voyageboy’s corsa en stekeltje’s voyage en rekor.. commodore

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling voyageboy’s corsa en stekeltje’s voyage en rekor.. commodore

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 96)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245905

    aangezien me vader geen topic voor zijn wagens zal openen doe ik het maar.
    eerst hebben we de orginele nederlandse voyage.
    een project met manta neus, staat nu in de loods aangezien de geldboom beetje leeg is.

    de andere is een gele amerikaan,maar die heeft (denken we) al wat te verduren gehad.
    hier wat foto’s.
    (de witte aan de zijkant is gesloopt):



    het dakrek is ervan af omdat me vader gek werd van een zingende achteras en een fluitend dakrek.
    ook kan je op de laatste foto mooi zien dat het achterlicht niet helemaal netjes is.
    de trekhaak is zelfbouw, maarja na de aankoop moest er genoeg gebeuren.
    dus laatst een mooie, kamei voorspoiler erop gezet.
    hier voor dat er spoiler erop zat:

    hier zat die erop.

    later het kenteken plaatje erop gemaakt
    maar ik vond die auto zo vies en die spoiler zo schoon dat ik hem moest wassen.

    stukken beter vond je niet? ik wel.
    en ja het is officieel “kamei” (amai hij heeft een kamei).

    toen kwamen we er tijdens het wassen achter dat het rubber van de achterklep niet de fijnste meer was, die dus vervangen maar die wou niet blijven zitten.
    dus onze rol ducktape erbij gepakt:

    van het weekend hebben we de achteras maar omgewisseld de oude zong hartstikke vals.
    en er zit geen radio in die auto dus werd me vader een beetje van :swear .
    ook meteen de andere eind demper eronder gedaan klinkt er grappig.


    eerst de oude as er maar onderuit gehaald, en netjes tegen de muur gezet.
    maak kennis met een valse zanger(es).

    daarna de nieuwe as eronder (dat ging 4x zo snel als eronderuit), en de nette nieuwe veertjes eronder.
    de oude waren iets TE stug.

    By joeyvandam at 2012-01-29
    uit eindelijk hing dat er allemaal netjes onder inclusief de uitlaat.
    en stond alles weer op ze wielen naar in totaal 2 á 3 uur sleutelen.

    me vader vind hem voor te hoog maar ik juist wel leuk, al moet ik toegeven dat de voorkant nog omlaag gaat (er komt ook nog een gele vooras onder).
    even een net close upje van de nieuwe eindemper.

    dat was het weer, bij mee werkzaamheden laat ik het nog horen en vragen zijn altijd welkom.
    groeten joey.

    #17984966

    gruwelijke mooie wagens, maar de ascona schreeuwt om twee dingen.
    een voor en een achter bumper, maar dat is dan mijn smaak.
    word hij nog verder gerestaureerd, of blijft hij zo.

    groeten.

    #17984967

    Daar zijn we wel mee bezig. Maar dan worden het van die chrome europese.

    #17984968

    Ziet er mooi uit die Mancona is weer eens wat anders, ben erg benieuwd hoe deze er uiteindelijk uit komt te zien :thumb

    #17984969

    heb de achterveren 1 ring ingekort en dat staat al beter
    nu de pot nog even bijdraaien en dan rammelt die ook niet meer tegen de bodem
    ben je blij dat het zingen weg is gatie rammelen
    oja ook de as even voorzien van een vers sapje olie
    en de rest krijgen jullie weer van zoonlief te horen tzt

    #17984970

    leuke auto’s hoor. :thumbup
    als je die manta ooit eens weg wil doen heb ik wel belang. :jerry

    #17984971

    leuke projecten :wors heb ik ook gehad met een manta neus maar weer verkocht en een manta terug gekocht :thumb

    #17984972

    Sorry john ik denk niet dat die er snel vandoor gaat.
    Beste popke ik heb je toen er nog over hemaild alleen was die verkocht voor ik een bod kon doen hij heeft toen een tijd in je tuin gestaan. Nog met ascona neus,weet je waar die is dat lijkt me best leuk.
    Groeten joey

    #17984973

    zo en vandaag in die kou eventjes een slot veranderd
    deur wilde niet meer op slot dus nieuw(ander)slot erin gezet en nu werkt het weer
    ook even de uitlaat andersopgehangen en nu ramelt het niet meer
    nou nog even kijken of we het benzinegebruik(1op7) weer terug kunnen krijgen op de 1op10 zoals die altijd gelopen heeft
    en zoon: snachts moet je slapen jong

    #17984974

    Die voyage van Popke is naar een vriend van mij gegaan. Staat nu ergens tussen apeldoorn en deventer.

