vraagje over kleppen

Forumindex Forums Techniek Overige motor types vraagje over kleppen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240203

    wat is de reden dat de klep in de 3de cilinder een andere kleur heeft dan de anderen?

    #17906418

    Kan een afwijking in de verbranding zijn. Meestal zijn ze bruin, zoals de rest, bij goede verbranding.
    Zou een verbrande klep kunnen zijn, maar dan sluit die ook niet helemaal lekker, en zou je dus (wanneer weer gemonteerd) minder compressie op die cylinder moeten meten.

    #17906419

    wat zou de reden kunnen zijn dat die klep niet goed sluit?door residu?

    #17906420

    Verbrande klep betekent dat er door teveel hitte deukjes e.d. in gebrand zijn. Dan sluit hij niet lekker meer.
    Kwestie van even bij een revisiebedrijf langs gaan om hem opnieuw in te laten slijpen. Dan smeren ze er wat pasta aan en dan schuren ze de boel weer op elkaar in zodat het netjes aansluit.
    Zal wel een paar tientjes kosten ofzo, voor een enkele klep.

    Residu kan ook de boosdoener zijn. Eveneens weer hetzelfde geintje, dat dat verbrand en putjes/groefjes er in veroorzaakt.
    Anyway, gewoon ff laten slijpen. Is niet veel werk en kost niet zo gek veel.
    Je hebt de kop zelf al weten te demonteren, dus daar gaan je kosten niet in zitten ;)

    #17906421

    kun je ook gewoon alleen die klep vervangen?of moet je dan alle 4 vervangen.

    #17906422

    Dan moettie alsnog ingeslepen worden. Beschadiging is dan aan beide kanten. Zowel de klep als de zitting.
    Meestal is het ook niet nodig om de klep te laten vervangen trouwens, tenzij hij krom is.

    #17906417

    Zelf inslijpen, is een makkie. Moeilijkste is de klep demonteren. Heb zelf zo’n klepslijp kitje van Ebay af voor nog geen 10tje en al meerdere koppen mee gedaan. Voorbeelden hoe het moet staan wel op Youtube.

    #17906423

    http://www.oldtimerrestauratie.com/site/index.php?option=com_content&view=article&id=53:kleppen-inslijpen&catid=16:motor&Itemid=17″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    Hier wordt het wel ok uitgelegd.
    Ik heb het bij brommers wel met de accuboormachine gedaan. Rustig aan en met beleid. En op tijd stoppen ;)

    #17906424

    bedoelen ze dat je de klep in de kop druk met pasta er tussen, en dan rustig met de boormachine trekken???

    #17906425

    Ik heb ook m’n eigen kleppen geslepen. Gewoon in de kop met pasta er tussen. En dan zo’n stokje met zo’n zuignap erop en heen en weer draaien tussen je handen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.