Voetenbad

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 252)
  • Auteur
    Berichten
  • #17713896

    Ik heb een soort gelijke auto als jou:
    C30NE met LE aisin bak,ik zal eens kijken hoe die as der bij onder zit aangezien ik de auto zo gekocht heb weet ik het niet..

    Mijn as is wel goed,geen getril of gerammel,ik heb derzelf misschien 2000km mee gereden en niks geen problemen mee gehad en mijn voorbezitter had der enkele jaren mee gereden,dus ik durf wel te zeggen dat mijn as goed is..

    #17713897

    [rquote=1906754&tid=131636&author=champo]Ik weet niet meer of ik hier had vermeld dat de automaatbak stuk is gegaan en dat die inmiddels ook vervangen is. Maar het geluid/getril is er nog steeds en de rest eigenlijk ook. [/rquote] probeer ff een geluids-opname te maken van dat ‘irritante’ geluid met de foon, en hier uppen :thumbup

    #17713898

    Ik heb helaas geen telefoon waarmee ik foto’s kan maken of geluid opnames. Als ik de Monza op zijn staart trap, dan is er niets aan de hand. Maar als ik gewoon mijn eigen rijstijl aanhoud (rustig), dan heb ik last van dat getril en geluid. Als de Monza niet ergens staat dat de slijptol erin wordt gezet, kom ik naar de meeting van Romijn. Als iemand dan wil rijden mag dat van mij..

    #17713899

    misschien wil mijn pa wel met je mee rijden als wij de toerit rond half 1 gaan beginnen. ;)

    #17713900

    [rquote=1907450&tid=131636&author=champo]Ik heb helaas geen telefoon waarmee ik foto’s kan maken of geluid opnames. Als ik de Monza op zijn staart trap, dan is er niets aan de hand. Maar als ik gewoon mijn eigen rijstijl aanhoud (rustig), dan heb ik last van dat getril en geluid. Als de Monza niet ergens staat dat de slijptol erin wordt gezet, kom ik naar de meeting van Romijn. Als iemand dan wil rijden mag dat van mij..[/rquote]
    Das dan een verstandig besluit, op die meeting ga je meer info krijgen van de Monza cq de techniek, succes :thumbup

    #17713901

    Niet dat ik nu een expert op de Monza ben, maar dan ga ik je Monza wel in het echt zien. Ik ben er ook.

    #17713902

    champo,

    mijn pa heeft al eens in de monza van jou gereden toen de automatenbak wissel.

    hij weet al wat het is. je tussenas zit een ongelooflijke onbalans in. die zou je opnieuw moeten laten maken en balanceren. degene die de ombouw naar 24v gedaan heeft, heeft toen ook de tussenas gewoon in het midden van de pijp door geslepen(staat mij iets van bij dat ik dat bij die van jou zag). het beste is om dit bij het koppelstuk te doen.

    groet melvin

    #17713903

    Dan heb ik een paar vraagtekens.

    Het geluid en trillen is vooral bij optrekken! Het is er ook rond de 100 op mijn teller alleen lang niet zo erg. Bij onbalans zou hij toch erger moeten gaan trillen naar maten hij harder gaat draaien?

    #17713904

    Ook is het meteen weg als je het gas los laat. Dan draait die as toch nog steeds net zo hard door?

    #17713905

    [rquote=1908128&tid=131636&author=champo]Ook is het meteen weg als je het gas los laat. Dan draait die as toch nog steeds net zo hard door?[/rquote]

    Yep, die as draait gewoon door. Zolang de auto rolt, doen alle assen en lagers mee. Ook de versnellingsbak (behalve als je die ontkoppelt).

