Voorpijp met kat Opel Vectra B

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Voorpijp met kat Opel Vectra B

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 170)
  • Auteur
    Berichten
  • #18289206

    Bedankt Willem, maar dat had je me al uitgelegd.
    zoals Je/jullie zie(t)n, zit er maar één slangetje op.
    Ik heb het slangetje dat van het gasklephuis komt aangesloten op het BOVENSTE tuitje.
    Op het onderste tuitje zit nu dus niets, dus niet naar het rechter spatscherm.
    Hoort dat er wel op te zitten en geeft het problemen als het er niet op zit?
    Dit zijn toch vacuüm slangetjes en ik heb altijd begrepen, dat als vacuüm slangetjes kapot zijn, of helemaal niet aanwezig, je altijd problemen krijgt.
    Dus…moet ik dat andere slangetje ook ergens op aansluiten, of hoeft dat niet en zit het goed zo ….
    Als er wel een tweede slangetje op moet (onderste tuitje), waar moet het dan op worden aangesloten
    Zit er een of andere aansluiting bij het rechter spatscherm, waar dat slangetje dan op hoort ?

    Stefan

    #18289207

    Zou het wel werkend maken inderdaad.
    Kan wel problemen geven.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18289208

    Ok wim, maar waar zit dat dan op.
    Zit er een tuitje bij spatscherm waar dat slangetje dan op hoort?

    #18289209

    Actief koolstoffilter tankontluchting.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18289210

    Jij hebt veel kennis van Opel en bent de Opel goeroe, maar IK heb geen idee waar het koolstof filter zit. Is dat gemakkelijk te herkennen?

    #18289211

    Achter het rechter binnenscherm.
    Zeg maar tussen je wiel en rechter voordeur in het spatbord.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18289212

    Kun je daar zo vanuit de motor gewoon bij
    bij, of moet dan de boel los?

    #18289213

    Heb even gekeken, maar daar kom je dus niet bij vanuit de motor kap/ruimte ?
    Moet daarvoor het wiel eraf, of moet hij daarvoor op de brug zodat je er van onder bij kan ?
    Hoe kom je daar bij ?
    Wat zijn de eventuele problemen, als dat niet zit aangesloten ?
    Misschien een wat stomme vraag….rechter spatscherm.
    Welke kant is rechts .. Is dat de kant van het stuur, of juist de bijrijders kant.
    Dus gerekend vanachter het stuur, of wanneer je voor de auto staat

    Stefan

    #18289214

    Zoals willem zegt.. Plastic wielkuip los halen..
    Met rechts bedoeld hij bijrijderskant..

    #18289215

    Ok, zo leer je steeds wat meer.
    Wat doet dat actieve koolfilter, en wat zijn de gevolgen van het niet aangesloten zijn op het tank ontluchting klepje ?
    Aan dat tank ontluchting klepje zitten dus twee tuitjes.
    Het bovenste tuitje is nu aangesloten met een slangetje op het gasklephuis.
    Het onderste tuitje (is nu leeg) zou dan aangesloten moeten worden op dat actieve koolstof filter ?
    Wat gebeurt er als ik dat niet doe.
    Heb geen benzine lucht in de auto….

    Stefan

    #18289216

    Actief Koolstoffilter doed de dampen vrijkomd uit de tank beluchting filteren voor ze opgezogen worden voor de motorm

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18289217

    Goed, maar wat gebeurt er met de motor/auto, wanneer het niet is aangesloten?

    #18289218

    Trekt hij zowiezo valse lucht door het niet asngesloten pijpje.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18289219

    En als ik nu op dat onderste pijpje een stukje slang plaats en afdop/afsluit?
    Dan krijgt hij daar in ieder geval geen valse lucht, of kan dat niet?

    #18289220

    Is dat een goede (tijdelijke) oplossing, zodat de motor geen valse lucht krijgt, of krijg ik dan andere problemen ?

    #18289221

    ik denk als je geen storingen wilt dat je het beter kunt aansluiten zoals het aangesloten heeft gezeten.. als je er wat anders aan gaat doen heb je kan dat er iets niet goed gaat qua storingen… althans lijkt mij..

    #18289222

    Ik had net iets raars. Stationair deed raar. Ik had het tweede tuitje afgesloten met een slangetje met een schroef erin waardoor het vacuum was. In stationair schommelde de auto en stationair deed licht vroem vroem vroem, dus niet egaal, maar licht stotend. Je voelde de auto een beetje schommelen. Slangetje maar weer los gehaald. Iemand enig idee.

    #18289223

    Aansluiten zoals het hoort, je hebt wat veranderd waar hij aan gewend was, kan zijn dat hij moet wennen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18289224

    Begrijp ik en zal het beter aansluiten, maar heb voor nu met een slangetje de boel vacuum gemaakt. Lijkt mij, dat wanneer het slangetje op het actief koolfilter is aangesloten, de boel ook vacuum wordt. Nu krijgt hij in ieder geval geen valse lucht via het tank ontluchting klepje. Weet iemand hoe die tuitjes moeten worden aangesloten? Bovenste tuitje op gasklephuis en onderste op actief koolfilter, of juist andersom..

    #18289225

    Heeft iemand een Vectra B met X20XEV motor, die even wil/kan kijken hoe dat zou moeten zitten op de tank ontluchting klep?

    #18289226

    als ik me niet vergis ( kuch) is het zo`n dingetje …
    http://thumbs.ebaystatic.com/d/l225/m/meWCbtRsqyNQraJuzoJlhJQ.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18289227

    Dat is het actief koolstof filter. Ik moet weten hoe de slangetjes van het tankontluchting klepje lopen. Eentje gaat naar het gasklephuis en een naar het actief koolstof filter. Op het tank ontluchting klepje zitten twee tuitjes. Welk tuitje/slangetje gaat naar het gasklephuis en welke naar het actief koolstof filter, zodat ik de slangetjes op de juiste manier kan aansluiten.

    #18289228

    http://workshop-manuals.com/vauxhall/vectra-b/l__fuel_and_exhaust_system/fuel_system/technical_service_bulletins/noise_vibration_rattle/noises_when_tank_vent_valve_is_in_operation/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    ik weet niet of er 1 of 2 op de klep staat.. in het digitaal handboek staat slang 1 en slang 2

    #18289229

    Ik noem het even boven en onder.
    Je hebt het rode stekkertje van tankontluchting klep. Vlak onder dat stekkertje is 1 en daaronder is twee. Op een zit nu de slang naar gasklephuis en twee zou dan naar koolstof filter moeten gaan? Of juist andersom? Zie fotootjes hier boven (blad 3). Op foto zit het slangetje op het onderste tuitje, maar dat heb ik veranderd en nu zit gasklephuis op bovenste tuitje (1 dus).

    #18289230

    dan zou de andere op het overgebleven tuitje gaan zou je denken
    het is denk ik gewoon proberen en kijken wat er werkt en wat niet…

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 170)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.