volvo klauwen

Forumindex Forums Modellen Manta volvo klauwen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215847

    hoi,

    icm Prelude schijven kun je volvo 240/244 Girling klauwen op de manta monteren.
    Moeten dit perse de Girling klauwen zijn of zijn ATE klauwen ook goed?? Heb nl een setje hier in de buurt gevonden bij een kennis die heeft een Volvo 164 (zijn volgens hem dezelfde) staan waar deze opzitten…

    mvg Tom

    #17583979

    :hmmz pest is dat je dus die klauwen hebt (4-zuigerig) voor een enkele schijf en geventileerde schijf, ook op de 240 modellen komt dat voor en of de 1 nu ATE is en de ander Girling durf ik niet te zeggen, misschien zitten ze ook op beide.

    In mijn optiek, als het past, dan past het ongeacht welk merk het is, ik zou even meten of die klauwen zijn voor de geventileerde schijf of de enkele.

    #17583980

    deze is voor geventileerde, hij had er 1 klaargelegd voor enkele met het verhaal erbij dat het net zo erg is of nog erger qua sponsen bij circuitrijden ed als wat ik nu heb, maar toen ik zei dat ik geventileerde schijven pak dacht ie ineens aan een 164 die nog ergens achter in een hoekje stond en die had de ATE waarschijnlijk, moet ik nog ff checken. Maar de vraag was omdat waar ik t vandaan had ze t over 240/244 girling klauwen hebben.

    Zit alleen nog te twijfelen tussen dit en de Monza remmerij. Wat remt er nu beter??

    #17583981

    De volvo klauwen remmen beter, Opel heeft nooit echt goede remmen gehad.

    Je hebt vast op Opeltuners.com gekeken, daar hebben ze het ook altijd over Girling klauwen

    dit is het bewuste artikel: http://users.telenet.be/jov/opeltuners/gtbrakes/index.html

    En dit is een citaat daaruit, “Use the Volvo 240 series Girling brakes for ventilated disks Not the ATE ones these where used with thicker disks.”

    Blijkbaar is het bij deze ombouw een belangrijk punt ivm de schijfdikte.
    Op zich is daar wel weer achter te komen via “h-base” hoe dik de schijf moet zijn en welke klauw daarbij beter past.

    #17583982

    nee had van mantacabrio.nl, maar voor zover ik zie op h-base over dikte vd schijf is bij een prelude 21 mm en bij Volvo 240, 244 staat alleen 22 mm bij, bij klauwen staat niks over de maat enkel ATE stysteem of TRW systeem.Ook waar ik die klauwen heb gevonden zeggen ze dat t hetzelfde is ATE en Girling, aangezien deze man alleen in ouwe Volvo’s doet moet ik m eigenlijk wel geloven. Maar ik ga t logisch nog wel opmeten natuurlijk… Maar maakt 1 mm dunnere schijf uit? Lijkt mij niet toch…

    #17583983

    Ik hou dit in de gaten voor mijn remmerij:vertag Dan sodemieter ik de omega 3000 remmerij wel weg….

    #17583984

    origineel gepost door Kale gek
    deze is voor geventileerde, hij had er 1 klaargelegd voor enkele met het verhaal erbij dat het net zo erg is of nog erger qua sponsen bij circuitrijden ed als wat ik nu heb, maar toen ik zei dat ik geventileerde schijven pak dacht ie ineens aan een 164 die nog ergens achter in een hoekje stond en die had de ATE waarschijnlijk, moet ik nog ff checken. Maar de vraag was omdat waar ik t vandaan had ze t over 240/244 girling klauwen hebben.

    Zit alleen nog te twijfelen tussen dit en de Monza remmerij. Wat remt er nu beter??

    heb zelf nog niet met de volvo 240 klauwen gereden
    heb ze wel maar auto nog ff niet rijklaar

    heb wel onder m,n manta voor monza klauwen en achter
    commodore klauwen

    en ook dat remt al als een dijk
    dus dat is cker ook geen slechte keus

    ik heb voor m,n ascona
    de 4 pots girling klauwen van de 240;)

    #17583985

    origineel gepost door Pastra
    Ik hou dit in de gaten voor mijn remmerij:vertag Dan sodemieter ik de omega 3000 remmerij wel weg….

    die remmen doen het goed hoor op een manta b :thumbup

    had ik ook toen ik met de 180 pk 6 cil. reed :thumbup

    #17583986

    Het is niet alleen de zuigerdiameter waardoor remmen beter remmen of niet. Het gaat ook om de schijfdiameter. Met welke schijven rijden jullie met de volvo klauwen? Want de Omega schijven zijn 296x28mm en dat redt je met de volvo klauwen bij lange na niet volgens mij.

    #17583987

    Omega is hier volgens mij niet gelinkt aan de volvo klauwen.