    #17713906

    Ik heb een automaat.:(

    #17713907

    Wat je zegt klopt gedeeltelijk Champo,
    namelijk als je harder rijd kan de onbelans zich opheffen doordat het te snel ronddraaid. :)
    Als je de gas loslaat heb je geen trekkracht meer op de as en loopt deze vrij mee en kan het ook afnemen.

    het blijft lastig en zeker irritant als je het merkt en niet weet wat het nu precies is :hmmz

    #17713908

    Zet hem nou maar op een brug, en laat hem lopen met de achterwielen vrij. Een mannetje eronder, en dan kun je al heel snel zien / horen, of er een onbalans in zit. Zo ja, dan zit er in dat geval niks anders op, dan of een andere as te scoren, of de oude te laten balanceren.

    Wat voor automaat heb je, en AW03-71L (4 traps)? Dan heb je de kortste as nodig. Die zijn niet dik bezaaid.

    #17713909

    nee, hij heeft er eentje onder die standaard achter de 24v zit.

    #17713910

    Dat zijn toch normaal goede bakken heb ik mij laten vertellen !
    heb er ook nog een liggen maar dan moet je de as ook laten veranderen en mij bak ( zweet ) een beetje olie.
    daarom hou ik mij eigen bak er nog achter :)

    #17713911

    Omdat ik na het lezen van het topic toch een gevoel van wanhoop bij je waarneem, maar even een lijst van onze ellende om je een hart onder de riem te steken :) :

    November 2010 aanschaf wagen, deze kregen we de plaats van aanschaf niet eens rijdend uit. En toen begon de “ellende”:

    Nieuw blok
    Nieuwe koppeling
    Nieuwe voorbumper
    Nieuwe spruitstuk pakking
    Deuren vervangen
    Dashboard vervangen
    Deurpanelen vervangen
    Achterbank vervangen
    Andere banden + velgen (oude achterbanden waren levens gevaarlijk)
    deur en raam rubbers links en rechts voor vervangen
    Complete uitlaat was rot van voor tot achter, rvs voor gekomen
    Andere lucht hoeveelheids meter
    ander stuur
    Ander lucht filter
    Scharnieren motorkap waren afgebroken, dus vervangen
    Matten waren uitgeleefd, vervangen
    Versnellingspook was gaar, vervangen
    ALLE vloeistoffen moeten vervangen + bougies (lijkt simpel en logisch, toch best prijzig)
    Hele benzine tank zat vol drab, schoon moeten maken.
    Benzine filters/slangen enz vervangen, alles was poreus
    Instaplijsten waren kapot, vervangen.
    Hoeken achterbumper waren verdwenen, ook vervangen
    Draagarm links achter was krom, ook vervangen
    Veerpootbrug, omdat de boel ander weer gaat scheuren
    Dopjes in het hemeltje achter ontbraken, ook vervangen
    Rotor + verdelerkap blok vervangen
    Accu vervangen
    K&N luchtfilter + buizen (Originele filter huis was ontploft vanwege backfire)
    Achterlichten vervangen, Links achter was lek Rechts achter zat een printbreuk
    Alle snaren blok moeten vervangen
    Er zat speling in het stuurhuis, dit kunnen verhelpen.
    Achterklep omhoog gedrukt, deze blijft helaas zakken dus dat gaat lassen worden.
    Oude striping was lelijk, deze ook vervangen
    Aandrijfas knalde los, later weer vast gezet (eigen fout)
    Last but not least, schokbrekers en veren achter vervangen oude waren op.

    En dan nu de TO DO list:

