Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › vol autumatische versnellingsbak corsa 1.4 2002
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2014 om 00:02 #18217968
Bak staat op peil, er zit een rode dunne olie in, lijkt me transmissie olie??
Heb geen idee of er soorten transmissie olie zijn die absoluut niet in deze AF 13 mogen.
Er is een kleine 1000km meegereden na vervanging homokineten.
Kan bij gar eens informeren wat er ingegooid is
Loopt bak ver leeg als assen er uit zijn??18 februari 2014 om 17:40 #18217969Beste forumleden,
Vandaag op werk m,n gedachte nog eens vastgepint op de weigerende vol auto maat.
Je hoort de bak schakelen met dr.motor .er draait toch het een en ander in de bak.
electrisch zit het dan toch ook wel allemaal goed denk ik zo
koppelomvormer dan toch kapot??
Je gaat op den duur toch denken dat het in de bak moet zitten, wat denken jullie.Bij thuiskomst voor ,t eerst gekeken hoe die bak eraf te krijgen
,T loopt niet over met de ruimte,wat is de beste methode om te demonteren(makkelijkste)
heb helaas geen vraagbaak19 februari 2014 om 16:57 #18217970Als ie schakekelt zou de koppelomvormer moeten werken.
Willem
19 februari 2014 om 21:33 #18217971hoi.
Ben vanmiddag nog bij de monteur van Opelgar. geweest.
Hij heeft hem elektrisch zover als kan uitgelezen ,ook hij zegt dat ie gewoon schakelt in ale versn.
Uitslagen parameters(heb ik dit goed onthouden) allemaal volgens boekje.
Ik vroeg hem of hij ook drukken had gemeten, wij kunnen dat wel bij onze zware machines.
Kan per versn.groep apart gemeten worden.Bij deze opel bak AF13 kan dat niet zij hij.
Hij heeft daarna telf. contact gehad met hun bakken revisie bedrijf(auto bakken doen ze niet zelf)
Zij vertelde hem dat ze zeker waren dat de bak kapot is.
Monteur zelf had deze soort storing ook nog niet eerder tegengekomen.Volgende stap ,ander bakje zoeken ,heb al wat op ,t oog,morgen even gaan kijken. blijft wel een gok.
Revisie bak is een beetje duur voor een 2002.(kleine 1000 euro)Demonteren?? Bak langs onder eruit ,motor ophangen,subframe weghalen,motor wat scheef laten zakken.
Moet net genoeg ruimte geven hoop ik ,Is dit de juiste methode??Koppelomvormer losmaken , bouten via startmotor gatlosdraaien??
Allemaal niet zo gemakkelijk met een heel oude 4 kolomsbrug.
Kijken wat het gaat brengen komend weekend, Als jullie nog tips hebben heel graag19 februari 2014 om 21:36 #18217972Ja is het makkelijkst denk om je subframe te demonteren zelfde als bij een handbak.
Zou het niet proberen op een 4 kolomsbrug als ik jou was.
19 februari 2014 om 21:44 #18217973bouten koppelomvormer van een af13 bak draai je los door de carterpan te demonteren, dan kun je erbij. Startmotor eraf heeft geen zin.
20 februari 2014 om 10:13 #18217974Hoi.
Wow ,het motorblok carterpan bedoel je om de boutjes los te krijgen van koppelomvormer ????
IK heb helaas geen andere mogelijkheid dan de 4 kolomsbrug, weet het maar hebben al meer rare dingen
gedaan op het oude trouwe brugggetje,20 februari 2014 om 23:13 #18217975Hoi.
Carterpan eraf ,en dan zoeken naar een grote stop die in het vlieghuis moet zitten, deze
verwijderen. kan ik hier nog fouten mee maken?? of is het duidelijk als de carterpan weg is??Daarna zoeken naar boutjes van koppelomv dmv draaien motor. kunnen boutjes tussen vliegwiel en huis kwijtvallen??
tussen blok ,vliegwielhuis en carterpan zit daar een pakking tussen?? wat voor soort afdichting zit daar tussen.
graag reactie van jullie.
26 februari 2014 om 20:57 #18217976Hoi.
Corsa rijdt weer,het was toch de bak die kapot was.Het was nog een hele zoekpartij om een zelfde volautomaat te vinden.
In de AF 13 heb je nog heel veel verschillende type,s .uiteindelijk een gevonden moest er wel 400 euri voor wegleggen.
En dan is het toch heel wat sleutelwerk en goed nadenken op de 4 koloms brug om niet te verongelukken.
Heb hem er in m,n eentje terug ingezet,zowat een hele dag mee bezig geweest,dan is het wel fijn dat het uit eindelijk
goed uitpakt. oja de carterpan hoeft er niet af voor de koppelomvormer boutjes er zit een uitsparing in het vliegwielhuis
strak naast de carterpan, verder iedereen bedankt voor jullie informatiegroetjes ad fr.
26 februari 2014 om 21:28 #18217977Mooi dat ie weer rijdt, Blijft toch raar he, dat ie er zo mee ophoud..
Willem
26 februari 2014 om 22:25 #18217978Hoi Willem.
Helemaal mee eens ,kom dat in 1ste instantie ook niet geloven.
Toen ik de bak eruit had liggen en zag dat er onder dat elektr./mechan. schakelmechanisme
nog een aantal electr kabels direct uit de bak kwamen,kreeg ik wel het idee dat er dan elektr.
ineen keer iets kapot is gegaan en dat kan dan mss weer wel.
Willem nogmaals bedankt voor je bruikbare tips.26 februari 2014 om 22:28 #18217979no problem..
Veel rijplezier ermee
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.