    #17984975

    dennis zou jij misschien is foto’s van die voyage kunnen maken lijkt me best wel leuk om te zien.

    #17984976

    ik denk dat de auto er nog net zo bij staat als toen hij hem bij popke opgehaald hebt.
    er zijn wel wat plannen mee.
    hij is van manta turbo hier op forum.

    #17984977

    auto staat in een stalling.
    tijdje terug heeft ie er een tweede bijgekocht.

    #17984978

    yep is nu van manta turbo :thumb en is idd nog under construktion hij was de enige serieuze reactie die ik er toen op gehad heb had hem anders weer gesloopt en gebruikt als donor voor de manta delen

    hij was toen net op tijd weet je iedereen vind zoiets prachtig totdat je hem tekoop zet dan zijn er ineens niet zoveel liefhebbers meer :hmmz

    #17984979

    ik had je toen gemaild erover maar toen had ik het geld niet optijd voor elkaar :(

    #17984980

    zo even het topic weer naar boven schroeven.
    even wat foto’s gemaakt onder de kap van die gele (logisch die ander is gewoon leeg).
    de motorkap aan de binnenkant was zwart dus dat is alweer netjes schoon gemaakt.
    ook is die niet zo “goed” meer, dus misschien een kapje type 2 kopen en een 400 kap van maken :angel .

    voor de rest stelt de rare 1900 niet veel voor hij zuipt veel (of dat moet verbeterd zijn ondertussen?).
    mooi lucht bak erop :puke maar wel weer een mooi chrome kleppendekseldop.

    voor de rest nog even niks.
    mischien van het weekend een betere vooras eronder, en dan even verder kijken wat me pa’s planning is.
    groeten joey

    #17984981

    ik had gehoopt dat me vader erop zou happen maar jammer genoeg weer niet.
    nou de achteras was gedaan en dus was het zaterdag tijd voor de vooras.
    eerst maar is kijken hoe we de motor op gingen hangen.

    ondertussen kwam ik erachter dat me vader het demping materiaal van het schutbord had gehaald

    ondertussen de auto maar op paar mooie bokken gezet.

    de oude as even laten zien…

    toen de motor eenmaal hing maar begonnen met de zooi los te halen

    ondertussen ook voor spoiler eraf enzo anders zou de as er niet onder door kunnen dus hadden we een gereedschap hoekje

    toen de as er eenmaal onder van dan was toch een best lege ruimte.

    en aangezien we de kettingen kwijt waren van de motor steun hebben we de ketting van de hond maar gepakt, werkte prima.

    toen de nieuwe as maar even schoongemaakt, me vader zei: ja nu kan je er nog bij…
    dat is een punt wat zeker is :afro

    toen moest die er weer onder , nou geen probleem

    maar aangezien die as ook een tijd stil heeft gelegen zal dit nog wel even eraf geremd moeten worden

    toen werd het heel erg hektisch, want wat bleek de motorsteunen waren niet hetzelfde (helaas geen foto’s van).
    dus op naar de loods en die steunen gezocht, waar bij zowel me vader en ik dachten : dat word nog een uur of 2 zoeken… :swear nee 3de krat en we riepen bingo (helaas nix gewonnnen.)
    daarna stond die weer netjes op zijn wielen een rondje gereden… paar foto’s geschoten en ik moet zeggen. dat ik deze foto vooral vind om op te kwijlen :wub .

    nou de rest van de foto’s en dan zeg ik : tot de volgende keer maar weer.