    Hoedeplank is uitgezakt
    Nieuwe spruitstuk pakking (De vorige nieuwe is door eigen fout stuk geblazen)
    Toeter werkt niet (deze blijft herrie maken ook al druk je de knop niet in)
    Aanjager stand 1 en 2 werken niet
    Achter ruit verwarming doet het niet
    Aansteker werkt niet
    Interval ruitenwisser werkt niet
    LPG verdamper moet gereviseerd worden (op benzine rijden is nu te duur)
    Alle bedrading tbv LPG fatsoenlijk aansluiten (was een beetje rommelig)
    Cardan as achter lekt olie
    Stoelen moeten vervangen worden
    Nieuwe dashboard begint alweer te scheuren, dus spuiten oid
    Hemeltje is goor, moet een nieuwe in
    Spatborden voor zijn krokant
    Bermuda driehoek (waar jij ook mee zat) moet nog links en rechts gelast worden
    Reflector linker voorlamp is rot
    Veerpoot links begint te rotten
    Chassis balk links onder is apk afkeur
    Auto bokt af en toe/valt uit (uitzoeken)
    Dagteller werkt niet
    Auto moet qua lak worden aangepakt (waarschijnlijk helemaal spuiten)
    Stuurkogels links en rechts vervangen
    Chroomstrips zijn hier en daar aan vervanging toe
    Spiegels zijn aan vervanging toe
    Vage trilling bij sommige snelheden
    Koppeling stinkt nog steeds bij normaal rij gedrag, dus deze moet afgesteld worden.
    Radiator moet nog steeds worden vast gezet (solderingen laten los)
    Andere knipperlichten, huidige zitten met tape vast.

    En als laatste een mooie aluminium kleur pioneer er in, maar het budget is even op zeg maar……. :afro

    Schrik zelf van de lijst als het zo voor me zie, maar ach het is hobby en houdt je van de straat. Maar er komt ongetwijfeld nog wel wat bij want het is en blijft een oud hok :D en bloedmooi natuurlijk!

    Moraal van het verhaal :jerry :

    Het is en blijft een old timer en elke kilometer die je er in rijd is het dubbel en dwars waard :wub

    #17713912

    grappig:o
    ik herken mijn monzaadje hier ook voor 80% in

    [rquote=1909916&tid=131636&author=bananenbennie]

    Nieuw blok (heb ik)
    Nieuwe koppeling (heb ik)
    Nieuwe voorbumper (ben ik nog niet uit)
    Nieuwe spruitstuk pakking (moet ik nu ook)
    Deuren vervangen (linker deur en achterklep moet nog)
    Dashboard vervangen (moet er nog in)
    Deurpanelen vervangen (nvt)
    Achterbank vervangen (nvt)
    Andere banden + velgen (oude achterbanden waren levens gevaarlijk) (heb ik)
    deur en raam rubbers links en rechts voor vervangen (ben ik nog niet uit)
    Complete uitlaat was rot van voor tot achter, rvs voor gekomen (nvt)
    Andere lucht hoeveelheids meter (nvt)
    ander stuur (moet nog)
    Ander lucht filter (misschien)
    Scharnieren motorkap waren afgebroken, dus vervangen (gelukkig niet)
    Matten waren uitgeleefd, vervangen (heb ik)
    Versnellingspook was gaar, vervangen (heb ik)
    ALLE vloeistoffen moeten vervangen + bougies (lijkt simpel en logisch, toch best prijzig) (heb ik en dan ook nog een nieuwe kapotte bougie erbij zitten ook nog)
    Hele benzine tank zat vol drab, schoon moeten maken. (gelukkig niet)
    Benzine filters/slangen enz vervangen, alles was poreus (heb ik)
    Instaplijsten waren kapot, vervangen. (heb ik)
    Hoeken achterbumper waren verdwenen, ook vervangen (nvt)
    Draagarm links achter was krom, ook vervangen (nvt)
    Veerpootbrug, omdat de boel ander weer gaat scheuren (moet nog)
    Dopjes in het hemeltje achter ontbraken, ook vervangen (heb ik)
    Rotor + verdelerkap blok vervangen (nvt)
    Accu vervangen (heb ik)
    K&N luchtfilter + buizen (Originele filter huis was ontploft vanwege backfire) (oude 30E filter aangepast)
    Achterlichten vervangen, Links achter was lek Rechts achter zat een printbreuk (nvt)
    Alle snaren blok moeten vervangen (heb ik)
    Er zat speling in het stuurhuis, dit kunnen verhelpen. (nvt)
    Achterklep omhoog gedrukt, deze blijft helaas zakken dus dat gaat lassen worden. (nieuwe achterklep plaatsen en dan even kijken)
    Oude striping was lelijk, deze ook vervangen (nvt)
    Aandrijfas knalde los, later weer vast gezet (eigen fout) (nvt)
    Last but not least, schokbrekers en veren achter vervangen oude waren op. (net binnen moet nog)

