Vraag over EGR klep afdoppen x20xev

Forumindex Forums Techniek Ecotec Vraag over EGR klep afdoppen x20xev

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #17370832

    De Opel Diesels gaan op storing wanneer de EGR word afgedopt.

    Willem

    #17370833

    origineel gepost door wim-v6
    De EGR van de x20XEv is een geheel andere maat.

    Dit plaatej kan je zelf ook makkelijk maken.

    Pak een stuk plaat van minimaal 1,5mm dik

    knip of slijp het op maat.

    Boor de gaten van de EGR bouten erin.

    en bouw de zooi met plaatje erin.

    Willem

    Bedankt voor de info, dan ga ik er zelf een maken.

    #17370834

    Ik heb me EGR van de X20XEV ook afgedopt, maar het lijkt of hij nu stukke harder zuipt! Of zou da nu gwoon lijken? :hmmz

    #17370835

    zou goed kunnen.

    ik vind de X20XEV ook rottig rijden ook met afgedopte EGR.

    motor reageerd minder snel.

    Willem

    #17370836

    Ook mogelijk voor de X20XER ? Dat ding van mij zit half los lijkt het…

    #17370837

    Zit geen EGR op op de X20XER voor zover mij bekend..

    Willem

    #17370838

    Zit er zeker wel op! Zal es een foto posten van mn blok.

    #17370839

    Ow vaag, de X20XER’s die ik gezien heb hadden geen EGR klep.

    Misschien nieuwere types?? Dus niet eens de bevestigings plaats van de EGR!!

    Oja waarom afdoppen als de motor er juist NIET beter van gaat lopen??

    Willem

    #17370840

    #17370841

    Jupz een EGR :D niks gezegd.

    de koud lucht inblaaspomp is wel weg gelaten :D

    Deze kun je afdoppen, maar daar gaat de motor niet zuiniger van draaien.

    hij gaat vaak ook minder lekker op het gas reageren.

    als de EGR goed is zou ik m lekker met rust laten.

    Willem

    #17370842

    t ding ziet r alleen zo verrot uit en zit ook half los….

    #17370843

    Als ie half los zit zal de auto wel ERRUG rot draaien..

    dan hoor je het geluid van een lekkende uitlaat en loopt de motor onregelmatig stationair ivm valse lucht in het inlaat.

    gewoon weer vast zetten en het gaat weer goed!!

    Willem

    #17370844

    Opknappen: Staalborstel knapt een boel op alsa het moet.

    iets wat er slecht uit ziet hoeft niet slecht te zijn..

    Willem

    #17370845

    De 2 torx bouten zitten op zich wel vast, maar de “fietsbel”, die kan gewoon bewegen… ik weet niet… t voelt allemaal een beetje gaar.

    Een OPC loopt sowieso al onregelmatiger stationair vanwege de scherpere nokkenassen.

    Maar wat je zegt, toen ik m ging kopen en de verkoper de motor startte dacht ik ook dat de uitlaat een beetje lek was, en klonk vooral van voren… maar ik weet nu dat de uitlaat 100% goed is, dus misschien heb je wel eens gelijk…

    #17370846

    is he spruitstuk niet lek.

    komt wel vaker voor bij de X20XER.

    De EGR hangt in rubber volgens mij, dus wel logisch dat je m kan bewegen.

    Willem

    #17370847

    beetje een domme vraag maar ik heb een astra f uit 95 x16xel en waar zit die egr klep bij mij en hoe werk het precies

    #17370848

    deze zit onder het inlaat.

    je komt er lastig bij.

    EGR demonteren

    dichte pakking plaatsen

    EGr weer terug hangen.

    Willem

    #17370849

    Ik vraag me eigenlijk af of het nu erg is als je de stekker van de egr klep er gewoon altijd uit laat. Ik heb dat namelijk nu gedaan en de auto rijd weer goed, alleen het lampje blijft branden maar dat vind ik niet zo erg.

    #17370850

    tot dat je een andere storing krijgt en het niet weet omdat het mm lampje altyd brand , en je blok de soep in draait…..

    dan vind je het wel erg denk ik ……

    mvrg Rob

    #17370851

    jupz wat Red-bull zegt.

    Totdat er wat ernstigers is met de motor.

    wees gewoon slim, haal die EGR los en ram er een dichte pakking tussen en monteer de zooi terug.

    Willem

    #17370852

    heb vandaag de egr van me eigen motor (x2.0xev) eraf gehaald en even goed schoongemaakt met remmenreiniger .

    en wat een enorm verschil geeft dat zeg!!!!

    de motor draait en rijd nu veel soepeler , is net alsof die er meer zin in heb :P

    dus dit is misschien ook een optie ipv afdoppen.

    mvrg Rob

    #17370853

    zat r veel troep in dan of hoe moet ik me dat voorstellen?

    #17370854

    Veel roet en verbrandings resten denk ik.

    Willem

    #17370855

    inderdaad , net wat wim zegt.

    er zat allemaal roet en zwarte aanslag in , en na het schoonspuiten zag het er allemaal even knapper uit.

    de klep die er in zit zeg maar , die “plakte”een beetje vast aan de drap die er in zat en nu niet meer .

    mvrg Rob

    #17370856

    wij hebben een 2.2 ecotec diesel (2004) het mml gaat regelmatig branden als de motor goed op temp is soms gaat het weer uit maar meestal blijft het branden de turbo komt niet meer in criuse contr. val af de enigste remedie is motor op nieuw starten en dan gaat het weer een tijdje normaal.De LMM is vervangen maar geen verschil ik denk nu aan de EGR klep maar waar zit dat ding. Wie kan mij hierin advies geven

    Met vrg H.J

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.