Forumindex › Forums › Modellen › Astra › vragen c16nz moter en koppeling. uitlaat verstopt
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2013 om 17:45 #17261511
Hallo,
voor zover de papieren kloppen ben ik in bezit van een astra f 1992 c16nz met kat. 146.000km
nu haalde ik de auto gister op. Direct daarna gelijk een stuk gereden van wel 1.5 uur enkele rit.
s.avonds ook weer 1.5 uur.
ht eerstw uurtje was de moter wat aan het stotteren bij het constant rijden. In elke versnelling en snelheid.
als ik het gas wat intrap was hef na genoeg weg.
wel merkte ik dat hij bijzonder traag was.
vlakbij eindbestemming heen rit trapte ik hem in zijn 2 volgas even door. Ik denk dat hij rond de 65 reed, er kwam een grijze stofwolk uit de uitlaat met een harde plof en de auto schoot hierna vooruit.
Sindsdien is het stotteren over is hij opmerkelijk flotter.Nu ben ik toch wel beniewd wat dit nou is geweest, waar ik evt even naar moet kijken.
Weliicht kan ik nog dingen bekijken waardoor hij nog wat beter rijdt.de koppeling gaat redelijk licht. Komt mooi vrij, werkt verder prima en voelt goed aan.
toch pakt hij behoorlijk hoog pas op.
is deze handmatig te verstellen?ten slotte. Zijn er nog plus en minpunten aan deze moter?
verdere info over de moter is ook welkom hoor. Of het nu een single en multipiont is, dat soort dingen vind ik wel interessant te weten.
27 oktober 2013 om 17:47 #18183138koppelings kabel ff slapper zetten, dan komt je koppelingspedaal al eerder op ;)
dat anders, k denk dat er wat in je uitlaat gezeten heeft dan of zo, dat ie daardoor ook niet echt wou trekken.
lijkt mij toch het meest logische27 oktober 2013 om 17:51 #18183139Mijn astra heeft deze motor ook.
Heb er nog nooit problemen mee gehad.
Gaat bijna niks aan kapot ;)27 oktober 2013 om 17:56 #18183140Waarschijnelijk heeft je kat wat dichtgezeten en heb je met het hoge toerental weer “schoongebrand”
Anders zou ik het ook niet weten.vervang je verdeelkap en je rotor eens.
Bij deze type motor (mijn ervaring) zijn ze ERG vochtgevoelig.En ook een punt is dat deze motoren wel eens “sludge” produceren.
Zorg er daarom ook voor dat je carterventilatie open blijft.Ik heb ze alle 2 afgedopt, zo blijft het gasklephuis ook mooi schoon.
voor de rest: een C1.6NZ blok zijn niet de snelste motoren maar, wel een betrouwbaar blok.
Ik heb hier voor huis een blok (C1.6NZ) met 470.000 kms erop.
En starten en lopen, verbruikt en lekt niks en is 1:15 makkelijk :)Rik :D
30 oktober 2013 om 20:38 #18183141Ben er achtergekomen dat in ieder geval de einddemper vol met troep zit. Hij blaast ook bijna niet
kan ook amper harder dan 130.kan ik gewoon de einddemper demonteren, leegkloppem, en weer monteren?
middendemper en kat wil ik hef zelfde mee de zodat de c16nz weer kan uitblazen.ook zou ik graag willen dat de koppeling eerder aangrijpt? Kan dat? Nu zit hij best hoog.
koppeling gaat wel redeijk licht. Voeld goed. Komt mooi vrij. Koppeling test doet hij oom goed. Motor slaat mooi af.30 oktober 2013 om 20:48 #18183142Koppeling kun je bijstellen als dat nog niet isvgebeurd
30 oktober 2013 om 20:50 #181831432e allinea:
eindemper kan je niet leegkloppen, er zit van dat glaswolspul in.
Eindemper toch leeg hebben ?
Gooi er benzine in en steek m aan (natuurlijk gekheid maar een andere oplossing is er niet)De kat kan prima met een lange boor leeg gehaald worden.(zelf ook gedaan)
je zit wel met de APK, de ene zegt dat het kan, de andere zegt van niet :shock:3e allinea:
Koppelingskabel wat aan de bak zit, kan je verstellen door een blokje wat in die beugel zit, te draaien.
Wel even uit de beugel halen.Rik :D
30 oktober 2013 om 21:07 #18183144Heb nogee remus demper liggen :jerry .
nee, even sloop opzoeken. Moet er 1 hebben zonder de 3 ophangbeugels.
gewoon orgineel eronder.koppeling zal ik eens bekijke zaterdag.
is wel fijn, nu moet ik de koppeling helemaal omhoog laten kome n voordat hij wat doet.
best lastig rijden, bij mijn werkbus en corsa b is het precies andersom31 oktober 2013 om 02:35 #18183145niet met tweedehands beginnen! kans groot dat je het weer krijgt. staan deze modellen uit deze bouwjaren bekend om, zeker met lagere km standen
31 oktober 2013 om 08:40 #18183146@CQPV6 wrote:
niet met tweedehands beginnen! kans groot dat je het weer krijgt. staan deze modellen uit deze bouwjaren bekend om, zeker met lagere km standen
2e handse uitlaten bedoel je ?
Rik :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.