Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › volvo achteras bij c kadett
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2011 om 12:25 #17234109
Weet iemand of ik de handremkabel (remtrommels) van de c kadett kan aansluiten op de achteras van een Volvo 240 achteras?
Ik heb de as nog niet gezien persoonlijk en weet het dus nog niet.
Deze achteras heeft schijfremmen en remschoenen namelijk.
13 maart 2011 om 19:25 #17834336bij restauratie en verbouwing is er iemand bezig met een manta a met een volvo motor en achteras, in dit topic staan ook diverse foto’s van een 240 as.
groetjes
13 maart 2011 om 19:42 #17834337Van Asko heb ik helemaal door gelezen. Staat nog niks over of het past bij de manta met de handremkabel.
14 maart 2011 om 07:58 #17834338Naja het lijkt me logisch dat je wat dingen moet veranderen, maar als je van kabels naar kabels gaat kan het nooit moeilijk zijn. Misschien andere nippels er op of een andere aansluiting bij de handrem zelf.
Ik denk dat je je meer zorgen moet maken over het maken van nieuwe ophangingen voor de draag armen enzovoorts.
14 maart 2011 om 08:56 #17834339Ik vroeg hier om de handremkabelbevestiging en wat jij zegt, klinkt ok.
De beugels heb ik zo nagemaakt, dat is het punt helemaal niet.
14 maart 2011 om 09:53 #17834340snap ik, maar als je die beugels kan maken, dan snap ik niet dat je die kabel als een probleem ziet haha.
Meeste mensen zien het juist eerder andersom.;)
maar succes ben benieuwd
14 maart 2011 om 10:26 #17834341Dat klopt ook weer, maar ik heb het nog niet gezien met mijn eigen ogen. Ik weet niet, ik wilde het gewoon van te voren even vragen.
I.i.g. zijn die volvo assen vele malen goedkoper dan de dikke kadett c assen (die zijn belachelijk duur, waarom, geen idee).
Dus ga ik liever voor een volvo as.
14 maart 2011 om 10:38 #17834342groot gelijk heb je, ik heb nog ff gegoogled naar die volvo assen maar ik kan verder geen info vinden.
die kadett assen zijn zo duur omdat ze schijnbaar zeldzaam worden :P
14 maart 2011 om 10:42 #17834343:D
Ik ben nu even komplete volvo’s aan het bekijken, met gasinstallatie ook al voor 500 – 800, dus dat gaat goed.
En die stoelen van een nieuwer type met leer zouden erg goed zitten, dus de stoelen en bank kan ik ook overnemen, alleen de remmen voor de vooras, kijken wat ik daar nog mee kan.
14 maart 2011 om 11:30 #17834344Maarja, ik kan pas over minstens 2 maanden hieraan beginnen, heeft nu geen haast, ik heb alleen nog steeds niet besloten welke motor ik nou ga inbouwen, die lekker zuinig is, dus een ohc blok.
14 maart 2011 om 11:51 #17834345[rquote=1890839&tid=144437&author=076 wokkel]groot gelijk
die kadett assen zijn zo duur omdat ze schijnbaar zeldzaam worden :P[/rquote]
Maak daar maar van: Zijn zeldzaam geworden.
Vroeger met de rally’s werden dikke assen bij de 5min vervangen zowat, toen koste ’t allemaal geen drol…
En nu is iedereen opzoek erna omdat alle 1.6S kadett-c’s zowat uitgestorven raken.
Tjah…. :P Volvo assen zijn niet gek inderdaad :) En anders toch gewoon een hele brede kadett maken en omega assen eronder rammen? :P
14 maart 2011 om 14:19 #17834346Heb nog wel een kadett achteras maar die gaat inderdaad niet weg voor niks ;)
Volvo achterassen zijn inderdaad een aanrader als ik anderen moet geloven (net zoals Volvo motoren trouwens)
Rik Ophuis heeft er een onder zijn b ascona14 maart 2011 om 15:01 #17834347ik zou gewoon de volvo handremkabels gebruiken en ze idd passend maken op het handrem mech.
de aandrijfas aanpassen kun je bij bedrijven laten doen
en ja dan nog ff 2 veerschotels van een c-kadett erop lassen
en evt. de naven aanpassen naar 4×100
:thumbup
15 maart 2011 om 14:02 #17834348Inderdaad zoals jullie nu zeggen, maar dit duurt nog even, zodra ik verder kan, laat ik het weten hier.
15 maart 2011 om 14:10 #17834349of rekord e handrem kabels? die zijn toch langer
15 maart 2011 om 14:14 #17834350Die wat ik hier heb liggen van E Rekord zijn inderdaad langer, maar ik kan verder niks zeggen, ik heb nog geen volvo as gezien in het echt en of geen duidelijke foto’s.
15 maart 2011 om 20:00 #17834351[rquote=1890943&tid=144437&author=rabbitopc]
en ja dan nog ff 2 veerschotels van een c-kadett erop lassen
[/rquote]
En zo werkt het dus niet… De volvo as heeft geen staartstuk naar voren toe en zal kantelen onder de auto tenzij je een 4 link maakt.;)
16 maart 2011 om 11:11 #17834352[rquote=1892158&tid=144437&author=giuliettaevo][rquote=1890943&tid=144437&author=rabbitopc]
en ja dan nog ff 2 veerschotels van een c-kadett erop lassen
[/rquote]
En zo werkt het dus niet… De volvo as heeft geen staartstuk naar voren toe en zal kantelen onder de auto tenzij je een 4 link maakt.;)[/rquote]
idd ja net ff gaan kijken bij mijn volvo as en voor jullie ff wat foto’s gemaakt. :thumbup
moet idd 4 link worden :(

16 maart 2011 om 12:09 #17834353Dat weet ik, de 2 bovenste, moet ik beugels voor maken en met de veerschotels, kan ik nog rustig over nadenken.
16 maart 2011 om 13:40 #17834354[rquote=1892529&tid=144437&author=GS2.6]Dat weet ik, de 2 bovenste, moet ik beugels voor maken en met de veerschotels, kan ik nog rustig over nadenken.[/rquote]
daar zat ik ook aan te denken ja , kadett c veerschotels erop en die orgineel monteren.
maar dan moet je de verlengstangen die aan de veerschotels van de kadett c komen niet vastschroeven maar ook vastlassen dat mag dan niet scharnieren, lijkt me.en dan voor de bovenste volvo armen idd nieuwe bevestigingspunten maken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.