    En dan nu de TO DO list:

    Hoedeplank is uitgezakt (nvt)
    Nieuwe spruitstuk pakking (De vorige nieuwe is door eigen fout stuk geblazen) (bij mij door de duitser niet goed vast gezet)
    Toeter werkt niet (deze blijft herrie maken ook al druk je de knop niet in) (bij mij door het toeterknopje op het stuur)
    Aanjager stand 1 en 2 werken niet (bij mij helemaal niet)
    Achter ruit verwarming doet het niet (heb ik ook niet)
    Aansteker werkt niet (niet geprobeerd)
    Interval ruitenwisser werkt niet (ha die van mij wel)
    LPG verdamper moet gereviseerd worden (op benzine rijden is nu te duur) (lpg moet nog weer aangesloten worden)
    Alle bedrading tbv LPG fatsoenlijk aansluiten (was een beetje rommelig) (zit er niet meer in)
    Cardan as achter lekt olie (nvt)
    Stoelen moeten vervangen worden (nvt)
    Nieuwe dashboard begint alweer te scheuren, dus spuiten oid (hopenlijk niet)
    Hemeltje is goor, moet een nieuwe in(misschien)
    Spatborden voor zijn krokant (hopelijk niet)
    Bermuda driehoek (waar jij ook mee zat) moet nog links en rechts gelast worden (weet ik niet misschien)
    Reflector linker voorlamp is rot(nvt)
    Veerpoot links begint te rotten (nvt)
    Chassis balk links onder is apk afkeur (is bij mij gerepareerd)
    Auto bokt af en toe/valt uit (uitzoeken) (nvt)
    Dagteller werkt niet (nvt)
    Auto moet qua lak worden aangepakt (waarschijnlijk helemaal spuiten) (ja bij mij ook auw)
    Stuurkogels links en rechts vervangen (misschien)
    Chroomstrips zijn hier en daar aan vervanging toe (misschien)
    Spiegels zijn aan vervanging toe (moet er nog op elektrische)
    Vage trilling bij sommige snelheden (nvt)
    Koppeling stinkt nog steeds bij normaal rij gedrag, dus deze moet afgesteld worden. (andere reden)
    Radiator moet nog steeds worden vast gezet (solderingen laten los) (nvt)
    Andere knipperlichten, huidige zitten met tape vast. (die van mij zitten er los in)

    Het is en blijft een old timer en elke kilometer die je er in rijd is het dubbel en dwars waard :wub
    [/rquote]

    nou ja 80%:hmmz maar zekers voor de helft:D

    maar hoe dan ook aan allen respect :wors
    :wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors

    #17713913

    [rquote=1908620&tid=131636&author=noci]Wat je zegt klopt gedeeltelijk Champo,
    namelijk als je harder rijd kan de onbelans zich opheffen doordat het te snel ronddraaid. :)
    Als je de gas loslaat heb je geen trekkracht meer op de as en loopt deze vrij mee en kan het ook afnemen.

    het blijft lastig en zeker irritant als je het merkt en niet weet wat het nu precies is :hmmz[/rquote]

    Dit is toch het zelfde bij banden die gebalanceerd moeten worden? Ik had tussen de 50 en de 90 nergens last van en daarboven gingen de banden als een gek te keer, om bij de 130 weer trillings vrij te zijn. Na balanceren geen last meer. Dit principe is bij een aandrijfas het zelfde lijkt me.

    #17713914

    Respect hoor jongens.:wors Dan is het lijstje, dat ik aan het Monzaadje heb (laten) doen, een heel stukje korter. En qua techniek eigenlijk haast niks.

