vraag aansluiten bij tankvuldop/hals

Forumindex Forums Modellen Kadett vraag aansluiten bij tankvuldop/hals

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257676

    hallo , ik heb van vandaag een benzineslag vervangen ivm lekkage , en toen zat ik wat verder te kijken.
    en aan de binnenkant van me rechter wielkast tegen de tankdopvul hals zitten nog 2 hele dunne leidingen.

    maar die lopen dood , (auto is van een prutser geweest) waar moeten die op?

    het gaat om een kadett e sedan met origineel een 1600 8 klepper waar later een c20ne is in gebouwd.

    mvg johan

    #18142510

    je bedoelt de slangetjes die hier aan horen te zitten
    http://img689.imageshack.us/img689/34/20121007134730.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Eentje hoort op de achterkant van de tank. En de andere loopt op de velsrand van je tank en uiteinde nergens op aangesloten….Dit was bij mij maar de mijne is een carburateur en geen injectie dus weet niet of dat hetzelfde systeem is. maar dat weet iemand anders vast wel te zeggen

    #18142511

    Ja klopt die 2 aansluitingen bedoel ik

    #18142512

    Ik heb ook twee van die slangen lopen,maar ze zijn behoorlijk verdroogd.Dus jou vraag,Johanhummer9, is ook voor mij van toepassing.
    Ik zal ze moeten vervangen denk ik,alhoewel de auto netjes loopt.

    #18142513

    Het ene slangetje gaat idd naar de tank en het andere slangetje gaat naar het koolstoffilter die in het linker binnenscherm hoort te zitten aan de voorkant van de auto.
    De benzine dampen worden op deze manier gefilterd het motorblok in gezogen.

    Hier zijn al heel veel topics over voor foto’s e.d. die gemakkelijk met de zoekfunctie te raadplegen zijn!

    #18142514

    @patrick v voorn wrote:

    Het ene slangetje gaat idd naar de tank en het andere slangetje gaat naar het koolstoffilter die in het linker binnenscherm hoort te zitten aan de voorkant van de auto.
    De benzine dampen worden op deze manier gefilterd het motorblok in gezogen.

    Hier zijn al heel veel topics over voor foto’s e.d. die gemakkelijk met de zoekfunctie te raadplegen zijn!

    Dat was het…..ik heb geen koolstoffilter.

    @saluma wrote:

    Ik heb ook twee van die slangen lopen,maar ze zijn behoorlijk verdroogd.Dus jou vraag,Johanhummer9, is ook voor mij van toepassing.
    Ik zal ze moeten vervangen denk ik,alhoewel de auto netjes loopt.

    Bij mij waren ze half vergaan…..maar mijn motortje liep ook nog goed. Maar bij mij zou het apk afkeur geweest zijn…..Ik had alleen maar kleine stukjes…

    #18142515

    Van een medeforummer kreeg ik eens deze afbeelding wat betreft het koolstoffilter die in oa de Kadett en Astra geplaatst zijn:

    Misschien heb je er wat aan :)

    Rik ;)

    #18142516

    Ook bij mij hingen beide slangen gewoon los in de wielkast en kwam zelfs uit de rechter op de foto, water.
    Maar het kan geen kwaad om het hele koolstoffilter eruit te halen met alles wat erbij hoort toch?. Zolang je het uiteinde op het blok maar afdopt

    #18142517

    Ik heb zoiets van, het zit er niet voor de lol, heeft heeft een functie.

    Rik ;)

    #18142518

    dat klopt. Alleen zijn bij mij de helft van de slangen verdwenen en is het filter zelf gebroken en de ophangbeugel zal ik zelf moeten gaan maken. Deze was ook weggerot.

    Tegenwoordig maken ze overal snufjes voor om alles zo milieuvriendelijk te maken. Het lijkt mij dat dit ook zoiets is.

    #18142519

    Als je dan toch bezig bent,plaats een vulhals van Astra-F op je Dett.Kunnen ze je tank ook niet leegzuigen.
    Heb ik bij mn Ascona ook gedaan.Vereist een paar aanpassingen qua bevestigingen maar scheeld een hoop peut.
    Ze hebben mn tank al 3 keer leeggezogen,word je snel genoeg strontziek van.

    #18142520

    @opelremco wrote:

    Als je dan toch bezig bent,plaats een vulhals van Astra-F op je Dett.Kunnen ze je tank ook niet leegzuigen.
    Heb ik bij mn Ascona ook gedaan.Vereist een paar aanpassingen qua bevestigingen maar scheeld een hoop peut.
    Ze hebben mn tank al 3 keer leeggezogen,word je snel genoeg strontziek van.

    Oh ja, past dat ?

    Daar kan je een How-To van maken als je tijd heb.
    Er zijn vast meer mensen die dat dan willen ombouwen :)

    Rik ;)

    #18142521

    Zal wel es een topic maken hierover.

    #18142522

    Ik heb me vulhals nu uitgebouwd maar er was geen enkel slangetje meer echt intact. weet iemand welke aansluiting waar naartoe moet? Wat is het voordeel van een astra f vulhals t.o.v. Die van een kadett?

    #18142523

    @kadettcabrio89 wrote:

    Ik heb me vulhals nu uitgebouwd maar er was geen enkel slangetje meer echt intact. weet iemand welke aansluiting waar naartoe moet? Wat is het voordeel van een astra f vulhals t.o.v. Die van een kadett?

    Goh, had je dat gisteren gevraagd dan had ik zo kunnen kijken voor je.
    Toen had ik mn E “op de brug” zeg maar, maar dan op mijn manier, ik had dan zo kunnen kijken voor je.
    Nu zou ik het niet weten wat waarop moet.

    Het voordeel van een Astra F vulhals zei Opelremco al he ?
    Een Astra F vulhals is beter beschermd tegen benzinediefstal.

    Rik ;)

    #18142524

    maar er zit zowiezo een tankdop met slot op? dan wordt het toch al moeilijk om de benzine eruit te krijgen toch?

    ik kan helaas totaal niks zien van welke aansluiting waarvan is. Er zitten geen slangen op alleen stukken die ergens zijn blijven hangen op de vulhals.

    #18142525

    Geloof me die dop met slot is zo los.Een schroevendraaier en een hamer is genoeg.
    Het verschil zit hem dr in dat ze de slang niet in de tank krijgen bij de vulhals van de Astra.
    Halverwege zit iets waardoor ze de slang niet verder kunnen krijgen.

    #18142526

    Ja oke ik snap wat je bedoelt. Misschien wel slim om om te bouwen ja. Iemand die weet welke aansluitingen waarvoor zijn?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.