Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #17765843

    Maar hoe heb je nu die opengesneden stukken in je A-stijl weer gerepareerd?

    #17765844

    Die zijn nog niet gerepareerd, maar kwestie van gewoon even dicht lassen toch?

    #17765845

    [rquote=1906684&tid=137736&author=bananenbennie]Die zijn nog niet gerepareerd, maar kwestie van gewoon even dicht lassen toch?[/rquote]

    Ik denk, dat het de sterkte niet zal aantasten. Het valt me op, dat daar de dikte van het metaal vrij dik is. Je zal de lasnaden wel moeten polijsten, want anders kom je voorscherm niet netjes aan te liggen.

    #17765846

    ziet er weer prima uit, je pakt het resoluut aan,
    niet alles zit dan mee, maar je doorzettingsvermogen is te prijzen :wors

    met het laswerk voorzichtig zijn, stukkie voor stukkie lassen,
    en weer glad slijpen enz enz, dan gaat dat ook weer goed komen ;)

    #17765847

    [rquote=1907499&tid=137736&author=MonzaRon]ziet er weer prima uit, je pakt het resoluut aan,
    niet alles zit dan mee, maar je doorzettingsvermogen is te prijzen :wors

    met het laswerk voorzichtig zijn, stukkie voor stukkie lassen,
    en weer glad slijpen enz enz, dan gaat dat ook weer goed komen ;)[/rquote]

    Dank voor het compliment! Keek behoorlijk tegen deze klus op, en achteraf viel het op zich nog mee. Heb ook nog even met mijn vinger in de afwateringskanalen (achter de beruchte driehoek onder het spatbord) zitten voelen en dat is volgens mij aardig krokant. Dus dit er ook nog maar demonteren en kijken wat er achter zit. Zitten trouwens geen popnagels meer in dus ik denk dat het al eerder onder handen is genomen…

    #17765848

    Tja, als het nu toch open ligt……….

    #17765849

    kijk even binnen, onder bij je dashboard,
    daar links en rechts-onder bij de a-stijlen volgen van boven naar onder, met lampie,
    ff checken of binnenkant ook ‘krokant’ is of als er vreemd kitwerk zit op die bewuste plaatsen

    zo ja, dan de ‘bermuda-driehoeken’ er af, laspunten schoonborstelen,
    laspunten doorboren tot door het eerste plaatwerk, daarna met hamer en beitel driehoek voorzichtig verwijderen.

    ennuh, als je het gaat doen, niet gaan schrikken wat je gaat zien.

    hoop voor je dat het mee gaat vallen, dus eerst maar ff een goede check doen, of het wel perse nodig is ;)

    houdt de moed erin, zou ik zeggen, deze ‘opelratie’ is nodig
    om de Monza van binnen droog te houden. :wors

    #17765850

    [rquote=1907776&tid=137736&author=MonzaRon]kijk even binnen, onder bij je dashboard,
    daar links en rechts-onder bij de a-stijlen volgen van boven naar onder, met lampie,
    ff checken of binnenkant ook ‘krokant’ is of als er vreemd kitwerk zit op die bewuste plaatsen

    zo ja, dan de ‘bermuda-driehoeken’ er af, laspunten schoonborstelen,
    laspunten doorboren tot door het eerste plaatwerk, daarna met hamer en beitel driehoek voorzichtig verwijderen.

    ennuh, als je het gaat doen, niet gaan schrikken wat je gaat zien.

    hoop voor je dat het mee gaat vallen, dus eerst maar ff een goede check doen, of het wel perse nodig is ;)

    houdt de moed erin, zou ik zeggen, deze ‘opelratie’ is nodig
    om de Monza van binnen droog te houden. :wors

    [/rquote]

    In den beginne (december 2010) toen ik nog geen idee had waar ik moest beginnen, kwam ik wat rot tegen achter de injectie computer, maar dit was een vrij klein plekje. Aan de bestuurders kant zat ook een plek ter grote van een 2 euro munt. Dus ik ben bang dat er aan de andere kant van deze plek nog wel wat meer zit. Toen ik voor de eerste keer bij opel4ever kwam werd mij ook verteld dat een gatenkaas aan de bijrijderskant doodsoorzaak nummer 1 is van de injectie computer. Al met al toch wel de moeite om het aan te pakken. Zijn nu dicht bij het einde, lijkt me wel de moeite waard.

