Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › vol autumatische versnellingsbak corsa 1.4 2002
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2014 om 22:27 #17264099
Vol automatishe versn.bak corsa 1.4 2002 doet helemaal niets meer.100.000km
Mijn nichtje is er gewoon mee naar huis komen rijden,heeft niks bijzonders gemerkt aan de auto
zoals schakelgedrag of andere vreemde (metalige) geluiden.(rijdt er al een aantal jaar mee)
Ze wil na 10 min weer vertrekken en er gebeurt helemaal niets meer,in geen enkele versnelling
stationair of met gas erop geen enkele reactie ,geen enkel vreemd geluid vanuit de bak.
Op het display zie je wel al je schakel handelingen die je verricht zoals het hoort.versn.bak uit laten lezen bij opel garage, hun concl. electronica goed , versn.bak kapot.
Mijn vraag wat kan er in die 10 min stil staan ineens kapot gaan in die bak??
Hebben jullie een idee15 februari 2014 om 16:27 #18217944geachte forumleden.
Toch even een extra toelichting , auto heeft 2 a3 weken voor kapot gaan automaat
2 nieuwe homokineten gekregen. hebben naar aandrijfas lekkage gekeken,was gewoon droog.
en bak op peil.Ik dacht aan een elektronisch probleem, de uitkomst gar. is de bak.
De koppeling kan die er plotsklaps ineen keer mee nokken??
De auto in gar. laten rep. is veel te duur voor een 2002.
Wat is een norm. prijs voor een bak op de sloop??Heel graag jullie mening
15 februari 2014 om 17:27 #18217945die bakken gaan niet zomaar stuk zonder dat je iets merkt vantevoren.
maar een andere bak wordt lastig, de volautomaat is er niet veel.
kleine kans dat je er een vindt op de sloop.
15 februari 2014 om 21:25 #18217946Geachte forumleden.
Deze vol. autom. bak zit deze alleen gemonteerd achter een 2002 corsa 1.4
Of zijn er meerdere mogelijkheden waar ze ingebouwd zijn??Op welke wijze kondigt zo,n bak aan dat het einde nadert??
16 februari 2014 om 09:56 #18217947gewoon een koppel omvormer automaat??
blokkeert de bak wel in P, en komt ie vrij in andere Versnellings standen, (in P kan je de auto niet weg duwen, in de andere standen wel)
Willem
16 februari 2014 om 10:03 #18217948De bak is dan waarschijnlijk een AF13 Deze zit onder diverse opel modelen Astra F, Astra G, Corsa B, Corsa C, Corsa D, Vectra B en Tigra A.
Je kunt ook de AF17 bak gebruiken Deze zit onder de Astra G, Zafira A, Vectra B en Astra H.16 februari 2014 om 10:03 #18217949Eerst goed controleren of de bak wel stuk is.
16 februari 2014 om 10:24 #18217950Lees mijn vraag, kan zomaar zijn dat de keuezekabel los of gebroken is..
Willem
16 februari 2014 om 16:18 #18217951Hallo Willem.
Kom net thuis en zie jouw reactie,heb ik helemaal nog niet bij stilgestaan.(ben amateur sleutelaar)
Moet dit echt gaan controleren, auto staat op dit moment nog bij opel garage.
Ga er morgen naar toe en vragen of hun dit gecontroleerd hebben en anders
ga ik dit zelf controleren. kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat de bak ineens zomaar in puin ligt.
dank je Willem voor deze tip.16 februari 2014 om 17:12 #18217952Hoi Willem.
Heb in stand P niet meer gecontroleert of hij dan blokkeert (leek)
De kabel los zou een verklaring voor alles kunnen zijn(sprankje hoop)hoop dat gar.dit nog niet niet gecontr heeft.
Wist niet dat er een kabel tussenzat dacht dat er electr. geschakeld werd
Verbinding tussen bak en selecteer handl verbroken geeft dat nog wel wel een normale display weergave??
Kan je het ook voelen wanneer verb. los is selecteerh. gaat een stuk lichter??
. Hebben auto nog gewoon kunnen duwen naar gar. om de hoek nichtje aan stuur
met draaiende moter voor stuurbekr. en remmen , weet niet hoe de selecteerhandle toen stond.
er was geen enkel bijgeluid te horen tijdens duwen.Ik vraag me af of de gar wanneer ze een bak uitlezen en niks vinden nog even verder kijkt naar mech. dingen.
Of is het zo simpel voor hun elektrisch goed dan is bak in puin.graag reactie.
16 februari 2014 om 20:21 #18217953Hallo forumleden
Ik ga morgen naar Opel garage vragen wat er precies allemaal gecontroleert is.
Daarna wil ik de auto daar weghalen,heb niet direct een autoambulance ter beschikking.
De te overbruggen afstand is ong 8 km. 3 km stad de rest zijn buitenwegen.
Slepen met draaiende motor (smering bak??)en snelheid zo laag mogelijk houdend max 50 km.
