Vraagje over distributieriem 1.6 8v..

Forumindex Forums Modellen Astra Vraagje over distributieriem 1.6 8v..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Beste mensen,

Ik heb 20000km mijn distributieriem vervangen (+ de rest) en ging hem vandaag even controleren omdat ik dat wel zo fijn vind:).
    Nu lijkt het wel of de looprol niet beweegt als je gas geeft (hij draait wel gewoon), Hij moet zichzelf toch spannen lijkt mij.. Of werkt dit alleen met de waterpomp? Bij vw is dit wel het geval alleen werkt de spanning anders.. Zou er nou iets fout zitten, lijkt me niet? Dan zou hij er toch al afgelopen zijn??
    Ik dacht vraag het toch even na..

Het gaat om een Z1.6SE motor.

Nou ik kan je vertellen dat als de looprol niet mee zou lopen dat het dan heel gauw gebeurd is met je riempje dus nee niks aan de hand.

Verder ook geen rare geluiden?

Ik begon te twijfelen omdat hij vanochtend tijdens een koude start eventjes een tikkend geluidje maakte bij de rechterwielzijde ook echt bijde wielkuip.. Misschien is het wel de gewone spanner van de v snaar al zit er net een nieuwe op.. Maar na een hele dag stilstaan bij me werk en starte hem daar was er niks meer aan de hand, toch maar even gekeken haha.

Ja zekerheid voor alles, maar als zo’n looprolletje vast zit is het heel gauw klaar.

Ja maar hoort hij niet van voor en achter te bewegen (spannen) als je meer gas geeft of toeren maakt?

Nee dat is alleen bij een automatische spanner.

Deze riem moet je van tevoren op een bepaalde voorspanning zetten door middel van het draaien van de waterpomp. Op de spanner zit een soort pijltje waar hij moet komen te staan.

Ja dat heb ook gedaan! Nu weet ik tenminste zeker dat er niks foit is hahah!

Verder kan er vrij weinig aan de hand zijn denk ik aangezien hij er al 25000 op zit zonder problemen eigenlijk? Geen lekkages en het blokje is zo droog als ik weet niet wat:D Ook nog geen olieverbruik en dat bij een kmstand van 150000. Even afkloppen!

Die van mij verbruikt ook geen druppel. :thumb En meestal als er wat fout is/gaat gaat het gelijk goed fout.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.