vraag over bak

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vraag over bak

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241178

    hoi ik heb een vraag over mijn versnelingsbak
    als ik mijn opel vectra 1.8 16v aan het rijden ben dan schakelt die slecht
    en als ik stil sta dan heb ik geen last van zou het mijn kopling temaken hebben ????????????????? dat die versleten is

    ik heb er olie bij gedaan
    maar heb ook niet veel zin

    ik hoor het met spoed

    gr

    #17916155

    vertel eerst eens wat voor 1.8 je hebt :vertag
    want in de vectra b en c zijn 4 verschillende 1.8’ten geleverd ;)

    hier kun je al vinden wat voor motor en bak je hebt:
    http://www.opel-infos.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17916156

    Als je je koppeling intrapt en je geeft flink gas, ga je dan toch vooruit als hij in zn versnelling staat?

    #17916157

    @sw_reijnders wrote:

    vertel eerst eens wat voor 1.8 je hebt :vertag
    want in de vectra b en c zijn 4 verschillende 1.8’ten geleverd ;)

    hier kun je al vinden wat voor motor en bak je hebt:
    http://www.opel-infos.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    het gaat om een opelvectra b 1.816v ecotech en ik heb een f18 bak

    wandaar ben ik achter gekomen

    gr

    #17916158

    @Haasje17 wrote:

    Als je je koppeling intrapt en je geeft flink gas, ga je dan toch vooruit als hij in zn versnelling staat?

    ja ik ga vooruit maar als ik van zijn 1 naar zijn 2 wil gaat dat moeilijk

    en ook de rest van de versnellingen

    kijk ik weet niet of dat mijn bak overleden is wand hij lekt ook daar olie

    gr

    #17916159

    dan heb je dus een x18xe

    als de bak slecht schakelt, kan het zijn dat de koppelingsplaat slecht wordt.

    olie bij kappen in de bak is nooit goed!!!
    te weinig olie is niet goed, maar te veel ook zeker niet!!

    bij een F17 bak zit er een bout links in de bak die fuctioneert als een overloop plug als de auto horizontaal staat.
    of die bij de F18 ook zit, durf ik niet te zeggen.

    koppeling vervangen is wel vrij prijzig.
    druklager is hydraulisch en vrij duur.

    en je lekkende olie . . . welke kleur is die?
    rood?

    #17916160

    @sw_reijnders wrote:

    dan heb je dus een x18xe

    als de bak slecht schakelt, kan het zijn dat de koppelingsplaat slecht wordt.

    olie bij kappen in de bak is nooit goed!!!
    te weinig olie is niet goed, maar te veel ook zeker niet!!

    bij een F17 bak zit er een bout links in de bak die fuctioneert als een overloop plug als de auto horizontaal staat.
    of die bij de F18 ook zit, durf ik niet te zeggen.

    koppeling vervangen is wel vrij prijzig.
    druklager is hydraulisch en vrij duur.

    en je lekkende olie . . . welke kleur is die?
    rood?

    nee de olie is niet rood maar zwart
    ik dacht eerst dat het motorolie is maar dat is het niet wand mijn olie pijl blijft het zelfde
    dus die zakt niet
    en de plug die heb ik ook onder mijn bak

    ja dat het vrij prijzig is daar was ik ook achter gekomen bij de opel ben ik 987 euro kwijt

    niet normaal meer

    gr

    #17916161

    uit je bak komt echt knal rooie olie iig en geen zwarte olie.
    ga er maar van uit dat je blok zweet.

    en natuurlijk ga je niet bij de opel je koppeling vervangen . . . die beginnen al te schrijven zodra je 1 voet over de drempel zet.
    zoek eerst eens een goeie vak garage in de buurt op en vraag het daar nog eens.

    een koppelingsset incl lager kost bij de brezan 400 euro, dus dan rekent de VOD je nog eens 587 euro voor het werken aan de auto ;).