    Ik meldde alleen dat ik dus samen met het blok van een omega 3000 ook de remmerij over wilde zetten. En omdat ik dacht dat de omega remmerij dus niet goed zou zijn(henk400r zei dat opel-remmerij niet het beste is), wilde ik dus die remmerij weg gooien.
    Maar als de omega remmerij goed genoeg is voor op de manta i.c.m. de C30NE behoud ik het setje remmerij gewoon.:vertag

    #17583988

    @ louwe 16 klepper :

    Kan jij voor mij zo één volvo klauw eens op de weegschaal
    leggen

    Ik had graag een idee gehad van het gewicht in verhouding
    met wat ik nu zitten heb.
    Ik ga ook volgende week naar Birmingham en dan had ik graag een referentie geweten snap je

    Alvast bedank (indien je het doet natuurlijk!!)

    #17583989

    origineel gepost door hillclimber16V
    @ louwe 16 klepper :

    Kan jij voor mij zo één volvo klauw eens op de weegschaal
    leggen

    Ik had graag een idee gehad van het gewicht in verhouding
    met wat ik nu zitten heb.
    Ik ga ook volgende week naar Birmingham en dan had ik graag een referentie geweten snap je

    Alvast bedank (indien je het doet natuurlijk!!)

    wil ik wel ff doen:thumbup
    zal zo wel even kijken voor je:thumbup

    #17583990

    heb net ff voor je gekeken

    enkel n probleempje
    onze digitale keuken weegschaal
    gaat op tilt net boven de 3 kg

    een peronen weegschaal hebben we ook wel maar staat ergens tussen onze opgeslagen spullen bij m,n ouders

    ivm tijdelijke bewoning
    ivm verbouwing van onze boerderij

    dus ze zitten boven de 3 kg p/st
    ik denk niet heel veel
    want ik ben hem met de hand steed iets minder blijven tillen

    en t meest gewicht zat dus op de wegschaal

    ik schat dat ze rond de 3200/3500 gram wegen
    dat is incl remblokken;)

    wel zag ik n ander probleem
    ik heb deze klauwen gebruikt gekocht
    laten stralen en poedercoaten
    en daarna geheel gereviseerd

    maar ik zag nu dat de poedercaoting al op verschillende plekken gewoon loslaat:o:thumbdown

    terwijl de klauwen nog nooit gemonteerd zijn geweest
    hebben enkel een poos in een wat vochtige schuur gelegen

    ben er dus slecht over te spreken:thumbdown:thumbdown:thumbdown

    opnieuw laten doen is ook geen optie want dan moet ik ze ook opnieuw reviseren:thumbdown

    foto,s van de klauwen staan in dit topic:
    http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=79419
    pagina 1;)

    #17583991

    schijven worden 262 mm is 16 mm groter dan de rekord schijven die ik nu heb. Dus dat scheelt al, ik vind deze ook niet heel slecht remmen, zelfs met 6 cilinder sta ik snel stil.. T enige is dat ze te heet worden en dat ik er te weinig gevoel bij heb. Ook vind ik ze te klein voor in de 16″ zou t graag mooi gevuld zien maar kan zo geen setup vinden die groot is en waarvan ze zeggen dat t beter remt dan de volvo setup, vandaar de vraag van de Monza remmen, die zijn weer wat groter…

    Verder heb ik even bij die volvoman rondgesnuffeld in de boeken en in een zweeds boek de maten gevonden. staat bij girling 262 x 21 en bij ate 262 x 24 dus anders dan via h-base. De schijven van die 164 die, volgens hun, hetzelfde zijn zijn volgens dat boek een heel stuk groter, maat ben ik even kwijt, ga zaterdag even die 164 zelf nog meten en kijken of ik die klauwen op de manta kan schroeven, als dat lukt kan ik weleens kijken of ik er schijven bij kan vinden..

    #17583992

    Terug van Birmingham en het is super geweest
    al ben ik wel redelijk wat eurotjes lichter terug gekomen

    De mannen van Hispec hebben voor onze oudere opels
    de oplossing als het al wat rapper gaat.
    Het worden 280×24 schijven met 4 piston alu klauwen.
    Heel mooi materiaal voor een redelijke prijs tegenover
    de andere merken.
    Of de kwaliteit ook dezelfde is zal ik pas later kunnen
    bevestigen. In ieder geval is dit merk ondertussen op de
    engelse wagen regelmatig terug te vinden en zelfs bij de
    gerenomeerde tuner te koop voor de zware escorts bvb.

    Nu nog wachten tot de boel geleverd is.

    Ivan

    #17583993

    De Volvo klauwen had ik ook op mijn Alfa Giulietta zitten en daarop voldeden ze erg goed… Dit is dan wel met een schijf van +/- 265mm. Moest overigens wel een grotere hoofdremcilinder gebruiken voor het pedaal echt goed aanvoelde.

    De klauwen van een Alfa 75 TS of v6 zijn overigens ook een pasklare oplossing i.c.m. Rekord schijven. Zijn hele mooie alu dubbelzuigerklauwen van Brembo. Passen er zo op.:agent

    @ Hillclimber16v;

    Zitten er bij die klauwen wel stofhoesjes rond de zuigers? bij veel van de aftermarket klauwen is dat niet het geval en dan gaan de zuigers al gauw vastzitten:cry, vooral bij veel weggebruik.

    #17583994

    Het zijn de Billet 4 pots met stofkappen.

