Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Vraag betreft Benzine tanken
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 9 maanden geleden door
___Rebel___.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2010 om 19:35 #17217928
___Rebel___
DeelnemerEven vraag betreft benzine tanken.
Ik ben zins kort de eigenaar van een senator 3.0i uit 85
Als ik tank bij diverse benzinepomps, dan slaat de slang van de pomp niet uit, maar komt wel benzine over mijn hand heen en de tank is nog niet eens vol. :swear
Maar daarna kan ik wel opnieuw tanken als ik even wacht.
En dan langzaam tanken.
Heeft dit te maken met slechte ontluchting van mijn benzinetank ??
En wat kan ik eraan doen ? , ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt bij andere auto’s.25 februari 2010 om 19:37 #17621252manta1988
Deelnemerde hendel erin doen en dan een kwartslag draaien??
helpt wel bij de manta iig25 februari 2010 om 19:55 #17621253rinus de boer
DeelnemerAls de pomp aftikt, en je daarna na even wacht, kan je zeker nog een liter of 3 bijtanken.
Maar dan moeten wel je retourslang enz.. goed zijn, want anders gaat het lekken. Die retourslangen zijn vaak door de jaren heen poreus geworden.
Ik tank altijd tot aan de eerste afslag. En dan staat de benzinemeter echt wel helemaal bovenaan, maar niet uit de schaalverdeling.
25 februari 2010 om 21:21 #17621254Anoniem
Inactieforigineel gepost door rinus de boer
Als de pomp aftikt, en je daarna na even wacht, kan je zeker nog een liter of 3 bijtanken.Maar dan moeten wel je retourslang enz.. goed zijn, want anders gaat het lekken. Die retourslangen zijn vaak door de jaren heen poreus geworden.
Ik tank altijd tot aan de eerste afslag. En dan staat de benzinemeter echt wel helemaal bovenaan, maar niet uit de schaalverdeling.
De topicstarter heeft hetzelfde probleem als mij.
En bedoeld wat anders.Bij het tanken, behoort de spuit te tikken en daarna af te slaan.
Dat doet die wel, maar dan heb ik (en de topicstarter) al de mouw onder de benzine.25 februari 2010 om 22:07 #17621255___Rebel___
Deelnemerorigineel gepost door Steven_stepje
origineel gepost door rinus de boer
Als de pomp aftikt, en je daarna na even wacht, kan je zeker nog een liter of 3 bijtanken.Maar dan moeten wel je retourslang enz.. goed zijn, want anders gaat het lekken. Die retourslangen zijn vaak door de jaren heen poreus geworden.
Ik tank altijd tot aan de eerste afslag. En dan staat de benzinemeter echt wel helemaal bovenaan, maar niet uit de schaalverdeling.
De topicstarter heeft hetzelfde probleem als mij.
En bedoeld wat anders.Bij het tanken, behoort de spuit te tikken en daarna af te slaan.
Dat doet die wel, maar dan heb ik (en de topicstarter) al de mouw onder de benzine.Pcies Steven,
Zou dit een senator kwaaltje zijn of er er moet toch iets vervangen worden.
Ik zal zeker eens de volgende keer even de hendel 1/4 slag draaien en dan tanken en wie weet dat het helpt.
Zijn er nog meer toevallig, opel freaks met dit probleem????26 februari 2010 om 06:58 #17621256rinus de boer
DeelnemerMisschien heb ik er geen last van, omdat ik de hendel altijd vast houd, en zodra ik het gorgelende geluid hoor van de benzine in de vulpijp, laat ik de hendel een beetje los, en dan tikt hij netjes af zonder benzine te morsen.
Maar als ik dat niet doet, dan heb je inderdaad kans, dat er benzine uitfloept. En dat gebeurt gewoon bij verschillende Opelmodellen, Manta’s, Calibra’s, Monza’s, enz. Alleen bij mijn Kadettje gebeurt dat niet.
26 februari 2010 om 08:21 #17621257kaneelschep
DeelnemerEr zit toch zo’n ontluchting piemeltje in je vulhals? als je dat met de spuit ook mee induwt is het dan niet beter?
24 maart 2010 om 16:35 #17621258___Rebel___
Deelnemerorigineel gepost door manta1988
de hendel erin doen en dan een kwartslag draaien??
helpt wel bij de manta iigDeze manier werkt ook bij een senator.
Probleem opgelost. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.