Voorremklauwen 400 ??

Forumindex Forums Modellen Manta Voorremklauwen 400 ??

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222999

    Goedendag, ik ben er aan begonnen om m’n Manta i300R om te gaan bouwen naar het 5-gaats onderstel.
    Maar loop tegen een probleempje aan, namelijk welke remklauwen er op moeten.
    Er zitten 271 mm schijven op, en de klauwen die er nu bij zijn gaan daar niet overheen passen, hooguit 256 of iets in die buurt………..
    Wie weet er van welke Opel ik klauwen moet hebben??
    Vermoedelijk wel Monza/Senator of Commodore, maar ja…….. zit nu even met de handen in het haar :hmmz

    #17693976

    klopt van een commodore.
    daar zitten de 271mm schijven op, met klauwen met dubbele zuigers.
    heb nog een setje liggen, maar moeten wel gereviceerd worden

    #17693977

    Welke fuseestukken gebruik je? Als je de Commodore fuseestukken hebt, moet je ook Commodore klauwen gebruiken. Als je Manta fuseestukken hebt, moet je monza/senator klauwen gebruiken.

    #17693978

    Heb de Manta fuseestukken er nog op zitten, dus moeten er Monza of Senator klauwen op.

    #17693979

    Dan wordt nu de vraag: wie heeft er een stel goede Monza of Senator A voorremklauwen van bouwjaar 78-80???

    #17693980

    ik denk dat kees in stavenisse wel wat heb liggen
    kijk ff op marktplaats daar staan een paar advertentie,s van hem : http://link.marktplaats.nl/355198676

    of bom uit nieuwerkerk : http://link.marktplaats.nl/352977877

    #17693981

    Ha Raymond, bedankt voor het meedenken :cool: Nieuwerkerk heb ik vanmiddag al gebeld, maar die had niet wat ik zocht, en Kees heb ik een mailtje gestuurd.

    #17693982

    Nog een vraagje, nu over de wielnaven………… ik heb een set 5-boutsnaven met schijven van 271 mm er op zitten, remklauwen komt wel goed denk ik hoor, maar de kroonmoer kan er maar een 6 of 7 slagen op, en dat zónder de schijf die het lager op z’n plek moet houden………
    De gleufjes in de kroonmoer zijn diep uitgevijld om er een splitpen in te kunnen krijgen, niet echt zoals Opel het bedoeld heeft denk ik!
    Moet ik nu andere fusees hebben met aan langere astap of klopt er iets niet met mijn wielnaven??
    M’n normale standaard 4-bouts manta naven passen wel goed met de plaat tussen de kroonmoer en het lager en dan zit alles zoals het hoort.

    #17693983

    Het klopt dat de Astap van een Commodore langer is als die van een Manta. Hoe heb je het überhaupt opgelost met het verschil in diameter van de wiellagers?

    #17693984

    Daar zitten vulbussen in waar de lagers inzitten, maar kom dus 1 cm te kort om de vulplaat en de kroonmoer goed te kunnen monteren.

    #17693985

    Hallo
    ben benieuwd waar en hoe je aan die vulbussen komt.
    deze naven wil ik ook op mijn manta zetten.
    maar zit met het probleem om het passend te maken.
    ik heb een set naven, en een set fusee`s van een commodore
    projekt staat jammergenoeg al een jaar stil

    #17693986

    http://www.autopartsonline.nl heeft machtig veul klauwen en troep

    #17693987

    Klauwen heb ik intussen al, nu de naven nog passend maken op de manta-fuseestukken en als dat niet wil mag Jaap van struijktechniek nieuwe naven draaien uit vol materiaal.

    #17693988

    origineel gepost door kobus
    Hallo
    ben benieuwd waar en hoe je aan die vulbussen komt.
    deze naven wil ik ook op mijn manta zetten.
    maar zit met het probleem om het passend te maken.
    ik heb een set naven, en een set fusee`s van een commodore
    projekt staat jammergenoeg al een jaar stil

    die heb ik er vroeger in laten zetten.:D

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.