Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › vraag 1.6s blok in corsa a leggen @ P2
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
4 november 2010 om 11:04 #17752812
houd er rekening mee dat je van carburateur naar injectie gaat.
er is aan de dashboom niks voorbereid om naar ijjectie te gaan.
er zijn dan ook geen stekkers vanaf dash naar motorboom bijvoorbeeld..
Willem
4 november 2010 om 11:25 #17752813C12NZ is toch ook een injectie?
4 november 2010 om 14:49 #17752814Ja, let wel effe op of de brandstof druk ’t zelfde is van een c12nz en een c16nz. Maar verder moet een ombouw van een c12nz naar c16nz best eenvoudig gaan.
4 november 2010 om 15:10 #17752815oke, komt een tank van een C14NZ op :D
4 november 2010 om 20:33 #17752816dus kabelboom past niet?
4 november 2010 om 21:43 #17752817jupzz
van C12NZ naar C14NZ / C16NZ is geen probleem inderdaad.
de C12NZ heeft dezelfde pomp en pompdruk als de C14NZ C16NZ
Willem
5 november 2010 om 08:31 #17752818ah oke bedankt, moet ik dat al niet kopen.
dus remmen,tank met retour,(motorsteunen?)..6 november 2010 om 11:55 #17752819vandaag een update gaan halen :
het is een 1.6s blok uit een E-kadett (82pk)
foto
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
mvg :agent
6 november 2010 om 15:36 #17752820denk dat ik wel een andere kabelboom nodig heb.
zit er eigenlijk een ECU op:wtf iemand vroeg dat die er op zat7 november 2010 om 13:48 #17752821heb ik een andere kabelboom nodig?
ecu moet ik ook zoeken…9 november 2010 om 19:52 #17752822welke aandrijfassen gaan passen?
9 november 2010 om 21:07 #17752823alles is het zelfde als je 1200 blok.
enkel moet je er wel een kabelboompje en ecu’tje bij hebben.
10 november 2010 om 12:18 #17752824origineel gepost door mayhem
alles is het zelfde als je 1200 blok.enkel moet je er wel een kabelboompje en ecu’tje bij hebben.
dank u,maar zit hier wel normaal een Ecu op?
10 november 2010 om 16:38 #17752825ja, een klein alu ding, zit tegen de onderkant je accubak, achter t dashboard kastje.
wel bij een c14nz in ieder geval.
10 november 2010 om 16:50 #17752826origineel gepost door mayhem
ja, een klein alu ding, zit tegen de onderkant je accubak, achter t dashboard kastje.wel bij een c14nz in ieder geval.
zal morgen is kijken,zie nu toch niks meer.
heb daarstraks nog is aan iemand gevraagd en zegt dat die er niet op zit,bij sommige 16SV zitten die er wel op en sommige niet ligt aan bouwjaar motor.10 november 2010 om 18:25 #17752827t was toch een c16nz??
10 november 2010 om 18:26 #17752828origineel gepost door mayhem
t was toch een c16nz??nee 16SV
10 november 2010 om 19:01 #17752829Dit is inderdaad een sv motor en die hebben geen ecu
Ook heeft deze geen elect. brandstofpomp nodig10 november 2010 om 19:02 #17752830origineel gepost door stellema
Dit is inderdaad een sv motor en die hebben geen ecutnx,benk blij om anders wask grote kost :D
12 november 2010 om 15:21 #17752831t blok heeft toch 82pk eh?
12 november 2010 om 16:57 #17752832Zoek op google, daar staat het vast wel
12 november 2010 om 17:13 #17752833internet is soms niet betrouwbaar dus vraag het hier…
13 november 2010 om 21:50 #17752834origineel gepost door Paullus
volgens autoweek is er in 1990 geen 1.6 met carb meer in de kadett geleverd, alleen de 1.8S. het meest voor de hand liggende is dus de c16nzlet wel, autoweek is niet altijd even betrouwbaar.
de SV (peirburg 2E3 carb.) is van 86 tot 91 geleverd ;)
13 november 2010 om 21:54 #17752835origineel gepost door KadAstra-EF
Het moet volgens mij passen !Tenminste, het paste bij mij ook.
Ik heb de Kadett E motor in de Astra F laten zetten en de Astra F motor in de Kadett E ivm de hoge kilometerstand van de Astra F motor. Het zijn beide C1.6NZ motoren.
Maar de computer die ook wel stuurapparaat wordt genoemd die zitten nog op hun plaats.Groet, Rik
16i heeft andere regelunit dan bv een 1.3i 14nz en 16nz kun je het laten zitten.
14 november 2010 om 17:24 #17752836Dag BlackSapphire ,
Welke 1200 motor heb je er nu inzitten ?
Heb met verschillende Kadett E met 16SV motor gereden. Is een heel goede motor, maar dan moet de rest ook in orde zijn, ontsteking, carburatie, en die zijn soms wat nukkig. Als je praktische problemen hebt, ik heb er al verschillende in en uit gehaald, laat dan iets weten!
Die op de foto is een 16SV van de latere reeks met een Lucas ontsteking.
Vond de oudere Delco ontsteking wel beter.Grtz, John
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.


