voor moeten vervangen aangezien er 1 ( rechts voor) kapot was

    naar links of rechts trekken zullen ze op de remmen testbank van de APK wel achter komen.. scheelt je vooraf zoeken.. want bij een afkeur zetten ze bij de punten wat het afkeurpunt is..

    #18316508

    dat snap ik idd en dat ze er achterkomen zwz maar ik ga het weekend voor de apk de stab. stang doen en knipperlich+koplamp vervangen dus vandaar de vraag of het nut heeft om beide stab. te doen als ik dan toch bezig ben ermee omdat ik wil voorkomen voor afkeurpunten wil ik het maar gefixt hebben teminste geprobeerd

    #18316509

    als je de stabilisator stang los haalt als je de rubbers wil vervangen zou je tegen de tijd de stang opschuurt en in hamerite of een andere roest werende/sealende verf/coating te zetten want ze kunnen best wel verroest zijn na 20 jaar.. als je dan toch bezig bent
    dan de rubbers erom en dan is het weer netjes…

    als de rubbers van de verbindingsstangetjes naar de knoppen gaan met los halen zijn nieuwe stangetjes 15 euro per stuk.. ( koste die van mij toen ik ze deed vervangen)
    dus dat is ook niet de wereld.. maar dan is de boel weer nieuw en netjes..

    #18316510

    ik was van plan alleen de stab stang (LV) te vervangen maar de vraag was is het beter/verstandig om meteen de stabstang (RV) te vervangen meteen

    #18316511

    mijn idee en wat andere (goede) garages zullen zeggen is dat dingen aan je ophanging en banden etc altijd per paar te vervangen.. dus als links kapot gaat rechts ook mee vervangen omdat het net zo lang mee gegaan is en wellicht binnenkort ook kapot gaat dan hoef je maar 1 keer een handeling te doen…

    dus zowel links als rechts is verstandig om de verbindingsstangetjes te vervangen

    #18316512

    de stabilisator stang is de dikke stang die van links naar rechts gaat tussen de verbindingsstangetjes.. daar is zowel voor als achter een kwaaltje bij de B vectra dat de rubbers slijten en dat je ophanging kan bonken/klapperen

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 126)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.