    * Na aanschaf, grote beurt, alle vloeistoffen vervangen plus remmenrevisie.
    * Inbraakschade laten verhelpen, zijkant helemaal gespoten. Ander voorscherm plus A-stijl preventief behandeld.
    * Na zelf schade rijden, andere kant helemaal gespoten. Auto is beide keren tot op het blanke staal kaal geweest en is met 7 lagen weer opgebouwd. Ook nu weer ander voorscherm gemonteerd plus A-stijl preventief behandeld.
    * Twee nieuwe banden (achter).
    * BBS velgen aangeschaft.
    * Bestuurders stoel opnieuw laten vullen en laten stikken.
    * Preventief plaatwerk veerpoot bestuurderskant vervangen door dikker materiaal.
    * Waterpomp en thermostaat vervangen, plus koelvloeistof.
    * Benzineslangen vervangen plus filters
    * Luxe matten laten maken.
    * Originele Monza (Philips) radio/cassette combinatie geplaatst.
    * Klokje vervangen.
    * Koplamp vervangen, zelf schade gereden.
    * Radiateur laten reviseren, zelf in- en uitbouwen.
    * Motorkap opnieuw gespoten vanwege steenslag.
    * Cardanas plus lager vervangen.
    * Interieurlampje vervangen (vertraagd uitgaan was kapot).,

    Alles nu uitgesmeerd over 5 jaar, dat ik de Monza bezit.

    En dan om de twee jaar een grote beurt, en elk jaar in ene keer door de APK.

    #17713915

    [rquote=1910235&tid=131636&author=rinus de boer]Respect hoor jongens.:wors Dan is het lijstje, dat ik aan het Monzaadje heb (laten) doen, een heel stukje korter. En qua techniek eigenlijk haast niks.

    * Na aanschaf, grote beurt, alle vloeistoffen vervangen plus remmenrevisie.
    * Inbraakschade laten verhelpen, zijkant helemaal gespoten. Ander voorscherm plus A-stijl preventief behandeld.
    * Na zelf schade rijden, andere kant helemaal gespoten. Auto is beide keren tot op het blanke staal kaal geweest en is met 7 lagen weer opgebouwd. Ook nu weer ander voorscherm gemonteerd plus A-stijl preventief behandeld.
    * Twee nieuwe banden (achter).
    * BBS velgen aangeschaft.
    * Bestuurders stoel opnieuw laten vullen en laten stikken.
    * Preventief plaatwerk veerpoot bestuurderskant vervangen door dikker materiaal.
    * Waterpomp en thermostaat vervangen, plus koelvloeistof.
    * Benzineslangen vervangen plus filters
    * Luxe matten laten maken.
    * Originele Monza (Philips) radio/cassette combinatie geplaatst.
    * Klokje vervangen.
    * Koplamp vervangen, zelf schade gereden.
    * Radiateur laten reviseren, zelf in- en uitbouwen.
    * Motorkap opnieuw gespoten vanwege steenslag.
    * Cardanas plus lager vervangen.
    * Interieurlampje vervangen (vertraagd uitgaan was kapot). is dit standaard?,

    Alles nu uitgesmeerd over 5 jaar, dat ik de Monza bezit.

    En dan om de twee jaar een grote beurt, en elk jaar in ene keer door de APK.[/rquote]

    #17713916

    Volgens mij in een A2 wel. Lampje blijft nog 10 tot 15 seconden branden, als je het portier sluit.

    #17713917

    Prachtig:

    Monza ongeveer uhm 3/4 jaar terug gekocht voor 5300euro
    Nieuwe as bla bla bla remvloeistof even laten vervangen door de kwkoliebol en uitlijnen.(zei verkoper)

    Brommen was er eigenlijk van dag 1
    Gedaan, nog geen remmen en auto is niet uit te lijnen door verkeerde ET
    week later nieuwe accu
    remklauw los gelopen??????? leiding maken systeem vullen en nog slechte remmen eigenlijk
    De koplampen die keken overal heen behalve goed

    Toen ging het regenen en de binnen verlichting ging raar doen….. Hmmz water… goh er komt toch wel veel binnen…. Ding voor de binnenverlichting is dus stuk en heb nu niets.

