vraag opel kadett en vauxhall viva

Forumindex Forums Modellen Kadett vraag opel kadett en vauxhall viva

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

hallo,

de titel zegt het eigenlijk al wel wat is het verschil tussen een opel kadett en een vauxhall viva
    behalve de merknaam dan ;)

ben vooral benieuwd wat de verschillen zijn kwa uiterlijk en motortechnische dingen

wie kan mij helpen.

Alles het zijn twee verschillende auto’s die toevallig(?) veel op elkaar lijken.

@Andre_Ede wrote:

Alles het zijn twee verschillende auto’s die toevallig(?) veel op elkaar lijken.

lol oke dacht dat het een gewoon een soort Engelse opel was

want je hebt dan wel een vauxhall nova wat eigenlijk gewoon een corsa is

De Viva valt daar niet onder, het re-badge is begonnen
    eind jaren 70 met de Kadett D -> Astra MK1, de Corsa A -> Nova MK1,
    en de Ascona B, Manta B als Cavalier, MK 1

Zelfs de meeste ge-badge Opel ooit is er niet eens als Vauxhall geweest (Kadett C)

hmmm oke das ballen want dacht effe goedkoop een oude vauxhall viva te kopen en dan 2.0 blok van een opel er in te hangen en dan gebruiken voor een rally door Europa

De motor kan je veranderen dat is geen probleem
    De achteras kan je van een kadett gebruiken, deze passen eronder
    De steek van een vauxhal is anders dan van een opel, komt ongeveer op 103 uit opel is 100
    kwestie van mekaniek zijn de gelijkenissen op zicht groot
    maar niets past zomaar op elkaar
    groeten

top nou dan ga ik toch maar gewoon voor een kadett kijken lijkt me makkelijker kwa onderdelen en verbouw

van de viva en de kadett past niet op elkaar ,mijn ouders hebben zo’n ding gehad en ik dacht hetzelfde.
    Van de vauxhall cavalier past veel van de manta,ascona er weer op ,maar de viva is echt een type op zich
    Van de Cavalier weet ik nog wel een hele nette te koop enkel moet daar ander blok in .

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.