vliegwiel afdraaien hoeveel kg?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) vliegwiel afdraaien hoeveel kg?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209059

    hoeveel kg moet je van je vliegwiel afdraaie voor het opzig beste resultaat gaat om een c 20 ne met bewerkte nokkenas en gechipte comp,hoorde dat het 1,4 kg was maar wie weet hebben jullie een beter idee

    groet chris

    #17468560

    niet.
    ben zelf totaal geen voorstander van het afdraaien van gietijzer vliegwielen..
    Haal er direct een van alu..

    is een heel stuk duurder maar wel veilig..
    Een vliegwiel is namelijk net een los geslagen cirkelzaag..

    Gaat overal dwars doorheen, en zit toch stiekem best in de buurt van je voeten / benen..

    #17468561

    :hmmz zit wat in

    #17468562

    ik gebruik een afgedraaid vliegwiel met de autocross,heb er nog nooit problemen met gehad.weet alleen niet hoeveel er af is gedraaid.laat het altijd door iemand doen.

    #17468563

    origineel gepost door chris b
    :hmmz zit wat in

    in je been ? hoop ’t niet:o ik heb eens een kadett gezien die z’n afgedraaid vliegwiel door z’n dak kreeg in Friesloan …drachten….2006 ……en vlak daarna ook een golf ( da von ik nie zo erg….:jerry )’t is alleen zo jammer dat er “leven” mee gemoeid is ……….een vliegtuigramp kan een trauma opleveren maar een vliegwiel langs je sodemieter is ook niet echt bevoorderlijk voor je gestel…..neem een alu !!!

    #17468564

    sorry voor de grote foto’s maar dit kan er gebeuren als je vliegwiel klapt!!




    #17468565

    alu wordt niet wat afdraaien niet echt slim ,dus iets anders zoeken om sneller op toeren te komen. sugesties zijn welkom

    #17468566

    ik heb altijd nog met orgineel gereden..
    En heb toch leuk speelgoed gehad aan de 8v motoren hoor.

    Nix mis mee en komen lekker vlot op toeren…

    #17468567

    Die JAP heeft geluk dat de bak aan de andere kant zit….

    #17468568

    komen idd lekker vlot op toeren maar moet voor het mooie nog een beetje eerder en kleinere banden is het ook niet,mis ik weer topsnelheid,

    #17468569

    Als je je vliegwiel laat afdraaien bij iemand die weet wat die doet lijkt het mij geen probleem. Heb ook een tijdje met een afgedraaide gereden en nergens problemen mee. Ik heb een vliegwiel laten maken bij iemand die het al 30 jaar doet, vliegwielen maken maar ook afdraaien. Nog nooit 1 kapot gegaan.

    #17468570

    ik rij met een std plat vliegwiel die nu 3,9kilo weegt:o
    zolang je geen cinterplaat gebruikt is het niet zoeen probleem.
    Het is een vliegwiel dat van sylvester afkomt.
    is trouwens wel een xe vliegwiel.
    Zit er wel aan te denken om een staalplaat rond het bakhuis te maken.
    Ben gehecht aan mijn ballen;)

    #17468571

    ja toch wel hé dennis..
    Bij het dragracen is het met mijn setup zelfs verplicht een vliegwiel schild.

    Dit jaar maar eens naar de mogelijkheden kijken.
    Je kunt er ook een soort van zak omheen trekken. Blijken ook erg sterk te zijn..

    #17468572

    is kevlar geen oplossing, dit wordt ook als bepantsering gebruikt dacht ik ooit ergens gelezen te hebben

    #17468573

    een kevlar zak rond je balen:hmmz even de stoel aanpassen:P:D:)

    sorry kon het niet laten

    #17468574

    Zolang je niet teveel en met kennis een stalen vliegwiel afdraait is er denk ik geen probleem, maar ik heb er gelijk een 3,5kg ALU opgezet, nu ja Corsaboy toen we de F28 plaatstsen :cool:

    Kost wel wat, maar werkt echt super, zelfs op een LET. :vertag

    #17468575

    Werd mij door meerdere mensen af geraden om een alu vliegwiel te gebruiken op een turbo motor. Schijnt dat er teveel warmte in komt. Heb nu een stalen vliegwiel van ongeveer 4/4,5 kilo. Scheelt dus ongeveer 0,5 tot 1 kilo en het is nog veel goedkoper ook

    #17468576

    Hebben we blijkbaar andere adviseurs gehad zeker :wtf

    Maar goed het werkt gewoon, zelfs met knallen op de Ring en heel veel Dragraces vorig jaar :D

    #17468577

    Dan hebben wij idd andere adviseurs gehad. Geloof wel dat het goed gaat bij jou hoor. Maar ik wil het risico niet nemen, en dit was veel goedkoper ;)

    #17468578

    lees een stalen vliegwiel van 4/4,5 kilo en daar is max 1 kilo afgedraaid kom ik toch op 5,5 mijne weegt 7 kilo niks afgedraaid waar komen die verschillen vandaan?

    #17468579

    Waar staat er dat ik een afgedraaid origineel vliegwiel heb dan? :hmmz

    #17468580

    ging er van uit , het kan dus ook anders

    #17468581

    Gewoon professioneel laten afdraaien en uitbalanceren, dan betaal je er ook voor, maar ben je weer wat zekerder.

    #17468582

    ik heb een stele vliegwwiel liggen van c20ne en die weegt staandaart 8kg en hij is verlicht tot 4225 gr en hij is ook te koop

    #17468583

    heb al een afgedraaide je bent net te laat

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.