    #17984982

    de meeste roest is er nu wel afgeremd
    onderhand een keer de schijven van de ouwe as laten afdraaien/slijpen
    deze zijn krom dus dat remt niet lekker en dan krijgt ie zijn dikke remmen weer terug
    ook heb ik al een aanvaring gehad met een drempel gelukkig geen kapotte kamei
    maar een erg naar gehoor zoiets

    #17984983

    weer een paar kleine dingetjes gedaan…
    zoals de tape voorop het spatbord vervangen (voor de eerste x).
    de tape die erop zat was alleen nog maar het karkasje van over dus eraf getrokken.
    en toen troffen we dit aan:

    daarna netjes er weer zwarte tape overheen gedaan.

    daarna netjes de auto gewassen en gestofzogen van binnen geef toe ziet eruit als een nieuwe:


    zonder al die speeltjes dan haha.
    me vader had een dynamo laten reviseren nou netjes terug gekomen en erop gezet, nou toen begon de lol.
    op de ampere meter bleef in het hoekje 30+ hangen de ruiten wissers op standje 1 leek standje 2.
    en standje 2 was het een wonder dat ze erop bleven zitten.
    dus toen de spanningsregelaar (nieuwe) eraf gehaald en weer op de orginele oude gezet toen was het weer goed.
    dus even nieuwe spanningsregelaar halen.

    dat was het weer volgende (grotere geplande klusje) is eindelijk de bumpers.
    aangezien de neus en kont dubbelwandig zijn (rot america) worden ze waarschijnlijk niet helemaal orgineel europees opgehangen.

    #17984984

    Volgens mij heb ik deze in Wageningen ook al eens zien rijden en staan.
    Succes met sleutelen.

    Mvg Patrick

    #17984985

    @patrick:ik woon idd in wageningen

    probleem met dynamo is opgelost
    de fout zit em in de spanningsregelaar die zat tegen het dynamohuis aan en maakte daarom valse aarde
    dus even wat klein aanpassingen doen en nu warkt ut als een tierelier
    vandaag ook ff koplampies gesteld en dat was hard nodig na de plaatsing van de andere as
    ook gelijk even weer een accu bevestiging erop gemaakt die was afgedraait en ook ff een plaatje gelast op het binnenspatbord naast de accu

    @joey
    :je mag em weer wassen haha hij ziet eruit als een beest ;)

    #17984986

    zet hem 21 april maar bij m&m zal ik hem daar persoonlijk wassen :thumbup

    #17984987

    en nu het volgende weer
    hij houd af en toe er gewoon mee op
    heb kap en rotor vervangen en onsteking weer op tijd gezet
    als ik rij dan hapert ie soms en ook af en toe valtie uit bijn het stoplicht
    daarna is het wel gewoon weer starten en lopen
    zeer vreemd
    wie weet er wat er aan de hand kan zijn?

    #17984988

    vandaag weer de auto gewassen en de achterkant iets bewerkt enzo en morgen poetsen want dit:

    zit er niet uit….
    ook is het probleem opgelost van de vorige post: dat was de bobine en de condensator.

    bij deze zit ook de bovenkant van het achterklep rubbertje met ducktape.

    de roest sporen aan de binnenkant schoongemaakt met betume remover.
    ook helaas de orginele sticker van california eraf moeten halen.
    niet meer krijgen natuurlijk maarja dit was ook nix
    nog een inzending voor vermogen die ik moet doen haha: een orginele 1900 amerikaanse (afgevoerde) versie de motor is zich alleen aan het voorbereiden voor het bejaardenthuis en werkt zich er alvast naar toe:

    hier nog wat “random” foto’s:

    aan het werk als de oud ijzerboer (al had de motor het al zwaar met 600 kilo erachter dat is dan wel inclusief aanhanger, vandaar : hij word slecht)

    ff snel bij de gamma geweest heerlijk weertje heerlijk smoeltje :wub
    dat was het weer groeten joey…
    en misschien tot morgen want dan word die gepoetst en op sommige punten aan de buitenkant op roest bijgewerkt

    #17984989

    zo mijn zoon zijn zin maar hij zal ook de fotos niet plaatsen
    de bumpertjes zitten erop
    dat na het gepoets van onderlaats
    was wel een klusje om em weer wat glimender te krijgen
    maar hij en zijn neefje hebben hun best gedaan

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 96)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.