    doorrijden je moet toch wat

    Na het tanken lag er benzine op straat. Dat verholpen door de slang bij de vulpijp te vervangen
    week later vacuüm getrokken tank die ik met de compressor heb uitgedeukt.
    later automaat bak kapot(na reparatie ineens wel remmen)
    geen kachel
    computers liggen gewoon onder de voeten van de passagier
    andere velgen kopen
    2weken terug nieuwe banden erop
    Motor walmt
    en ik vergeet vast dingen…

    Ik heb dat ding dus niet zo lang en er is nu al meer dan 1000euro in gaan zitten. En niet eens voor een normale onderhoudsbeurt o.id. nu blijkt die nieuwe as waar ik nota bene geld voor heb moeten betalen niet goed te zijn en moet het nog gelast worden. Ook is de uitlaat ook her en der een gatenkaas heb ik het idee. Als het een Monz was geweest van rond de 3000 had ik het wel verwacht. Ik moet verdorie ook elk weekend overwerken om iets over te houden, dus ik ben extra niet blij. Gelukkig is het nu mooi weer en kan ik hem gewoon laten staan en ga ik op de brommer naar het werk.

    #17713918

    :wors ik heb respect voor de ‘die harders’ onder ons :wors

    hier mijn lijstje van mn A1 :hmmz

    Monza 2008 gekocht in D met Duitse TúV en AU,
    dat gaf mij een soort gevoel van zekerheid.

    In Nederland, voor inburgering bij het RDW + APK,
    moest de rubbertjes voor bij ophanging ‘gelijmd’ of vervangen worden,
    die zijn verangen en rijden maar.

    2 APK 2009 benzineslangetje bij benzinetank vervangen.
    is vervangen en rijden maar.

    3 APK 2010 zonder problemen, rijden maar

    tussentijds grote beurt en nieuwe sapjes hier en daar,
    en rijden maar.

    begin 2009 heeft ie spuitbeurtje gehad, omdat ik een paar
    plekkies nie mooi vond, en vanwege kans op kleurverschil,
    hele wagen nieuw in de kleur.

    wat moet en wil ik nog gedaan hebben:

    dashboard vervangen, ligt hier al, en wilde het al gedaan hebben,
    aangezien de 24V [compleet] blokkie zit te wachten, doen we dat
    alles in 1 keer, als de tijd er rijp voor is,
    en tot die tijd aanbreekt,………….rijden maar :thumbup

    #17713919

    Moet stiekem toch wel lachen om de grote verschillen in ervaringen en sleutelen. Van “doffe ellende” tot “rijden maar!”.

    Vandaag was het in mijn geval Rijden maar! *wegvallende ontsteking* morrelen aan kabels en vervolgens Rijden maar! en weer wegvallende ontsteking. :afro

    #17713920

    [rquote=1911163&tid=131636&author=champo]Prachtig:

    Monza ongeveer uhm 3/4 jaar terug gekocht voor 5300euro
    [/rquote]

    Dan zal ik maar niet vertellen, wat de mijne qua aanschaf heeft gekost toendertijd. Want dan zal je helemaal balen.

    Bij mij is het ook altijd “Rijden maar”. Ik ben 1 keer gestopt vanwege dus de lekke waterpomp en de temperatuur die daardoor te hoog opliep tijdens een file. Maar na bijvullen (met water de door de WW), gewoon weer naar huis gereden. Auto is nooit stilgevallen ofzo (afkloppen :D:D:D).

    Het zijn en blijven oudere auto”s, waar het een en ander aan kan(gaan) mankeren. maar ja, dat kan met recente auto’s toch ook. Ik weet ondertussen na al die jaren wel, dat goed onderhoud (en preventief vervangen van zaken die ik niet vertrouw) veel narigheid kan voorkomen.
    En dan kost de auto me aan onderhoud/APK eigenlijk helemaal niet zo veel, gerekend over het gehele jaar. Ik teken er bij aan, dat ik plm. 5000 duizend KM per jaar rij met de Monza. Het is niet de auto voor dagelijks gebruik.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 252)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.