voorstellen:gayco's omega 2.0 16v automaat

Forumindex Forums Modellen Omega voorstellen:gayco's omega 2.0 16v automaat

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229212

    goedeavond ,ben gayco uit haarlem,textieldrukker van beroep en sinds paar maanden in het bezit van een omega 2.0 16v cd automaat uit ’95…heb al een hoop vervangen,nieuwe uitlaat van voor naar achter,bougies en zijn kabels en wat klein spul

    nu paar vragen haha,wie niet met een omega geloof ik (ben er helemaal verliefd op hoor,begrijp me niet verkeerd):vandaag met min 6 rij ik naar mijn werk,kachel bleef kouder dan normaal en ik zie ineens de temperatuurmeter omhoog schieten tot maximaal…op mijn werk stond hij .in de bijrijderhoek ,koelvloeistof te spuiten..’s middags de boel ontlucht en lekker warm laten worden,niks lekt en temp blijft netjes 90 graden,rij naar huis,ongeveer 93 graden en thuis,kwartiertje rijden in de stad, schiet hij weer omhoog naar bijna 100 graden,de koelvin slaat niet aan? en de kachel blijft koud…dit kan de 3 wegklep zijn(google hehaha) maar de rest????wat zou het nog meer kunnen zijn ,was wel goed koud natuurlijk …

    tweede vraagje,als ik normaal rijdt heeft hij soms wat tijd nodig om te reageren als ik het gas intrap,reageert hij ”sloom”,en dan ineens gaat hij als een speer ervandoor??

    hoop dat jullie me kunnen helpen,als ik weet hoe zal ik eens wat fotoos plaatsen,groetjes gayco:D

    http://www.hardtailmaniac.nl

    #17768898

    luchtmassameter voor het slome gedoe

    en voor de verwarming zou ik eerst eens resetten. de knoppen off en auto tegelijk indrukken.

    #17768899

    luchtmassameter ok…en voor de verwarming bedoel je met ecc,ik heb wel airco maar wel met de ouderwetse draaiknoppen ???

    #17768900

    Kan de waterpomp zijn,

    gr

    Danny

    #17768901

    nooit meer aan gedacht,had er water met koelvloeistof inzitten…zal het toch bevroren zijn geweest

    #17768902

    origineel gepost door gayco
    nooit meer aan gedacht,had er water met koelvloeistof inzitten…zal het toch bevroren zijn geweest

    Dat was ook mijn gedachte idd :)
    Op de snelweg heb je nog aardig wat rijwind wat nog aardig koelt maar in de stad heb je minder rijwind waardoor de motor warmer/te heet wordt,

    gr

    Danny

    #17768903

    thanks danny,ga morgen meteen kijken

    #17768904

    kun je de 3 wegklep en de waterpomp nog nakijken/schoonmaken misschien of is het meteen beter nieuw te halen?
    of kun je misschien zelf checken of hij nog werkt,dan bedoel ik voornamelijk de waterpomp….

    #17768905

    nou ,alles doet het igenlijk,kachel wordt moeilijk warm,maar das niet gek natuurlijk,enigste wat het niet doet is de koelvin…temp blijft redelijk normaal zolang hij rijwind krijgt

    #17768906

    Als je geen ECC hebt heb je ook geen 3-weg klep!

    Als er te veel water in zit bevriest je radiateur als eerste, heeft hij meteen geen koeling meer!

    Waterpomp kun je weinig aan schoonmaken.

    #17768907

    ok dan,zou morgen alles eens rustig gaan bekijken ,ga zowiezo koelvloeistof vervangen door 100 procent koelvloeistof,volgens mij loopt hij alleen wat warmer dan normaal omdat de vin niet aanslaat,en de kachel wordt volgens mij minder warm omdat het gewoon stervenskoud is haha

    #17768908

    Als de vin niet aanslaat kan het zijn dat een van de twee sensoren in de radiator niet meer functioneert,

    Wat je kunt doen is e stekker los trekken en de doorverbinden als ze dan draaien ligt het aan de schakelaar.

    Is het dat niet zul je het relais of de zekeringen moeten checken.

    Gr Jack

    #17768909

    top!

    #17768910

    hey mensen,snap er niks meer van ,eigenlijk niets meer gedaan ,alleen op de fiets naar het werk he,haha,vandaag warm laten lopen en de vin springt aan!! temp blijft netjes en lijkt alsof er totaal niks aan mankeert…morgen dus nog ff met de auto naar het werk en we beginnen opnieuw aan onze ”vertrouwens” -band,hopen dat alles het blijft doen ,maar ik snap het in ieder geval niet meer ahaha

    #17768911

    Ben benieuwd.

    Gr Jack

    #17768912

    rij nu dus een tijdje rond in de stad hiero,gisteren maar weer eens de grote weg opgegaan…150 km heen,150 km terug,op de heenweg konstant de temp op 93 graden met 110 km per uur,terugweg sávonds laat,iets kouder buiten dus, konstant 96 graden met 110 km per uur en de kachel blijft lauw terwijl hij op het heetst stond,vandaag de auto warm laten draaien en klein stukje gerden hier, met ijskoude kachel,rij de straat in en boem ,kacheltje wordt eindelijk warm…als mijn termostaat stuk zou zijn,kan hij dan ook verkeerde waardes doorgeven of stopt hij er gewoon mee? snap er niet veel meer van,heeft een hoop kuren de laatste tijd?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.