voorstellen en oliepomp vraag

Forumindex Forums Techniek Cih voorstellen en oliepomp vraag

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243043

    dag allen , ik ben richard 42 jaar en in het bezit van een B kadett die ik aan het ombouwen ben van een 1100 naar een 2.0.e incl. 5 bak.
    nou schiet ik er al mooi mee op en ik heb hier op het forum al veel rond gekeken maar ik had me nog nooit geregistreerd dus bij deze .
    maar nu heb ik gelijk een vraag , ik heb een raar geluidje in de motor en volgens mij zit dat in de oliepomp , het is geen tik of zo maar het klinkt een beetje als joelen of ratelen .
    komt dit misschien iemand bekent voor ????
    ik heb net nog wel even de oliedruk getest ik heb in het draadgat (waar je normaal olie in doet om de pomp in de olie te zetten nadat je de oliepomp uitelkaar hebt gehad) een drukmeter gemonteerd en de druk was goed maar het is een vreemd geluid .
    ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben

    #17938897

    Misschien je distributieketting die gerekt is, of die rubbere geleidingsblokken die versleten zijn.
    Ik heb hier ergens een vraagbaak liggen waar de uitleg in vermeld staat.

    #17938898

    ik heb er nieuwe geleidingsblokjes opzitten en een nieuweketting en spanner.
    maar ik zal de pompdeksel er eens afdraaien en kijken of ik niks aparts zie want als ik tijdens stationair draaien een schroevendraaier op het pompendeksel houd en mijn oor aan de andere kant van de schroevendraaier leek het toch echt of het geluid daar vandaan kwam

    #17938899

    Geen drijfstanglagers ofzo die versleten zijn?

    #17938900

    Ketting was ook mijn eerste gedachte :-)

    #17938901

    Heb zelf eens tijdenlang met een hoop kabaal onder de kap rondgereden. Na een tijd ging mijn waterpomp heel iets lekken (druppelen), die vervangen, en weg was ’t kabaal. Ook versleten dynamo’s willen nog wel eens lawaai maken. Kun je goed beoordelen waar ’t geluid precies vandaan moet komen?

    #17938902

    Als je via het ontstekings gat met een lange pen (op een accuboormachine o.i.d.) de olie pomp rond laat draaien, dan kan je zo uitsluiten of het de pomp is of iets anders.

    #17938903

    ik heb de v-snaar er al af gehaald en dan maakt hij het zelfde geluid , dus in dat gedeelte hoef ik het niet te zoeken .
    ik zal dat met idee met de boormachine eens even proberen , want ik wel zo’n lange pen .
    die had ik al gebruikt om de olie rond te pompen voor de eerste start .

    wordt vervolgt , bedankt alvast voor de reacties

    #17938904

    Heeft hij het ook met koude motor? Of komt het pas boven eens de motor
    warmer is?
    Zo’n geluidje heb ik in m’n kop gehad, de nokkenaslagerschalen waren versleten, misschien
    je krukaslager achter de riemflens?

    #17938905

    Ik ben benieuwd of het geluid weg is wanneer je de bout van de borging van het ontstekingshuis los draait. (iets optillen, zonder het ontstekingstijdstip te veranderen).

    Je ontstekings-as kan namelijk enorme druk uitoefenen op je oliepomp.

    Dit is op te lossen door een pakkingring te maken onder je ontstekingshuis (waar hij op het distributiehuis ligt).

    #17938906

    ik heb nog niks geprobeerd of gedaan ( geen tijd gehad ) maar nogmaals het geluid was naar mijn idee het sterkst hoorbaar bij het pompdeksel .
    lagers of lagerschalen denk ik haast niet want ik heb het blok helemaal uit elkaar gehad en wat versleten was heb ik vervangen maar de lagers waren naar mijn mening allemaal nog goed .
    eerst even tijd krijgen , zaterdag ga ik eerst nog naar een één of andere rally in duitsland met vooral oude opels en fordjes ( genieten dus )

    tot nog toe bedankt en wordt vervolgt

    #17938907

    het heeft even geduurd maar ik heb het probleem gevonden, het zat hem toch in de oliepomp deksel!
    ik had deze voorzien van een stalen kogel ipv. de kunststof overdrukkogel en bij een bepaalt aantal toeren ging het kogeltje blijkbaar een beetje klapperen op zijn zitting met als gevolg het vreemde geluid.
    ik heb nu het kunststof kogeltje er weer in gedaan en nu is het geluid weg :D
    dus verder gelukkig niks aan de hand.
    morgen ga ik ermee naar de rdw voor lpg keuring en voor de keuring om de 2.0.e op kenteken te krijgen.

    #17938908

    Mooi werk, en leuk om zo nog eens terug te horen. :thumb
    Mooie plaatjes van het project zijn altijd welkom :kewlpics

    #17938909

    keuring is goed verlopen en hij is goedgekeurd :jerry stelde niet zo heel veel voor maar toch altijd weer spannend.
    nu nog ff een andere 5 bak erachter want van deze is de derde niet goed en dan is ie klaar :thumb

    #17938910

    :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics

    #17938911

    vooras is nu van een opel gt met schijfremmen/remklauwen van een calibra en met een kadett E 20/16v hoofdremcilinder en corsa A rembekrachtiger

    in het voorfront ruimte gemaakt voor een koeler van een audi 80

    lekker krap maar ik wou de balk op de orginele plek houden , sommige zetten die balk naar voren maar dat wou ik niet, er nu een electrice fan op omdat de orginele fan niet meer paste ivm de de balk

    een tunnel van een B kadett automaat zodat de vijfbak past

    achteras van een opel GT en omgebouwd naar schijfremmen

    zelf een rvs uitlaat gemaakt

    instelbare panhardstang gemaakt

    voor de liefhebbers heb ik denk ik nog wel een paar foto’s

    #17938912

    mooi werk… :thumb
    veel verbeteringen…!
    en van mij mag je nog wel even doorgaan, met foto’s plaatsen…! :kewlpics

    #17938913

    Nog meer foto’s graag :wub

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.