vraagje over inspuit modules

Forumindex Forums Modellen Manta vraagje over inspuit modules

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214625

    Heb hier 2 modules liggen.

    de 280.000.301 en de 280.000.304

    Pin bezetting is verder gelijk, afgezien van dat de 304 meer pinnen heeft (de volle 25)

    Mijn vraag (aangezien ze beide werken op de zelfde motor)
    Wat is nu het voordeel van die volle bezetting??

    links de 304 en rechts de 301

    Hier duidelijk te zien, verschil in aantal pinnen

    de onderkant lijkt wel, maar is ook weer anders:

    Ben nu toch wel eens nieuwsgierig naar de verschillen tussen de modellen :hmmz

    #17557877

    welk nummer heb ik je dan meegegeven aangezien die weer anders is qua koelrib/voet van de transistor?

    zie je ook dat hier geen isolatie van het koelplaatje nodig is omdat deze niet met de voet aan de carrosserie komt want hier zitten 4 kunststof hoeken aan?
    bij mij is het koel plaatje meteen de hoek bevestiging…
    ook een verandering…:hmmz

    #17557878

    De 301 is die van jou.

    De sluiting zat op het koelplaatje links onder (foto 1 en foto 3) Daar komt namelijk nog een bevestigingspootje overheen. En die hoorde geisoleerd te zijn (en dat issie nu)

    Als je hem komt halen, zal ik het je wel laten zien, dat legt wat makkelijker uit ;)

    #17557879

    Wel,……301 met witte sticker is 20E, en de 304 met bruine sticker is 22E.

    #17557880

    bruine sticker??

    maar als de 304 voor de 2.2 is, waarom loopt de 2.0 er dan op? (dus 2.0 inj systeem)

    #17557881

    origineel gepost door Freestyler
    bruine sticker??

    maar als de 304 voor de 2.2 is, waarom loopt de 2.0 er dan op? (dus 2.0 inj systeem)

    mss de sticker met het nummer op de metalen kap?

    #17557882

    origineel gepost door Freestyler
    bruine sticker??

    maar als de 304 voor de 2.2 is, waarom loopt de 2.0 er dan op? (dus 2.0 inj systeem)

    En ik had een manta met een 22E motor met 22E inspuitsysteem en die had ( je voelt m al aankomen ) een 301 computer van een 20E.
    Waarom kun je de computer omwisselen,…..
    Omdat de 20E en de 22E een le-jetronic systeem hebben.

    #17557883

    origineel gepost door MantasticB1

    origineel gepost door Freestyler
    bruine sticker??

    maar als de 304 voor de 2.2 is, waarom loopt de 2.0 er dan op? (dus 2.0 inj systeem)

    mss de sticker met het nummer op de metalen kap? [/quote

    :thumbup

    #17557884

    Zit geen sticker op, kijk maar (nummer heb ik van de stikker die op de print staat)

    #17557885

    over die verschillen met de stickers (even uit het blote hoofd);

    Beide systemen zijn LE-jetronic, de 2.2 is echter wat uitgebreider, ik geloof dat hij dan ook LEJ-jetronic genoemd wordt of iets dergelijks.

    2.2 heeft inderdaad een bruine sticker met ik geloof gouden letters, de 2.0 LE-jetronic heeft een witte sticker met grijze letters. de stickers zaten hierbij op de voorkant.

    De oude L-jetronic, kan een gele, blauwe of rode sticker hebben, het verschil tussen die oude kasten en de nieuwere is te herkennen aan de vorm, de oude zijn vrij hoekig en recht, de nieuwere zijn ronder afgewerkt, de stickers zaten hierbij op de zijkant.

    Wat inwendig (printplaat/condensators e.a. electronische termen) netreft, kan ik niks over zeggen, dat valt buiten m’n intressegebied.

    #17557886

    de 2.2 heeft inderdaat een bruine stecker

    #17557887

    ok dus de 304 is ook voor de 2.2?

    Heb namelijk ook te horen gekregen dat de 304 ook terug te vinden is in de kadett E en Astra F 1.8i

    Dat zou wel een hoop zoekwerk schelen als iemand de ECU van zen manta aan stront heeft :vertag:jerry

    #17557888

    Kadett E en astra F hebben mototronic systemen met krukassensor (en meer van die onzin) duss…

    die vlieger gaat niet op.

    #17557889

    :afroer zijn ook 2.2’s met een krukas positie sensor, ik heb er zelf vroeger eens 1 gehad. zat in een senator.

    #17557890

    Dat kan wel kloppen.

    Maar goed, dan nog heb je het verschil in beide systemen (mototronic/jetronic)

    #17557891

    :wtf

    Ik raak het spoor nu een beetje bijster.

    In welke modellen zaten dan de volgende ECU’s?

    280.000.301
    280.000.302
    280.000.304
    280.000.305

    Die zouden namelijk onderling uitwisselbaar moeten zijn (de 301 en 304 zowiezo)

    #17557892

    origineel gepost door henk 400rr
    Kadett E en astra F hebben mototronic systemen met krukassensor (en meer van die onzin) duss…

    die vlieger gaat niet op.

    In de Kadett D en E en Ascona C heeft wel een 18E ohc motor met jetronic gezeten en van zo’n ding heb ik weer de computer op de Monza 30E motor in de Mantona B zitten. Om het nog ingewikkelder te maken.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.