vraagje

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) vraagje

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223814

    aangezien me topic elders is meteen een slotje kreeg hopelijk hier niet

    en ik helemaal gek word van 3dagen lang zoeken:swear

    stel ik het hier maar nou wil ik dus op me c20xe een turbo bouwen gewoon een k16
    ben ik op zoek naar meer info erover betrekking hoe en wat gaat me niet om heeeel veeeel vermogen maar gewoon dat beetje extra boost….

    ik heb dus zelf al een intercooler met pipings (van een c20let ) het turbo ook…

    maar waar moet ik op letten enz weet niet of het al eerder is gedaan zoja door wie en kan die gene mij wat meer info geven erover met bijv fotos etc

    mvg vectra2000driver

    #17702798

    ff de zoek functie gebruiken

    staat al erg veel info hier op t forum;)

    #17702799

    gewoon alle aanbouwdelen voor de turbo van een let halen dan? Lijkt mij de makkelijkste oplossing. Maar dan zou ik er ook een Let koppakking tussen doen, anders is de lol er gauw vanaf denk ik ;)

    #17702800

    jah zoiets had ik ook gehoord tenminst een dikkere koppakking vanwege dat de compressie van een c20xe hoger is dan tegen over die van een let motor voordeel weer is ik kan de uitlaat lijn gedeeltelijk van de cali turbo gebruiken onderstel is namelijk zowat/ hetzelfde

    #17702801

    Een C20XE ombouwen is alleen handig als je er een ander motor management bij gaat gebruiken, anders kun je beter een C20LET kopen.

    #17702802

    nja let kopen word het ieder geval niet aanschafprijs +- eventueel revisie/vervangingskosten heb ik me evo 4 al met 300+ pks als je nagaat voor wat voor prijzen de let weggaan word anders gewoon de vec ori houden en licht opvoeren en voor de rest kleine dingen opknappen tussentijd maar effies bij de buren overzee informeren

    #17702803

    waste gate juist afstellen zorgen dat je niet meer als 0.3 bar draait daarboven eigenrisico en spelen met wideband lamda sensor.

    #17702804

    Dan nog staat de ontsteking te vroeg, dan brand je gaten in de zuigers.

    #17702805

    origineel gepost door vectra2000driver
    nja let kopen word het ieder geval niet aanschafprijs +- eventueel revisie/vervangingskosten heb ik me evo 4 al met 300+ pks als je nagaat voor wat voor prijzen de let weggaan word anders gewoon de vec ori houden en licht opvoeren en voor de rest kleine dingen opknappen tussentijd maar effies bij de buren overzee informeren

    zeker dan geen C20XE ombouwen naar LET dan want kom je nog duurder uit.

    mijn mening

    greetz

    #17702806

    origineel gepost door freek corsa
    Dan nog staat de ontsteking te vroeg, dan brand je gaten in de zuigers.

    ook dat is op te lossen met een standaard computer.
    bij 0,3 bar is er vaak nog niets aan de hand.

    als je de computer laat denken dat ie een lager octaan getal benzine heeft ben je al een heel eind.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.