Vocht in koplampen vectra GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vocht in koplampen vectra GTS

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Het is fris en erg vochtig, nu wil het dat er als ik rijd een stuk vocht ontstaat onderkant koplampen.
    Ik heb gevoeld de doppen zitten erop.
    Precies onderkant koplampen in de vorm van de lampen..

Als de auto weer langer uitstaat is het weg maar dit duurt wel een aantal uur.

Als ik zonder licht aan rijd zit er licht beslag geheel in de koplamp… verlichting aan en het gaat weer schoon worden op beneden na..

Ik lees wel eens is dit normaal en hebben sommige daar last van, misschien een trikker ik rijd weinog soms auto twee weken stilstaan…. op straat.

Ben benieuwd…
    Ik heb geprobeerd te zoeken maar bij vectra kom ik het niet zo snel tegen dus dan maar vragen.

Er staat geen water in en geen echte druppels maar condens dus.

Ik lees over ontluchtings-gaatjes bij koplampen heeft de vectra C1 koplamp dit ook? En waar? Kan ik deze zo zien of achter bumper..
    Ik ben niet instaat de koplamp zelf te verwijderen gezien rug en om nou gelijk naar dealer te gaan… ben ik zo denk wel 3 a 400 lichter voor twee koplampen of overdrijf ik?

Zijn in hoogte verstelbare koplampen, zwart van binnen dus van GTS.
    Zelf vervangen is ook geen optie kan die bumper er niet afkrijgen en het stel gedeelte/motor niet over zetten en koplamp afstellen.

Als het geen kwaad kan zou ik dus doorrijden en APK?

Vr gr alvast dank Arnold

Gelukkig is de APK in de zomer :wors

Heb ik ook schijnt, gewoon normaal te zijn

Er zitten ontluchtings rubbertjes.

Je kan na een ritje met je koplampen aan, als de condens weg is even je rubberachterkapjes loshalen, dan verlies je al wat damp. Dit wel doen op een warmere niet vochtige dag, of in een garage. Anders slaat de damp er weer in.

Je kunt als de kappen er af zijn, er ook even een föhn inhangen, scheelt ook.

Grtz

Maar als ik rijd (rijd meestal ritjes van 30 km en 30 terug) Dan kom ik terug zit er altijd nog vocht onderin de koplamp (beslagen dat is beter woord.)

Dan zie een strook zeg 2 cm en in de vorm van de lenzen dus een soort golf Je ziet zo waar het dimLicht zit daar is het vocht lager.
    Er zal eens een lange rit gemaakt moeten worden… in de zomer lekker weer en dan doppen die je eraf haalt bij vervangen dimlicht er af?

Lucas die rubbertjes waar zitten deze bij de koplampen van een C1 dus (oude model C GTS) Daar bedoel je denk ik niet de grote rubbers mee die er afhaalt bij lamp verwisselen..

Aan de onderkant achter de bumper denk ik..?
    Nu zal het inderdaad weinig nut hebben… komt meer vocht in als er uit gaat.
    Met een foïn kom ik er niet goed bij lijkt mij met vervangen van verlichting lag mijn had al open en zocht ik de dealer maar op gezien ik met m.n rug end niet krom kan staan.

Hopelijk kan het verder geen kwaad voor koplamp roest van binnen OK misschien wat aanslag met de tijd maar dan zien we wel weer.

VR gr Arnold

PS heeft er iemand een Vectra GTS C1 koplamp los liggen en wil deze een foto maken van de vocht/ontluchting-rubbertjes waar Lucas het over heeft??

Alvast vr dank

Zijn die kleine langwerpige rubbertjes. Linksboven en rechtsonder.

Grtz

Dank je Lucas..
    Als ik gereden heb met licht is het onder een beetje beslagen.
    Als ik zonder licht aan rijd heel…. glas/kuntstof ietsje beslagen bij vochtig weer.

En als de auto afkoeld is het s,morgens allemaal weer weg het ontstaat dus door warmte het ….beetje vocht gaan beslaan door warmte en koude van buiten koud en van binnen warm lijkt mij.
    En met lict uit moterarmte

tenminste als ik het goed zie..

Als het niet echt kwaad kan rijd ik door tot voorjaar/zomer en dan tijdje met licht aan rijden en rubbere doppen van dimlicht er af.

Is dat een verstandig plan.. in juli pas APK en misschien ik denk het bijna is dit geen APK afkeur.
    Als het me een keer lukt maak ik een foto,tje

Vr gr Arnold

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.