vragen b kadett

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219262

    hallo allemaal,

    heb alweer jullie hulp nodig….
    ik heb problemen met mijn remmen.
    de auto remt totaal niet af zodra ik mijn rempedaal in druk.
    pas als die helemaal onderin is remt hij beetje bij beetje af.
    ineerste instantie dacht ik dat ik nieuwe remschoenen nodig had maar deze zijn nog goed.
    ik heb gehoord dat je de schoentjes kunt stellen, zodat ze verder naar buiten gaan.
    weet iemand waar precies ik dat moet doen??
    heb zelf al gekeken maar kan zo 123 niet zien waar ik dat moet doen

    heb ook een ratelend geluid bij de waterpomp. heb ook speling op de fan, dus denk dat er een lager stuk is.
    is het mogelijk om die lager los te vervangen of gewoon de hele waterpomp…??

    bvd aan alle

    groeten pieter

    #17648165

    Zijn de wielremcilinders niet lek?

    #17648166

    zover ik weet niet…
    waar merk k dat aan…??

    #17648167

    dan zeikt de remolie eruit……….

    #17648168

    nee dat doet die niet

    #17648169

    Is het probleem in 1 keer gekomen of kon je hem iedere keer iets
    verder intrappen?
    Als het in 1 keer gekomen is dan kan je hoofdremcilinder misschien kapot zijn.
    De remschoentjes kun je stellen met de moeren op de ankerplaat aan de achterkant.

    #17648170

    indd, kwam het plots of geleidelijk?

    #17648171

    nee meer geleidelijk….
    ben ook pas 13-3 in het bezit vande auto dus weet niet wat die daarvoor deed.
    waar zit die moer precies???

    #17648172

    Niet x ontluchten?

    #17648173

    achter op de trommels zitten 2 grote bouten.ik dacht 19 ers.

    die losdraaien.zodat ze gangbaar zijn.dan helemaal vastdraaien,dan merk je dat je wiel vaststaat.dan slag los draaien.
    dit doe je bij alle wielen.remt ie weer “perfect” ;)

    #17648174

    origineel gepost door carlover
    achter op de trommels zitten 2 grote bouten.ik dacht 19 ers.

    die losdraaien.zodat ze gangbaar zijn.dan helemaal vastdraaien,dan merk je dat je wiel vaststaat.dan slag los draaien.
    dit doe je bij alle wielen.remt ie weer “perfect” ;)

    klopt maar het is 17

    #17648175

    klasse jongens
    ik ga het zo snel mogelijk proberen…
    maar voor heb ik die geloof ik niet.
    zit alleen een stuk zwart tapdraad. moet ik dan daar een moer opdraaien en die daarmee losdraaien??

    #17648176

    heb je voor nog remtrommels of al schijven?
    bij trommels zitten er ook van die bouten,
    waterpompje zou ik gewoon vernieuwen als ik jou was

    #17648177

    Weet wel wat je doet, het zijn je remmen. Koop een vraagbaak voor een paar Euro op Marktplaats of zo, lees dat boek van voren naar achter en terug en je weet veel meer van je auto. Heb ik zelf ooit jaren geleden ook gedaan. king:

    De voorste trommels moeten gelijk remmen, anders gaat ie scheef als je wilt stoppen.

    De distributieketting kan ook ratelen, dat verdwijnt vaak bij wat hogere toerentallen.

    #17648178

    @veldhuizen heb rondom trommels en heb de bouten al zien zitten.


    @Oly
    lijk me een goed idee van je dat boekje. maar wees gerust de remmen worden bij een maatje van me gedaan, die heeft ook een remmentest bank tot zijn beschikking. en het geluid is constant.

    #17648179

    als je de remmen zo afstelt zoals ik het beschreven heb,remmen ze overal vrijwel gelijk.
    mijne is er een keer op afgekeurt.zo afgesteld en geen problemen meer.meteen goed gekeurd.

    #17648180

    als de rempedaal pas onder pakt, kun je deze ook afstellen bij het pedaal zodat de slag groter wordt.
    chris

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.