    #17765851

    ik zou zeggen, doen, zo spoedig mogelijk, binnenkant is aangetast,
    en groeiende, vocht gaat dan naar binnen komen,
    je compie hangt daar ook ergens, is nie veilig daaro. ;)

    misschien een verdere tip, als je het gaat doen,
    neem die veerpoot links ook ff onder handen,
    daar gaat je met veel zorg opgepolijste motor nog mooier van blinken. :wub

    #17765852

    De open geslepen stukken bij de motorkap scharnieren zijn met hulp weer helemaal dicht. Inmiddels is de RVS uitlaat ook gemonteerd en daar zit een erg fijn geluid in :) . Wat minder fijn was de kapot geblazen spruitstuk pakking, vandaar het lekke uitlaat geluid tijdens het rijden. De pakking was nieuw maar omdat er een bout was los getrild, is deze hele pakking op 1 plek helemaal af. Morgen maar even nieuwe halen.

    Voorkant maar even in elkaar gezet, en alles achter de bermuda driehoeken aan de binnenkant gekit (alleen oppervlakkig). Willen nu toch eens een weekendje kunnen rijden. Spatborden trekken we er wel weer af zodra we verder gaan.

    Koplampen van binnen zwart gemaakt. Helaas aan de bestuurders kant was de reflector gaar. Morgen even naar opel4ever voor pakking en refelector.

    Nog wat ander oud speelgoed in onze loods:

    #17765853

    En nog een paar dingetjes gedaan. Bij opel4ever koplamp reflector, A-stijl strips en spruitstuk pakking gehaald.

    Helaas past deze strip niet, is wat te lang. Dus Rob, het zijn TOCH de korte ;)

    Oude reflector, deze was na een schoonmaak actie nogal verknalt. :( En de gare pakking, deze was nieuw alleen 1 bout vergeten waardoor de boel was weg gefikt. Met de nieuwe pakking en uitlaat gaat ie een stuk rapper :P

    En zo ziet het er nu uit, net een tikkie bozere snuit.

    #17765854

    Chroomstrip op je A-stijl is van een A2. Die eindigt beneden dikker/breder. Je moet eigenlijk de smallere hebben, die van de A1. Maar hij zou eigenlijk moeten passen.

    #17765855

    [rquote=1910643&tid=137736&author=rinus de boer]Chroomstrip op je A-stijl is van een A2. Die eindigt beneden dikker/breder. Je moet eigenlijk de smallere hebben, die van de A1. Maar hij zou eigenlijk moeten passen.[/rquote]

    Klopt, alleen de A2 strips zijn mooier (persoonlijke smaak). Komt bij dat je huidige strips lelijk zijn geworden. Maar opel4ever had ze in 2 lengte’s liggen, en hebben dus net de verkeerde meegenomen. Even ruilen en er op schroeven :)

    #17765856

    Nu een weekendje kunnen cruisen met de monza, en er zijn nog wel een aantal puntjes op motorisch vlak waar ik niet helemaal uit kom. Wat zijn de punten:

    1. Af en toe weg vallen van de ontsteking, had ie ook al bij de 25E en de hele ontsteking van dat blok is overgezet naar de C30NE. Het probleem van de oude motor is dus mee getransplanteerd :cry Dus in de versnelling tijdens optrekken/gas los total random valt de toerenteller weg en is er geen trek kracht meer. Vanmiddag alle kabels bij langs gegaan, connectoren schoon gemaakt dynamo naar accu kabel vast gezet (zat los :o ) helaas is het euvel niet verdwenen. Ik ga de bobine steeds meer verdenken.