    #17916162

    @sw_reijnders wrote:

    uit je bak komt echt knal rooie olie iig en geen zwarte olie.
    ga er maar van uit dat je blok zweet.

    en natuurlijk ga je niet bij de opel je koppeling vervangen . . . die beginnen al te schrijven zodra je 1 voet over de drempel zet.
    zoek eerst eens een goeie vak garage in de buurt op en vraag het daar nog eens.

    een koppelingsset incl lager kost bij de brezan 400 euro, dus dan rekent de VOD je nog eens 587 euro voor het werken aan de auto ;).

    dus dan is het zekker dat het mijn krukaskiring is

    gr

    #17916163

    dat kan ik vanaf hier niet zien he ;)

    #17916164

    De Vectra is dus van voor 1999.

    F18 bak..

    Doet deze kraken bij schakelen naar achteruit???

    willem

    #17916165

    @wim-v6 wrote:

    De Vectra is dus van voor 1999.

    F18 bak..

    Doet deze kraken bij schakelen naar achteruit???

    willem

    ja hij is van 96 en nu is het denk afglopen hij wilt niet meer inzijn achteruit en in zijn 5 de 1234 die
    doen het wel en heel mijn linker wiel zat onder de olie
    maar ik denk niet dat het van mijn bak maar rem olie wand olie zat aleen op mijn wiel en nietveder onder de auto
    ik weet niet wat er aan de hand is met die auto maar ik denk dat die afgelopen is
    met deze auto

    gr

    #17916166

    Als het remolie is en je hebt hydraulische koppeling kun je niet meer schakelen, maar controleer ook eens de schakelstang. Giert de bak bij rijden? Hoor je dat er iets stuk is?

    #17916167

    @Haasje17 wrote:

    Als het remolie is en je hebt hydraulische koppeling kun je niet meer schakelen, maar controleer ook eens de schakelstang. Giert de bak bij rijden? Hoor je dat er iets stuk is?

    de schakel stang is niet stuk die is just goed ik den meer dat mijn bak overleden is
    weet iemand waar ik goed koop een anderen bak er onder ken doen
    en ik wil wel zelf voor die bak zorgen want ik heb er al 1 op het oog een gereviceertde

    voor een f18 bak waar moet ik op letten als ik zo.n bak gaat hallen

    gr

    #17916168

    nou we zijn er achter mijn bak is dus overleden
    dus dat word een nieuw maar goed ik heb nu een anderen gekocht voor 200 euro een gereviceerd en ook nog een nieuwe klopeling er bij dus dat is niet zo duur
    vind ik dan hoor
    en hij word er ook onder gemonteert en daar ban ik 250 euro voor kwijt

    dus in het totaal 450 dat vind ik een koop je

    gr

    #17916169

    absoluut

    wel de goede eindverhouding van de bak?
    waar komt die bak onder uit?

    #17916170

    @sw_reijnders wrote:

    absoluut

    wel de goede eindverhouding van de bak?
    waar komt die bak onder uit?

    die bak komt onder een vectra b x18xe de zelfde als mijn auto
    die beste man hebt hem via de kenteken gekeken dus moet wel passen

    gr

    #17916171

    Ook daar zijn verschillende verhoudingen in geleverd..

    je hebt de CR en WR varianten en die weer met verschillende eindverhoudingen..

    zo’n moment van kapotte bak kan je vaak ook aangrijpen om bijvoorbeeld te kiezen voor andere vrhoudingen..

    Rijd je bijvoorbeeld lange stukken kan je kiezen voor een lange verhouding, dat is zuiniger (minder toeren op de snelweg)

    Rijdt je vaak kortere stukken of sportiever, kan je kiezen voor een bak met kortere verhoudingen, dat rijdt sportiever en fijner in de stad..

    Willem

    #17916172

    hoi nou is mijn bak en die lek gemakt maar nou blijft hij lekken in het mogelijk dat het dan de kiring is aan de kand van de distrubitsie is of ken dat niet als hij die kiring lek is bij de dis dan moet hij daar ook lekken of is dat niet zo als hij bij de dis lekt dan het dan bij de versnelings bak er uit komt

    laat het me gouw weten

    gr

    #17916173

    Er kan vanalles lekken:

    – Carterpan pakking (Dubbel Carter lekt vaak op de tussenpakking)
    – Oliekeerring distributie zijde lekt ook aan de distributiezijde
    – Olielekkage kan ook van hogeraf komen, denk aan klepdekselpakking, Oliefilter etc etc.

    willem

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.