vraagje :groene draad computer manta gsi

Forumindex Forums Modellen Manta vraagje :groene draad computer manta gsi

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250785

    aangezien ik nog steeds problemen heb met afslaan van mijn manta
    en bijna alles vervangen heb denk ik dat er een breuk in de kabel naar de computer zit

    nu de vraag als die onder broken wordt loopt dan benz pomp ook niet meer ?

    deze draad kan ik toch rechtstreeks trekken op de bobine ?

    #18050018

    @eddepet007 wrote:

    aangezien ik nog steeds problemen heb met afslaan van mijn manta
    en bijna alles vervangen heb denk ik dat er een breuk in de kabel naar de computer zit

    nu de vraag als die onder broken wordt loopt dan benz pomp ook niet meer ?klopt, de pomp zou dan ook moeten stoppen

    deze draad kan ik toch rechtstreeks trekken op de bobine ?

    , ja
    maar als je een lampje voor nood, op je pomp zet, weet je of je pomp stopt als je de klacht hebt, want dan kun je het zien

    #18050019

    wel goede massa bij je ontstekings module ed, … daar had ik het een keer in zitten namelijk, dus vandaar.

    #18050020

    Das in orde hans
    Modulle bobine onsteking etc al vervangen en tig x na gekeken
    Ook kabelboom injecktie en computer vervangen

    Gtw :
    ja had gestart en test lampje brande niet van daar
    Morgen maar nieuwe draad trekken en andere pomp er omder heb met mijn stomme kop lipje van plus af gebroken

    #18050021

    Mm blijft raar verhaal met ding
    Andere pomp der onder draad rechtreeks op bobine gezet
    Starten lopen
    Rij weer 20 km ofzo weer uit gevallen

    #18050022

    Je pomp gaat toch lopen als je LMM uit de rustpositie komt? Dan nog een relais-tje, verder toch geen rocket sience?
    Heb je het lampje in je interieur gemaakt? Want anders heeft het geen zin. Je moet namelijk kunnen zien of je pomp, net voordat je merkt dat de motor er mee ophoudt, stopt.
    Misschien interessanter om je toerentellerdraad (juist ja die groene) vlak bij de computer aan het groenedraadje aan te sluiten. Dan kun je zien of de ontstekingspulsen vanaf je ontsteking wegvallen. Dat is namelijk het hoofdsignaal voor de inspuitpulsen.
    Dan zou je ook nog de spanning kunnen meten die op je verstuivers staat (multimeter aansluiten en in de auto leggen.

    Zo maar even wat gedachten.

    Succes.

    #18050023

    @HOT ROD wrote:

    Je pomp gaat toch lopen als je LMM uit de rustpositie komt? Dan nog een relais-tje, verder toch geen rocket sience?
    Heb je het lampje in je interieur gemaakt? Want anders heeft het geen zin. Je moet namelijk kunnen zien of je pomp, net voordat je merkt dat de motor er mee ophoudt, stopt.
    Misschien interessanter om je toerentellerdraad (juist ja die groene) vlak bij de computer aan het groenedraadje aan te sluiten. Dan kun je zien of de ontstekingspulsen vanaf je ontsteking wegvallen. Dat is namelijk het hoofdsignaal voor de inspuitpulsen.
    Dan zou je ook nog de spanning kunnen meten die op je verstuivers staat (multimeter aansluiten en in de auto leggen.

    Zo maar even wat gedachten.

    Succes.

    klopt inderdaad wel wat hier staat
    als die groene niet aan de computer hangt
    oppenen je verstuivers niet of de pomp nu wel of niet draaid ;)

    #18050024

    Injecktoren gaan wel open zet
    Ik nl constant 12v op de pomp blijft hij wel lopen
    Lmm en injecktie kabel boom zijn immidels vervangen van een goed lopende ook relais etc

    Ene keer rij je 180 km geen probleem andere keer sta je om de paar km

    #18050025

    zekering vuil ?
    heb ik jaren geleden gehad, ff de boel schoongemaakt, klaar, soms wel en soms geen contact

    #18050026

    Ja zoiets zou het moeten zijn
    Nu eens constante plus direckt op accu zet en dan maar eens kijken wat hij doet zo met test rit

    #18050027

    ja, maar dan weet je nog niet waar het zit, ik weet, is onhandig, maar gewoon op de punten waar altijd spanning moet blijven, lampje aansluiten, en dan zie je gelijk war deze weg valt, op het moment dat hij uitvalt
    ooit een ford in onderhoud gehad, met zoiets, bij uitval, motorkap open, direct weer dicht gooien, en weer rijden, soms na 10 km, soms na 1000 km
    zoek je maar rot, vind je echt nooit.
    maar jouw probleem moet met een proeflampje toch te vinden zijn

    #18050028

    Ja weet het gtw
    Maar na een dik jaar mischien gevonden waarschijnlijk zit het in de constante plus op de 3 polige stekker
    Van injecktie. Met test lampje meten brande hij daar zwak of niet
    Die nu even rechtstreeks op plus gezet

    50 km gereden ging goed

    Maar aangezien het eerst een 1800 was is er wel meer rommel in de bedrading wat ik tegen kwam

    Als hij nu blijft lopen dan moet het dit seizoen maar even zo en komt er vant winter een compleet andere boom in

    #18050029

    Nog niet weer uitgevallen
    Nu hopen dat het blijft lopen

    #18050030

    :thumb

    #18050031

    lijkt nou goed :thumb

    #18050032

    Ja gelukkig wel wel met wat nood draden maar goed
    Tzt maar eens andere boom erin
    Vrouwtje is nu iig blij dat ze weer kan rijden

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.