    2. Bij vol gas trekt hij zonder problemen fel op, maar na gas los heel hard bokken en een sterke benzine lucht uit de uitlaat. Onverbrande benzine. Bij normaal optrekken en gas los geen problemen.

    Nergens benzine lekkage te vinden en alle filters zijn nieuw, leidingen zijn ook groot genoeg. Zat te denken aan retour leiding? Of misschien wel een combinatie van zwakke ontsteking en te veel brandstof.

    Iemand een idee?

    #17765857

    Als de bobine kapot zou zijn, zou het fenomeen ook tijdens normaal optrekken moeten optreden, denk ik. Maar je zou hem even uit kunnen wisselen, om te kijken, of er effect optreedt.

    Dat je een sterke benzinelucht ruikt, en het blok dus misschien onverbrande benzine eruit gooit, is absoluut niet goed. Krijgt dus misschien zelfs wel te veel benzine? En kan dat niet verwerken.

    Even zomaar een idee…… Er zit ergens een klein rond tonnetje, dat de druk regelt in het benzinesysteem (ggelijk houdt). Is dat nog goed of is dat nog aanwezig? Bij mij zit dat aan de kant van het inlaatspruitstuk.

    #17765858

    Grijze injector?

    L-Jetronic,sluit de injectore niet af tijden gas loslaten en kan knallen in de uitlaat veroorzaken,als ie uit de uitlaat stinkt zou het mogelijk door L-jetrnoic kunnen komen,dat uitvallen had mijn broer zijn 24V 30E ook,bobine vervangen en extra massa kabel van blok naar chassie en probleem was verholpen.

    Rinus dat tonnetje kun je gerust weg laten dit zit op de aanvoer en is bedoel voor de pulserende werking van de pomp wat uit te vlakken,maar met of zonder is geen verschil te merken,ik gooi die rommel deraf,weer extra aansluitingen waar ie kan gaan lekken…

    #17765859

    kijk aan. Er zit L-jetronic in dus die truuk met een extra massa en nieuwe bobine is het proberen waard. Weet van de 25E dat de onstekings wegval gepaard ging met een klik van de gas afsluiter -> gasveiligheidsrelais kreeg geen bobine puls meer.

    We gaan het proberen! Kan ik er trouwens een C30NE bobine aan hangen? Deze heb ik nog liggen nl.

    #17765860

    even een fragmentje van de uitlaat roffel in een tunnel. :afro

    [youtube]zVd3_SaRHbA[/youtube]

    #17765861

    jammer dat de tunnel zo klein is :D

    btw, mooie sound :thumbup

    #17765862

    [rquote=1912482&tid=137736&author=MonzaRon]jammer dat de tunnel zo klein is :D

    btw, mooie sound :thumbup[/rquote]

    Stad Groningen heeft helaas niet veel lange tunnels :)

    #17765863

    [rquote=1912591&tid=137736&author=bananenbennie][rquote=1912482&tid=137736&author=MonzaRon]jammer dat de tunnel zo klein is :D

    btw, mooie sound :thumbup[/rquote]

    Stad Groningen heeft helaas niet veel lange tunnels :)[/rquote] miss een overdekte parkeergarage in je buurt :jerry

    #17765864

    Of rij even naar de Eems tunnel in Duitsland. :D

    #17765865

    of heel even naar De Gotthardtunnel daar kun je het heel goed testen:D:P:o;)

    #17765866

    Nog maar eentje, kort maar krachtig in zijn 2.
    [youtube]kHJVv0p9uK8[/youtube]

    Toch ervaar je het in de auto een stuk sneller dan je zou zeggen in dit filmpje.

    Morgen maar even een filmpje schieten waarbij ik hem volgas door de versnellingen leid en dan benieuwd naar de reacties hier. Volgens mij mist er wat snelheid/pit.

    #17765867

    Jawel, het klinkt al iets vetter ;)

    denk dat we wederom in het zelfde tunneltje zaten :hmmz

    nog even goed oefenen, anders zelf tunneltje graven :D ;)

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 162)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.