Vraagje distri set X16XEL

Forumindex Forums Modellen Astra Vraagje distri set X16XEL

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Vraagje over de distributie set van een X16XEL. Zelf heb ik een Vectra B2 en mn maatje een Astra G. Beide de X16XEL er in liggen…

Mijn vraagbaak geeft voor de Vec aan dat ik een set moet hebben van 169 tanden, maar op de meeste onderdelen sites kom ik alleen een 162 tanden riem tegen. Welke moet ik nouw hebben? En is deze het zelfde voor de Astra? Airco pomp, zit deze op distributie of op multiriem?

Resumé:

* heb ik nou 169 tanden nodig of kan 162 ook
    * is de airco van belang in de distri set
    * is de set van een Astra het zelfde als de Vectra
    * is het motor nummer zo belangrijk? Daar dit ook wordt gevraagd op de onderdelen sites

Heb even dubbele posts gedaan, zowel in Astra als in Vectra en Motoren topic om zo de juiste mensen te bereiken, sorry daarvoor :jerry

Thanx alvast voor de antwoorden :thumb

Greetz Emiel

Ik zou even de distributie kap eraf halen en kijken wat voor riem er nu op ligt. Als de tekst op de riem er niet is afgesleten, dan staat het aantal tanden er gewoon op.

De aircopomp heeft niks te maken met de distributieriem.

@TWA wrote:

Heb even dubbele posts gedaan, zowel in Astra als in Vectra en Motoren topic om zo de juiste mensen te bereiken, sorry daarvoor :jerry
    Greetz Emiel

En dat is dus niet toegestaan en dus verwijderd.
    één keer plaatsen is voldoende je bericht wordt dan ook wel gelezen.

Roger that. Zal daar even op spieken. Vraagbaak van Astra F geeft ook aan 169 tanden… Toch raar dat de onderdelen sites dat niet aangeven :hmmz

fsrs-opelwebshop is de enige die wel een 169 tandenriem heeft.

@Andre_Ede wrote:

@TWA wrote:

Greetz Emiel

En dat is dus niet toegestaan en dus verwijderd.
    één keer plaatsen is voldoende je bericht wordt dan ook wel gelezen.

Ergens begrijpelijk alleen niet iedereen leest bv het Astra topic, of het Ecotech topic. Ik start bv altijd met “vandaag gepost” en daarmee zie je wel alle topics. Probeet zoveel mogelijk mensen te bereiken om zoveel mogelijk info te verkrijgen. Zou je het bericht wel kunnen laten staan in t Vectra forum gedeelte?

Greetz Emiel

Nee in 1 sub forum is voldoende als we 1 keer een uitzondering maken dan blijven die komen.
    Dan krijgen we straks ook in 4 forum groepen, 1 vraag over b.v de NAVI 600 omdat die ook in meerdere Opel’s zit.

Denk dat iedere bezoeker wel begint met vandaag gepost, of met toon nieuwe berichten.

Astra F en vectra B, corsa B hebben 169 tanden ivm motorsteun onderaan, en Astra G heeft hem door de distributiekap zitten.

SKF nummer met 169 tanden is VKMA 05150
    SKF nummer met 162 tanden is VKMA 05152 of 05156, afhankelijk van motor nummer.

Thanx! Hiermee kan ik weer verder met beatellen :thumb

Wou zeggen, de:
    corsa-b 1.4-16v 1.6-16v
    Astra-f 1.4-16v 1.6-16v
    Vectra-b1 1.6-16v
    Vectra-b2 1.6-16v 1.8-16V
    Hebben allemaal 169tanden.

Astra-g/h corsa-c hebben162 tanden.

Komt door de motorsteun.

Dus motorsteun door distrikap is 162tanden

Geen steun door distrikap is 169tanden

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

Thanx Wim :thumb

@ all: dank voor de info, ben een heel stuk wijzer en opgeschoten.

SKF setje is trouwens origineel montage voor deze motoren, en van prima kwaliteit, ik monteer niks anders. Conti setjes willen nog wel is herrie maken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.