De secundaire luchtpomp werkt als een soort van turbo bij het opstarten van je auto. Hij gaat na vrij korte tijd ook uit.
Heb er zelf ook problemen mee gehad (is een veel voorkomende kwaal) het loskoppelen gaat heel makkelijk: je trekt letterlijk te stekker er uit.
Boven op zit een stekker met als ik het me goed herinner een klein groen labeltje en die trek je er uit. Let wel op dat ie wel ergens aan vast wordt getapet omdat hij anders tegen warme delen van je motor kan komen.
Zelf heb ik hem wel vervangen, de pomp is erg duur en zeer beperkt te krijgen. Bij de opel dealer kost hij 500,-
Verder heb ik hem nergens anders bij geen enkele internet winkel in nederland, belgië of duitsland kunnen vinden. (zelf kwam ik per toeval een nieuw exemplaar tegen op marktplaats en heb deze voor 50,- kunnen overkopen. Die man wist niet dat dat ding goud waard was)
Het vervangen van dat ding koste me 15 min! Geen werk, iedereen met 2 handen (of het nu 2 linker zijn maakt niet uit) kan dat kleine klusje doen.
Als je nog meer vragen hebt stel ze maar ;)
gr