Kan dit zonder(extra) schade aan vol. autom bak te veroorzaken.
graag jullie reacties.16 februari 2014 om 22:46 #18217954ja, kan
17 februari 2014 om 00:19 #18217955Hoi Wim
Dank voor je reactie.
Heb een kolom er boven nog wat vraagjes over de keuzekabel wellicht niet gezien.
keuzekabel is een stalenkabel toch.
display blijft gewoon werken wanneer er iets mis is met keuzekabel.
kun je het voelen wanneer je selectie handle verzet ,gaat ie dan een stuk lichter(geen weerstand)
waar zit keuzekabel ergens aan de bak gemont.Hoop zo dat het dit is.
graag reactie.
bvd17 februari 2014 om 07:02 #18217956zit bovenop de bak. Als je er niet dagelijks op let zul je het verschil niet voelen.

Kan ook zijn dat dit stuk is:

Of een zekering
17 februari 2014 om 09:55 #18217957Hallo Haasje
maakt een hoop duidelijk zo,n foto.
foto2 is het app waar keuzekabel aan vastzit??
Dit app schakelt de bak mechanisch via de kabel maar via een soort sleepring wordt er
ook elektrisch wat geregeld maar wat??Zekering kapot , gewoon in zekering kast? of zit er ergens onder de motorkap nog iets wat bij de bak hoort.
Dank voor de foto,s
17 februari 2014 om 10:03 #18217958Is er niet toevallig een homokineet kapot?
Er zitten nieuwe op zeg je, Miss een slechte ertussen, of niet goed gemonteerd.
Even checken is zo gedaan.
Waar kom je vandaan? Wil je evt wel helpen met dingen nakijken
17 februari 2014 om 13:39 #18217959Hallo Sjoerdie.
De homokineet is al wel door mijn gedachten gegaan ,maar hebben met draaiende motor alle versn.
geprobeert stationair en met verhoogd toerental ,geen enkele reactie op de wielen
en zeker ook geen vreemde bijgeluiden,een draaiende aandrijfas in een kapotte homokineet geeft
denk ik behoorlijk geluid. maar ga er zeker nog echt naar kijken.verder kom ik uit de zuid westhoek van brabant een km of 8 voorbij Bergen op Zoom richting Zeeland
Ga hem na werktijd ophalen en dan alle tips die ik tot nog toe heb gekregen nalopen. dank hiervoor.
17 februari 2014 om 17:06 #18217960Hallo Forumleden.
Auto opgehaald thuis een en ander bekeken
In P stand staat auto geblokkeerd ook met draaiende motor in alle andere standen loopt hij vrij ook met draaiende motor
keuzekabel zit netjes vast gaffel draait netjes heen en weer in de bak
aandrijfassen staan stil in drive met draaiende motor.geen bijgeluiden. bak op peil.op display werkt ook alles
wat kan ik verder nog controleren?? dat onderdeel van de foto mss inwendig kapot??
Iemand nog ideeen, Ik hoor het graag.17 februari 2014 om 17:09 #18217961Denk dat een as niet goed in de bak zit, dan hoor je ook niet altijd rare geluiden.
heb ik hier wel vaker gehad, met een handbak welliswaar.Willem
17 februari 2014 om 17:15 #18217962Hoi Wim
Das een snelle reactie, een as niet goed in de bak ,kan hij dan wel blokkeren in P stand (Dif geblokkeerd)
17 februari 2014 om 17:25 #18217963daar heb je ook weer een punt inderdaad, weet niet waarop zij hem blokkeren.. Volgens mij kan je wel de wielen draaien maar dan draaien ze tegenovergesteld als je bijde van de Grond hebt, heb toevallig een automaat (Astra-F) op de 2kolommer staan, kan wel eens kijken als ik in mijn sleutelhok ben.
Willem
17 februari 2014 om 20:40 #18217964Automaat draaien in P inderdaad de wielen tegenovergesteld.
Blokkeren in P doet ie met een pen die in de vertanding wordt gedrukt.
Heb die bakken wel uit elkaar gehad :thumbup
17 februari 2014 om 23:25 #18217965Heb de auto op de brug kunnen duwen met een aantal sterke gasten.
wiel voor wiel vrij gezet beide voorwielen blokkeren, daarna er nog onder gekeken waar assen de bak ingaan
Ziet er perfect uit assen zitten tot op een paar mm van verdikking op as in de bak. moet goed zijn.
Wat kunnen we uitwendig nog verder controleren??
Ik blijf het vreemd vinden,normaal aan komen rijden stilzetten na 10min weer willen vertrekken dan niks meer.
Iemand nog ideeen??17 februari 2014 om 23:36 #18217966diff kapot?
price-as kapot? (is hol bij een automaat)
ik roep maar wat bij me opkomt.
17 februari 2014 om 23:40 #18217967Ik lees dat de homokineten vervangen zijn, ervan uitgaande dat er wat bakolie gelekt heeft. Hebben ze misschien (bij)gevuld met een verkeerde olie? Vaak duurt dat dan ook even voor je problemen krijgt….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.