    Dat had ik ook gezien op de beurs en eerlijk
    zij de man zelf van ze met stofhoes te nemen.
    In hun hogere reeksen competitie materiaal
    zou dit minder een probleem moeten zijn volgens hen.
    Misschien om dat deze wagens iets meer uit elkaar
    genomen worden voor controle.

    Op mijn kadett heb ik een andere hoofdremcilinder zitten
    van een klein wagentje omdat die veel compacter zijn
    dan de originele van kadett-c en deze wam te dicht bij de uitlaat collector.
    We zien wel als de remmen erop zitten.
    Indien dat het niet meer lukt schakel ik waarschijnlijk over
    op een pedalbox met twee cilinders en bias regeling

    #17583995

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door Kale gek
    deze is voor geventileerde, hij had er 1 klaargelegd voor enkele met het verhaal erbij dat het net zo erg is of nog erger qua sponsen bij circuitrijden ed als wat ik nu heb, maar toen ik zei dat ik geventileerde schijven pak dacht ie ineens aan een 164 die nog ergens achter in een hoekje stond en die had de ATE waarschijnlijk, moet ik nog ff checken. Maar de vraag was omdat waar ik t vandaan had ze t over 240/244 girling klauwen hebben.

    Zit alleen nog te twijfelen tussen dit en de Monza remmerij. Wat remt er nu beter??

    heb zelf nog niet met de volvo 240 klauwen gereden
    heb ze wel maar auto nog ff niet rijklaar

    heb wel onder m,n manta voor monza klauwen en achter
    commodore klauwen

    en ook dat remt al als een dijk
    dus dat is cker ook geen slechte keus

    ik heb voor m,n ascona
    de 4 pots girling klauwen van de 240;)

    hey louwe

    ik heb volgens mij dezelfde remmerij als jij onder de ascona(5×120).
    en heb laatst geprobeert volvo klauwen erop te zetten maar dit paste niet simpelweg omdat de schijven te groot zijn. en daardoor de boutgaten niet overheen komen.

    heb je ze al geprobeert?

    #17583996

    Heb een post gemaakt in de remmen afdeling

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119820

    #17583997

    Die volvoklauwen passen idd niet zo erop, en als je omegaschijven gebruikt dan valt je remblok er niet helemaal op zodat je alleen de buitenkant van de schijf gebruikt. Je moet dan iets maken waardoor de klauw verder naar achter komt en daardoor krijg je het probleem met de blokken.

    #17583998

    origineel gepost door larsjeG40

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door Kale gek
    deze is voor geventileerde, hij had er 1 klaargelegd voor enkele met het verhaal erbij dat het net zo erg is of nog erger qua sponsen bij circuitrijden ed als wat ik nu heb, maar toen ik zei dat ik geventileerde schijven pak dacht ie ineens aan een 164 die nog ergens achter in een hoekje stond en die had de ATE waarschijnlijk, moet ik nog ff checken. Maar de vraag was omdat waar ik t vandaan had ze t over 240/244 girling klauwen hebben.

    Zit alleen nog te twijfelen tussen dit en de Monza remmerij. Wat remt er nu beter??

    heb zelf nog niet met de volvo 240 klauwen gereden
    heb ze wel maar auto nog ff niet rijklaar

    heb wel onder m,n manta voor monza klauwen en achter
    commodore klauwen

    en ook dat remt al als een dijk
    dus dat is cker ook geen slechte keus

    ik heb voor m,n ascona
    de 4 pots girling klauwen van de 240;)

    hey louwe

    ik heb volgens mij dezelfde remmerij als jij onder de ascona(5×120).
    en heb laatst geprobeert volvo klauwen erop te zetten maar dit paste niet simpelweg omdat de schijven te groot zijn. en daardoor de boutgaten niet overheen komen.

    heb je ze al geprobeert?

    niet echt geprobeerd wel heb ik nog andere fusee stukken
    +naven(irmscher)
    voor ombouw naar 5 x 120
    daar passen ze wel zo op;)
    enkel is daar nog schijven bij vinden erg lastig
    heb al wat gepast met vw schijven
    dat zou in principe moeten lukken
    maar hou de optie nog even op

    ben er nog niet uit wat ik uiteindelijk ga gebruiken
    mischien de volvo klauwen niet eens:hmmz

    #17583999

    die volvo klauwen passen perfect met citroen cx schijven

    #17584000

    origineel gepost door mantaroel
    die volvo klauwen passen perfect met citroen cx schijven

    kan zijn maar waarschijnlijk
    niet met de irmscher nafen

    had de cx ook niet de handrem op de voorste remmen zitten
    :hmmz;)

    #17584001

    op de volgende link kun je ook zoeken op schijf afmetingen.;)

    http://www.brembo.com/ENG/catalogo_AM/2008/index.html

    #17584002

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door mantaroel
    die volvo klauwen passen perfect met citroen cx schijven

    kan zijn maar waarschijnlijk
    niet met de irmscher nafen

    had de cx ook niet de handrem op de voorste remmen zitten
    :hmmz;)

    Wat heeft de handrem er dam mee te maken???

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.