Vraagje dumpvalve

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Vraagje dumpvalve

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242127

    Ik heb een bailey’s dumpvalve op mijn OPC.
    Werkt op zich goed, alleen als je op de autobaan rijdt zo rond de 130 dan hoor je hem zachtjes sissen, ook bij de cruisecontrol. Als hij een beetje moet bij regelen dan sist/blaast hij zachtjes.
    Het is al de versie met een sterkere veer, had dit bij de oude dumpvalve ook, dacht met het nieuw type is het mischien over. Jammer genoeg niet, is best vervelend vind ik. Heeft een collins dit zelfde probleem? Mijn HKS op de Zafira OPC had dit niet namelijk.
    Mijn vraag, of ik er iets aan kan doen?

    #17926786

    Dit had ik zelf eerst ook maar dat is vanzelf weer over gegaan,
    een kennis zei dat de DV dan iets te dik in de olie zat en los moet komen.
    heeft ongeveer een maand geduurd.

    het kan ook zijn dat je vacuum leiding iets geknikt zit….

    #17926787

    Als je deellast rijdt dan drukt de lucht aan de binnenkant tegen de DV.
    De druk in het inlaatspruitstuk is lager doordat de gasklep niet helemaal open staat.
    De combinatie hiervan met een dumpvalve die de zuigers in dezelfde richting heeft staan, gaat de DV half open staan.

    Een oplossing is een DV nemen die de zuiger haaks op de luchtdruk heeft staan (voorbeeld HKS ping ping te duur) versie erop zetten.

    Je kunt ook een andere veer proberen, maar dat gaat ook niet altijd werken.

    #17926788

    HKS is idd stuk duurder. Maar denk ik toch dat het dat wordt of een powepipe en dan zonder dumpalve erop.
    Is wel jammer, vind de “psssst” altijd nog zoiets gaafs.

    #17926789

    Ik denk dat de HKS storing gaat geven op je OPC! Meeste forumleden die er 1 op hadden hebben hem er snel weer van af gehaald.

    Welke Bailey heb je de DV26?

    #17926790

    Ja HKS veroorzaakte direct storingen. Kreeg het niet goed.

    Beste is gewoon nog steeds een diverter valve.
    http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=187785″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17926791

    @ turbosix: Heb de “vernieuwde dv26-d. Dit is wel iets beter als de oude versie, maar nog erg vervelend met rijden op de autobaan zo rond de 130.

    Denk dat ik er een power pipe op ga zetten zonder “open” dumpvalve, ga toch in november naar EDS voor aanpassing van de software, neem ik gelijk de power pipe daar mee.

    #17926792

    Ik heb met de door mij aangepaste Collins op de Astra Coupe met Z20LET en 300PK geen probleem.
    En blaast af als een dolle :D

    #17926793

    ik heb die door jou aangepste collins eens gehoord ja, klinkt beter dan de baileys.
    had ik de baileys nog niet gehad dan had ik zeker een collins bij jou gekocht andre…!

    #17926794

    Geen idee hoe die collins klinkt. Staat er ergens iets van online hoe die klinkt?

    #17926795

    [youtube:17fvbcdq]http://www.youtube.com/watch?v=iGuizPDV7Hw[/youtube:17fvbcdq]

    #17926796

    zo hoort mijn baileys ook

    #17926785

    Klinkt lekker.

    #17926797

    Nou ben ik ook maar ff bezig geweest!!
    Bekijk het resultaat maar!!

    [youtube:hmoa4v8a]http://www.youtube.com/watch?v=I0C7mAqsSdM[/youtube:hmoa4v8a]

    #17926798

    Klinkt lekker mienjong! :D

    #17926799

    Klinkt goed, geluid van een bailey’s en forge is wel bijna hetzelfde vind ik.
    HKS haal je er meteen uit, die fluit meer.

    #17926800

    De Forge DV gaat veel te laat en kort open mijn Collins DV’s gaan met een veel lager toerental al open.
    Ik zal als ik tijd heb :jerry maar eens een filmpje maken.

    #17926801

    ik heb ook problemen gehad met de baileys dv26 dat die bij vollast druk verliest via dv sterkere veer en meeste van het probleem was opgelost .
    alleen afblaas hoor je niet of nauwlijks doordat standaard dv er ook nog op zit merk het wel aan kleiner turbo gat

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.