Voor de liefhebber een how2 voor het vervangen van inlaatspr

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Voor de liefhebber een how2 voor het vervangen van inlaatspr

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227737

    Deze kwam ik tegen voor de liefhebber die wil weten hoeveel werk het is om een inlaatspruitstuk te vervangen van een 1.9 CDTi ( Z19DTH )

    http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=121315

    Wel ff inloggen , anders kan je het niet zien !

    #17750180

    Komt me bekend voor :cry

    Heb er ongeveer 10 uur aan liggen te klooien, omdat alles via de bovenkant is gedaan. :P

    #17750181

    zou je misschien bij jou een keer kunnen kijken welke nummers op de inlaat staan? Met de nummers die ik in tis had gevonden kom ik er toch niet.

    #17750182

    oja.. vergeten te kijken.
    Ik kom er op terug !

    #17750183

    Misschien dat je ook aan deze foto kunt zien of het een gemodificeerde is of niet, dan kunnen mensen hem ook makkelijk herkennen. Want het stangetje zou er anders uitzien bij een gemodificeerde:

    #17750184

    Zo te zien wel !

    FF een close-upje van een klep misschien

    #17750185

    Als dan ook nog iemand een foto kan posten van een ongemodificeerde klep dan kunnen we het verschil mooi zien king:

    #17750186

    OUD:

    Kenmerk: wervelklep is aan de bovenkant rond met een nokje voor de stang.

    NIEUW:

    Kenmerk: wervelklep is aan de bovenkant niet meer rond, maar heeft een soort kegeltje er op zitten, daar zit het nokje voor de stang op!

    Buiten dat de oude vies is en de nieuwe schoon !!:P

    #17750187

    hier zie je de oude type kleppen in werking:

    #17750188

    Ik lees hierboven dat het vervangen van inlaatspruitstuik van Z19DTH 10 uur werk is !? Dat lijkt mij een beetje veel.
    ik dacht het uurtje of 4 – 5 werk was ? Klopt dat?
    Moet ook distr.set af vervangen van inlaat ??

    #17750189

    Ik laat die :swear constructie binnekort kompleet verwijderen door KCPerformance. Ik ben al aan mijn tweede bezig en die lekt als de ‘ziekte’.
    Is ook een gemodificeerde maar het blijft gewoon een ‘bagger’ constructie. Het zou meer koppel geven onder in :hmmz Je merkt eigenlijk alleen dat je minder koppel hebt onderin als dat :swear ding kapot is waardoor de kleppen blijven vastplakken in de behuizing en uiteindelijk je stangetje er af klapt. Bij die nieuwe kan op een gegeven moment het elektromagnetische gedeelte ook niet meer bewegen. Gevolg. Stangetje breekt niet af maar wel noodloop.

    Bij KCperformance hebben ze de oplossing. Kleppen er uit en dichten die gaten en dan een kleine sw aanpassing en branden met die ZDTH :afro Kost een paar centen maar is goedkoper dan een nieuwe er in zetten.
    Groet jraaf

    #17750190

    En de tip van de dag: stoomclean eerst de motor, want die roet is echt een ramp.

    #17750191

    @ZafirB wrote:

    Ik lees hierboven dat het vervangen van inlaatspruitstuik van Z19DTH 10 uur werk is !? Dat lijkt mij een beetje veel.
    ik dacht het uurtje of 4 – 5 werk was ? Klopt dat?
    Moet ook distr.set af vervangen van inlaat ??

    4-5 uur is wel erg kort. Het halve blok moet hierbij los. Dit is wel wat meer werk.
    8 uurtjes is wel het minimum !

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.