Vooras scheef?

Forumindex Forums Modellen Manta Vooras scheef?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237626

    Ik heb vandaag tijdens het wisselen van mijn wielen voor nieuwe wat raars ontdekt; het linker wiel steekt ongeveer een centimeter verder uit dan de recht aan de voorkant! Zeker met de nieuwe 7J wielen valt het echt op, het was met mijn 6J ATS’jes nooit opgevallen maar nu ik het heb gemeten blijkt er ook verschil in te zitten.

    Het ligt in ieder geval niet aan de wielen of de remschijven, dat heb ik allemaal nagekeken. Ook de lengte van de ankerplaat naar de bevestiging van de onderste draagarmen is gelijk. Waar zou het probleem anders aan kunnen liggen?

    #17878260

    Voorschermen verschillen nog al eens

    #17878261

    @Manta 24V wrote:

    Voorschermen verschillen nog al eens

    Da’s een goeie. Zal morgen eens meten hoe breed de voorschermen zijn t.o.v. de motorkap. Manta is overigens verlaagd met Koni geel en Apex -40mm.

    #17878259

    Als het niet het spatbord is, zou het ook een afwijkende ET waarde bij één van de wielen kunnen zijn?

    #17878262

    Bovenste fusee kogel verkeerd om?

    #17878263

    trekt je auto ook naar links als je het stuur loslaat?

    #17878264

    Er zijn ook verschillende wielnaven in de handel.

    Wie weet is er ooit één verwisseld voor een ander type. :hmmz

    #17878265

    Goede suggesties! Zaterdagmiddag heb ik misschien even tijd komt te kijken. Zo op het eerste gezicht zijn de spatborden hetzelfde en sowieso zijn de wielen allemaal gelijk (had ik al gecheckt).

    #17878266

    @Stender wrote:

    Goede suggesties! Zaterdagmiddag heb ik misschien even tijd komt te kijken. Zo op het eerste gezicht zijn de spatborden hetzelfde en sowieso zijn de wielen allemaal gelijk (had ik al gecheckt).

    Zaterdagmiddag heb je daar geen tijd voor joh.
    Dan ben je in Lent op een mooie meeting.
    :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

    #17878267

    @manta_dennis wrote:

    @Stender wrote:

    Goede suggesties! Zaterdagmiddag heb ik misschien even tijd komt te kijken. Zo op het eerste gezicht zijn de spatborden hetzelfde en sowieso zijn de wielen allemaal gelijk (had ik al gecheckt).

    Zaterdagmiddag heb je daar geen tijd voor joh.
    Dan ben je in Lent op een mooie meeting.
    :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

    Ja ik ga vroeg, misschien kan ik daarna nog even snel naar mijn broertje voor de garage. Lent ga ik niet missen hoor :thumbup

    #17878268

    Auto op de brug gehad en veel gemeten: waarschijnlijk ligt het probleem tussen de ankerplaten en de velgen in, dat is dus al mooi. Morgen ga ik de wielen er voor afhalen en meten als ik tijd over heb.

    #17878269

    Volgens mij ligt het aan de bovenste draagarmen en de bevestiging van de fuseekogel. Daar zit namelijk rechts een kleine opening tussen fusee en draagarm en links niet. Afstand tussen bevestiging fusee en ankerplaat is links dan ook groter dan recht, ongeveer 7/8mm. Verschil in draagarmen dus? Heb naar de gaten gekeken (twee bouten aan de zijkant) maar die zijn niet verschoven ofzo.

    Maar, wat is normaal?

    Links:

    Rechts:

    #17878270

    @Kale gek wrote:

    Bovenste fusee kogel verkeerd om?

    Volgens mij zit de rechtse fuseekogel verkeerd om..

    #17878271

    Ja, deze zijn excentrisch, maar dan heb je ook bij één band schuine slijtage!

    #17878272

    @ben-limo-16v wrote:

    @Kale gek wrote:

    Bovenste fusee kogel verkeerd om?

    Volgens mij zit de rechtse fuseekogel verkeerd om..

    Is het normaal dan dat 7J ET12 ver uitsteekt? Leek mij dat rechts normaal is.

    @Kadett C wrote:

    Ja, deze zijn excentrisch, maar dan heb je ook bij één band schuine slijtage!

    Dat heb ik nog niet gemeten, zal zo de auto laten zakken en de stand van de wielen controleren. Banden zijn vrij nieuw en merk amper slijtage.

    #17878273

    Als de auto niet verlaagd is, dan hoef je daar geen gleufje te zien bij de fuse kogel, bij verlaging is het vaak noodzakelijk dat hij even omgedraaid wordt en wat vaak vergeten wordt, de voorste stabilisatorstang aanpassen, deze hoort eigenlijk ongeveer horizontaal te lopen als de auto op z’n bandjes staat.

    7J ET12 is toch een maat waarbij de boel aardig naar buiten komt.

    #17878255

    @henk 400rr wrote:

    Als de auto niet verlaagd is, dan hoef je daar geen gleufje te zien bij de fuse kogel, bij verlaging is het vaak noodzakelijk dat hij even omgedraaid wordt en wat vaak vergeten wordt, de voorste stabilisatorstang aanpassen, deze hoort eigenlijk ongeveer horizontaal te lopen als de auto op z’n bandjes staat.

    7J ET12 is toch een maat waarbij de boel aardig naar buiten komt.

    Auto is dus 40mm verlaagd, dus beide fusees moeten zitten zoals rechts? De stabilisatorstang moet ik even nakijken hoe die zit, maar ik zal eerst de fusee eens goed doen. Ik weet dat 7J ET12 best breed is maar achter viel het mooi binnen de wielkasten en alleen linksvoor kwam het er buiten.

    #17878258

    Morgen ga ik met een beetje geluk links de fusee omdraaien.

    #17878257

    Nou 7J is niet zo breed, maar in comb. met de ET12 komt hij toch wel aardig naar buiten met elkaar.

    Bij 40 mm verlaging kan het handig zijn inderdaad even een spleetje aan beide kanten te hebben tussen fusee en draagarm ivm de camberstand.

    #17878256

    Lijkt erop dat het probleem opgelost is (heb de brede wielen nog niet gepast omdat er nog verkeerde banden omheen liggen). Het was ook best simpel, schroeven eruit en dat ding rondslaan.

    Bedankt!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.