Vraagje X30XE

Forumindex Forums Modellen Omega Vraagje X30XE

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241050

    Wat doet dat ding wat achter de radiateur hangt en tussen de inlaat en het luchtfilter zit en wat
    gebeurt/veranderd er als ik deze vervang voor een zo geheten powerbox.
    Omdat dat ding(hoe het ook heten mag) achter de radiateur hangt kan het naar mijn idee
    niet echt goed wezen voor het vermogen omdat het zo warm word daar.

    #17914638

    Dat is het dual ram systeem. Deze zorgt voor de lucht verdeling naar de 2 cilinder banken. Vraag me niet hoe het precies werkt. Vervangen door een powerbox zal niet functioneren. omega is hier heel gevoelig voor en zal gekke dingen gaan doen.

    Gr Jack

    #17914636

    Ik heb wel vaker gezien dat het erop zat maar ik zou wel eens willen weten wat het voor effect heeft.
    Dat dual-ram systeem kan ook niet goed werken zo als die tegen de radiateur hangt,volgens mij moet lucht zo koel mogelijk zijn.

    #17914633

    Ik heb er nooit problemen mee gehad dat het niet naar behoren functioneren. Daarbij is de snelheid van de lucht zo hoog dat deze niet zo warm kan worden.

    Tevens zit heit nog je lmm en lucht temp meter in. Deze kun je niet weglaten dan krijg je de motor niet lopend.

    Gr Jack

    #17914632

    Die lmm en die temp sensor zijn over te zetten natuurlijk.
    Ik zou wel eens willen weten wat het effect is want het word niet voor niets gedaan natuurlijk.

    #17914637

    wat wil je er voor in de plaats zetten dan
    heb je daar een foto of linkje van ??

    #17914635

    Zoiets als dit? ik wil gewoon van die hele fabriek af die achter m’n radiator hangt.

    #17914639

    Zou niet weten of het helpt, erg profi ziet het er in ieder geval niet uit.

    Willem

    #17914634

    mantzel heeft er een powerbox voor dus weg moet het wel kunnen.

    http://www.mantzel.de/tuning-shop/bilder/produkte/normal/894_1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    kan je ook makkelijk zelf maken.

    maar je kan dr ook natuurlijk wat anders op zetten

    http://www.projektopel.de/pics/omegav6kompressor98.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17914640

    @Koekie wrote:

    Zoiets als dit? ik wil gewoon van die hele fabriek af die achter m’n radiator hangt.

    Die fabriek achter je radiator zit er niet zonder reden. Zitten diverse vacuumkleppen op on te zorgen dat de motor bij ieder toerental de juiste hoeveelheid lucht krijgt.
    Zoals op die foto gaat helemaal niet werken is totaal niet stromend en zal daardoor veel weerstand hebben.

    gr Jack

    #17914641

    Die foto was ook alleen als voorbeeld bedoeld ik kon er geen vinden met een mantzel box erop.
    Maar om even op die weerstand terug te komen heeft die orginele heeft nou ook niet echt een lekkere flow.
    En hij word ook nog eens lekker voorverwarmt door de radiateur,warme lucht is nou ook niet iets waar een auto meer pk’s van krijgt.

    Dat het kan heeft mantzel al laten zien maar wat is het effect voor de pk’s en het koppel

    je kunt natuurlijk ook zoiets maken

    #17914642

    koekie, dit komt idd op het zelfde neer als een mantzel power resonator
    dat zou volgens mantzel +- 14pk en 20nm moeten geven.

    #17914643

    Kijk daar heb ik wat aan,zit dat koppel dan onder of bovenin het toerengebied.
    Er veranderd wel wat als je de lengte van je traject inkort natuurlijk.

    #17914644

    dat kan ik nergens vinden,
    dit was het enige wat op de mantzel site staat.

    #17914645

    Tadaaa! klik Zoals je aan de datums in dat andere forum ziet rij ik er al een tijdje mee.

    Korte samenvatting, ja auto “hangt” beter aan het gaspedaal, nee 14pk en 20 Nm kan ik niet garanderen, maar ik kan me er niet toe zetten om het weer origineel te maken, hij klinkt zo veel lekkerder zo.


    @jack
    Dat verhaal van die temperatuur sensor… Sorry maar daar moet ik je toch ongelijk geven.

    Gr Wim

    #17914646

    Ik weet zeker dat de motor niet loopt zonder lmm. Wat betreft de lucht temp meter weet ik niet zeker. Verbruik zal zeker omhoog gaan omdat hij zeker gaat spelen en meer brandstof gaat inspuiten.

    Gr Jack

    #17914647

    Ik zei ook niet dat ik de lmm weg zou halen alleen die in mijn ogen nutteloze 3-weg pijp die achter de radiateur zit.
    Als alle sensoren erin blijven zal hij niet in een noodprogramma gaan lopen volgens mij.

    #17914648

    zet er gewoon een kompressor setje op man, dan ben je dat ding ook kwijt :jerry

    #17914649

    bouw er gewoon wat in met supercharger, ben je dat ding ook kwijt ha ha ;)

    #17914650

    @Jack-omegax3.0xe wrote:

    Ik weet zeker dat de motor niet loopt zonder lmm. Wat betreft de lucht temp meter weet ik niet zeker. Verbruik zal zeker omhoog gaan omdat hij zeker gaat spelen en meer brandstof gaat inspuiten.

    Gr Jack

    Ik heb over die lmm ook niets gezegd, ik heb destijds die tempsensor ergens aan ge tie-wrapped met het idee dat nog eens mooi en af te maken, nooit meer van gekomen. Verbruik? Moet je sowieso niet teveel op letten met een V6 maar ik vindt het meevallen. Als het heel heet is en je rijdt veel in de stad dan gaat ie wat meer zuipen maar verder.. Zolang ie maar gewoon koele lucht krijgt.

    Gr Wim

    #17914651

    @sik wrote:

    bouw er gewoon wat in met supercharger, ben je dat ding ook kwijt ha ha ;)

    Dat zou ook nog kunnen ja :jerry 4.0ltr ofsow :D

    #17914652

    @Tukker sur meuse wrote:

    Verbruik? Moet je sowieso niet teveel op letten met een V6 maar ik vindt het meevallen. Als het heel heet is en je rijdt veel in de stad dan gaat ie wat meer zuipen maar verder.. Zolang ie maar gewoon koele lucht krijgt.

    Gr Wim

    Dat is de reden dat ik ben gaan dieselen. :jerry

    Gr Jack

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.